Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Ang headset:

Vet någon om man kan ställa in så att bara en viss person hör vad man säger? T ex om jag spelar med en kompis på en server med 16 spelare (på GTA IV) och så vill jag bara snacka med kompisen, kan man då göra det? Ungefär som att Skype:a.

Nja, det blir Skype eller nåt. Alternativt kan du starta en egen server och ta Proximity Chat, där alla i närheten hör vad man säger oavsett lag. Men då måste du vara konstant i närheten av din kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att skaffa en PS3 i och med att GTA IV släpps, men jag har en fråga - Behövs det en modern tv för att spela? Min "gamer-tv" är en gammal jävel från typ -99, duger den till next-gen konsoller tro? Den har alltid funkat perfekt att spela PSX och PS2 på, men är osäker över detta och vill veta innan jag slår till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att skaffa en PS3 i och med att GTA IV släpps, men jag har en fråga - Behövs det en modern tv för att spela? Min "gamer-tv" är en gammal jävel från typ -99, duger den till next-gen konsoller tro? Den har alltid funkat perfekt att spela PSX och PS2 på, men är osäker över detta och vill veta innan jag slår till.

Den duger. Tro mig. Fast med en HDTV får du ut det mesta av det bästa så att säga, men du kommer inte bli besviken på din nuvarande TV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den duger. Tro mig. Fast med en HDTV får du ut det mesta av det bästa så att säga, men du kommer inte bli besviken på din nuvarande TV.

mmkay, tack så mycket. Skaffar väl en ny tv förr eller senare, men har inte alla pengar i världen och sparar till flera saker atm, så det var skönt att höra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att skaffa en PS3 i och med att GTA IV släpps, men jag har en fråga - Behövs det en modern tv för att spela? Min "gamer-tv" är en gammal jävel från typ -99, duger den till next-gen konsoller tro? Den har alltid funkat perfekt att spela PSX och PS2 på, men är osäker över detta och vill veta innan jag slår till.

Klart det funkar, men det kan vara jäkligt att se text och speciellt små radarsymboler. Det blir inte lika skarpt på burkteve men det duger, helt klart. Men se till att skaffa en HDTV nån gång i framtiden, för det kommer löna sig.

PS3-versionen körs tydligen i "630p", där grafikeffekter väger upp ögongodiset. Intressant.

Nej, det dementerades sen. 720 stämmer tydligen, men 1080 är uppskalat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahap. Vad hände nu? Tog bort den enormt långa sladden från PS3an igår när jag la mig för att kunna stänga durren (Från PS3 till router, alltså) Och idag när jag ska köra MP så kan jag inte connecta till Spel-servern. Varför? Har routern gått och ändrat port nu helt plötsligt? Ingen aning, bleh :-( Any advice?

Edit . Såhär står det. NAT-typ = Typ2

routern som används kanske inte stöder Ip-fragment och kommunikationsfunktionerna i vissa spel kan vara begränsade.

Vad ska jag göra?? ;((

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahap. Vad hände nu? Tog bort den enormt långa sladden från PS3an igår när jag la mig för att kunna stänga durren (Från PS3 till router, alltså) Och idag när jag ska köra MP så kan jag inte connecta till Spel-servern. Varför? Har routern gått och ändrat port nu helt plötsligt? Ingen aning, bleh :-( Any advice?

Edit . Såhär står det. NAT-typ = Typ2

routern som används kanske inte stöder Ip-fragment och kommunikationsfunktionerna i vissa spel kan vara begränsade.

Vad ska jag göra?? ;((

Om det är GTA IV du försöker spela har det haft en del problem på "sistone" (trots att det funnits i 2 dagar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG OMG OMG OMG !!!!!!111111

Vad är detta! :)

JAG VILL OCKSÅ HA !

:wacko:

Edit: Passar på att fråga lite, varför ska man skaffa en PS3 istället för 360?

Är Xbox Live är bättre än PS3's online grejs? Vad för andra fördelar är det som gjorde att ni valde en PS3?

(ser fram emot ett långt och utförligt inlägg av Henkibojj) :naughty:

Jag sitter och funderar lite fram och tillbaka om det är möjligt för mig att fixa en PS3 (med GTA IV såklart), dock sitter det en ekonomisk gräns där bland annat.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAG VILL OCKSÅ HA !

:wacko:

Edit: Passar på att fråga lite, varför ska man skaffa en PS3 istället för 360?

Är Xbox Live är bättre än PS3's online grejs? Vad för andra fördelar är det som gjorde att ni valde en PS3?

(ser fram emot ett långt och utförligt inlägg av Henkibojj) :)

Jag sitter och funderar lite fram och tillbaka om det är möjligt för mig att fixa en PS3 (med GTA IV såklart), dock sitter det en ekonomisk gräns där bland annat.

Ja, XBL är bättre än PSN, enligt mig.

ptja, varför ska du inte skaffa en Xbox 360? Mer exklusiva titlar, bättre val utav spel samt att du får exklusivt material till GTA IV. :naughty:

Sen är det ju billigare förstås. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, XBL är bättre än PSN, enligt mig.

ptja, varför ska du inte skaffa en Xbox 360? Mer exklusiva titlar, bättre val utav spel samt att du får exklusivt material till GTA IV. :)

Sen är det ju billigare förstås. :wacko:

Jo, då undrar man varför så många sitter med sin PS3. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plz niggerz, konsolkrig i en PS3-tråd är inte grejen...

Meeen PS3 och Xbox 360 har båda sina fördelar, samt nackdelar. Som faktiskt väger upp väldigt jämnt mot varandra med allt från spelutbud till prisaspekter.

Dock anser jag att Xbox 360 har en stor fördel då man inte behöver vara orolig över att ta sönder sina originalskivor då man kan ta backup.yes_645834_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur funkar det här med att installera spel på PS3? Behöver man bara installera en gång för att sedan kunna köra spelet utan att sätta in en skiva eller? Och vad händer när utrymmet tar slut?

Inte alla spels om behöver installeras, elr har jag fel?

Och när utrymmet är slut får du antagligen skaffa en ny hårdisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte alla spels om behöver installeras, elr har jag fel?

Och när utrymmet är slut får du antagligen skaffa en ny hårdisk.

Hur funkar det här med att installera spel på PS3? Behöver man bara installera en gång för att sedan kunna köra spelet utan att sätta in en skiva eller?

Så man KAN göra sådär? Ist lånar jag ett par spel från en polare och lämnar tillbaka några timmar efter ;) (alltså instalera från CDn till Ps3an?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...