Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Ruskar lite liv i tråden, hoppas ni alla gör era squatz & oatz fortfarande?!

Väldigt skönt på gymmet under sommaren alltså, inte så mycket folk.

Oats?

Vad har ni grabbz för filosofi kring kosttilskott och gainerzzzzz?

Har inget emot något av det, men använder själv bara vassleprotein. Gainers verkar lämpligt för smala grabbar som har svårt att lägga på sig vikt och snubbar som satsar på att bli seriöst stora. Själv är jag säker på att jag bara skulle bli lite "jämntjock" av det, vilket flera av mina kompisar som inte motionerar tillräckligt i samband med gymmandet har blivit.

Men som sagt var, har man rätt förutsättningar och är medveten om att det är en massa kalorier man trycker i sig så tycker jag inte det är några konstigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

n35eIgN_1250492_0.jpg

"Work in progress"

Första bilden är tagen i slutet av november. Jag har dock inte tränat så värst regelbundet, utan tänkt mer på vad jag äter och promenerat/cyklat mer.

Hade en period i våras då jag tränade ganska mycket med en polare, men det dog ut. Har även provat på LCHF de senaste månaderna.

95 kg -> 87 kg so far. Feels good man, det tar sig sakta men säkert!

Redigerad av RavenE
  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

n35eIgN_1250492_0.jpg

"Work in progress"

Första bilden är tagen i slutet av november. Jag har dock inte tränat så värst regelbundet, utan tänkt mer på vad jag äter och promenerat/cyklat mer.

Hade en period i våras då jag tränade ganska mycket med en polare, men det dog ut. Har även provat på LCHF de senaste månaderna.

95 kg -> 87 kg so far. Feels good man, det tar sig sakta men säkert!

Kul att höra! Det är värt att kämpa för av många skäl. Det kommer förmodligen gå mycket trögare på slutet så jag hoppas du inte ger upp förrän du har den perfekta kroppen! :D

Min gissning är att LCHF kommer ta dig långt på vägen men när det planar ut måste det brännas kalorier också genom kondition- eller styrketräning (förutsatt att du inte vill gå hungrig).

---

Efter litet sommaruppehåll är jag igång på gymmet igen sen ett par veckor, das ist najs. För tillfället kör jag rygg+ben på ett pass och bröst + mage på ett annat. 1-2 dagars vila mellan dem. Både biceps och triceps jobbar rätt duktigt på båda passen och det viktigaste för mig är att bli lite bredare vid bröst och övre rygg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att höra! Det är värt att kämpa för av många skäl. Det kommer förmodligen gå mycket trögare på slutet så jag hoppas du inte ger upp förrän du har den perfekta kroppen! :D

Min gissning är att LCHF kommer ta dig långt på vägen men när det planar ut måste det brännas kalorier också genom kondition- eller styrketräning (förutsatt att du inte vill gå hungrig).

Jo jag har samma tankar, har satt upp små mål under tiden som gått och när man når varje delmål... Den känslan! Ska börja ta tag i konditionsträningen bättre nu, långa promenader för att sen komma igång med joggning.

Känns skönt att ha nått hit i alla fall, men det är bara att köra på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Fick ut första hemtentan på b-kursen igår morse och har legat apatisk i sängen/spelat GTA sedan dess. Inte varit utanför dörren men inte heller pluggat. Kände mig så dålig att jag fick för mig att ta mig en löptur för första gången på över ett år, för att någonstans känna mig lite nöjd med mig själv. Hann nog löpa två kilometer innan jag på grund av akut magknip fick kuta hem och sätta mig på dass. Träning är inte nyttigt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min träning har gått lite fram och tillbaka. Körde länge ett tag, sedan fick jag sjukt mycket övertid i många månader och hade varken tid eller ork att träna samtidigt. Sedan kom jag igång lite lätt igen, men sedan blev det semester och då var jag inte så motiverad att träna igen. Nu rör vi oss mot vinter - perfekt tid att bulka! Har verkligen sett till att försöka få i mig tillräckligt med kalorier var dag, något som jag tidigare kämpat med väldigt mycket. Första halvåret jag gymmade (länge sedan nu) hade jag i princip 0 resultat eftersom jag var en lat student som levde på 3 Billys-pizzor om dagen.

Det är galet vad mycket roligare det blir att gymma när man äter tillräckligt mycket och får resultat! Man får en helt annan syn på gymmande då och liksom ser fram emot varje session eftersom man vill se hur mycket man kommer klara nästa gång. Är man ny och kör ett program som SL eller SS kan man lägga på vikt varje gymbesök vilket är jävligt ballt när man tänker efter lite - ens kropp blir liksom uppenbart starkare för varje vecka som går.

Synd att jag har avbrutit min träning så många gånger, annars hade jag kommit mycket längre vid det här laget... men jag har ändå några milstolpar att dela med mig av:

2010 vägde jag 58kg (!) och nu ligger jag på cirka 75. Mitt första marklyft var långt senare än 2010 men jag tror jag började på 50kg, senaste passet körde jag på 115kg. Minns att jag bicepscurlade med en 15kg-stång några få repetitioner 2010 och nu kan jag reppa med omkring 35kg. Bänk ska vi däremot inte tala om... dålig bröstgenetik eller nåt sad_1182040_0.gif

Redigerad av Siana
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

It's a small step for man but a giant leap for Räven!

- Hultenius

Har inte sprungit på jag vet inte hur länge, men ikväll när jag kom hem från jobbet så kände jag mig jävligt pigg så jag svidade om från taxiuniform till träningskläder och slängde mig ut genom dörren. Tänkte att jag skulle se hur långt jag orkade runt Lillsjön (som för övrigt ser fruktansvärt fräsch ut, right?). Det är ett populärt promenad/motionsspår och är drygt 2,6 km långt runt sjön. Satte upp små mål och etapper för mig själv som jag skulle klara, och när jag kommit halvvägs kände jag mig inte trött! Satte upp en ny etapp och när jag kom till badplatsen så visste jag att det inte alls är långt kvar till mål. Så jag sprang på, och klarade hela varvet utan paus!

Det må låta som en fis i rymden kanske, men jag känner mig stolt! Tog inte tid den här gången, men nu när jag vet att jag klarade ett varv så kan jag börja köra lite på tid och se till att utvecklas. :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt att höra, Raven! (Fan vad konstigt att skriva ditt nick, är sä jävla van att säga Alex eller Estmo.) Känner att jag borde få tummen ur röven och börja med cardio igen jag också. September var en tung månad. Nollning och alkohol minst 4 dagar i veckan, skräpmat och minimal sömn. Vågen ligger mest troligt och pendlar mellan 95-100 för tillfället. Och mitt kedjerökande tillför ju definitivt ingenting till hälsan heller.

Har kört stenhårt med att fokusera på styrka sedan två veckor tillbaka. Mån-fre och vila på helgerna. Tänker köra så hårt jag kan nu under vintern och deffa när våren börjar göra sig hörd.

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Bulken gick väldigt bra i början, sedan har jag slappat av lite vilket omedelbart märks på mängden framsteg och vågen. Bisarrt att så många människor kämpar med att inte äta hur mycket som helst och själv måste jag anstränga mig för att inte äta för lite.

Såhär ser min progressbild ut nu för tiden:

Edit: Vad tror ni mitt kroppsfett ligger på? Jag gissar på en 13-15%?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bulken gick väldigt bra i början, sedan har jag slappat av lite vilket omedelbart märks på mängden framsteg och vågen. Bisarrt att så många människor kämpar med att inte äta hur mycket som helst och själv måste jag anstränga mig för att inte äta för lite.

Såhär ser min progressbild ut nu för tiden:

Hur många månader är det som skiljer mellan bilderna? :P

Snyggt jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många månader är det som skiljer mellan bilderna? tongue_1181744_0.gif

Snyggt jobbat!

Jäättemånga :( skrev ju att min träning gått av och på främst p g a studier eller övertid. Om jag ska försöka gissa hur många månader effektiv träning som egentligen är mellan bilderna d v s månader där jag hade tid att träna så mycket jag ville och åt ordentligt så skulle jag säga kanske 8. Men jag tänker att så länge det går framåt, om än långsamt, så ska jag vara nöjd. blush_1181011_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäättemånga :( skrev ju att min träning gått av och på främst p g a studier eller övertid. Om jag ska försöka gissa hur många månader effektiv träning som egentligen är mellan bilderna d v s månader där jag hade tid att träna så mycket jag ville och åt ordentligt så skulle jag säga kanske 8. Men jag tänker att så länge det går framåt, om än långsamt, så ska jag vara nöjd. blush_1181011_0.gif

Jarå, besviken ska du absolut inte vara iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Skulle behöva hjälp igen.

Kommer att fixa nytt gymkort på måndag, och har tänk på vad ni sa sist ang den där skivstångs grejen. Ska köra den med då många rekommenderar den. Och jag får hjälp att lära mig den nu i början.

Har ni tips på ett bra "grundschema" för nybörjare. Skulle verkligen uppskattas då jag inte kan nått om träning.

Skall vara ett 2 eller 3 dagars schema (helst 3) och på de 3 dagarna skall alla muskelgrupper ha tränats.

Jag MÅSTE komma i form tills 20 september då jag skall gifta mig i Italien, och jag kan inte se ut som en boll med fötter som jag gör nu.

Det här funkar inte längre...

ibknaWXycTb9Pn_1254813_0.gif

Har dessutom svårt att veta det är för övningar om man bara säger namnet. Men jag har hittat en bra sida där det finns gifbilder på allt. Så om nån orkar så plocka gärna ihop ett schema utifrån dem som jag kan använda. Ska göra ett själv så kan ni kolla och säga vad som böär ändras. =)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta dubbelpost.

Så här ser mitt tilltänka schema ut som jag gjort själv. Bra eller kass?

Dag 1 Rygg och Biceps

Övning 1

Övning 2

Övning 1

Övning 2

Mage i maskin

Dag 2

ben och mage

Övning 1

Övning 2

övning 1

Mage

bröst, axlar och triceps

Övning 1

Övning 2

Övning 1

Övning 2

mage

och sen är det 30 minuters cykling innan varje pass. vad tycks?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...