Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Min TV har en port som kan hantera grafikkortskablar, 2HDMI och 2 Scart. Mums!

Men du har ingen vettig konsol att koppla den till. Eller hur gick det idag förresten? Får jag se en friend-invite när jag slår på nästa gång? :)

Army of Two, damn vad vi ska lira. Fast vi får se när det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grind fick 5 "solar" i Metro och dom säger att det är årets bästa racingspel. Någon som har spelat det och har en åsikt? Är sugen på att köpa det om det är bra.

Never heard of it, finns det demo att tanka?

Racingspel är förresten inget för mig. Enda anledningen till att jag skulle köpa ett vore att behaga brorsan som knappt spelar annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Never heard of it, finns det demo att tanka?

Racingspel är förresten inget för mig. Enda anledningen till att jag skulle köpa ett vore att behaga brorsan som knappt spelar annat.

Sorry, menade Grid.

http://www.gamespot.com/ps3/driving/racedriverone/index.html

står på hemsidan http://www.racedrivergrid.com att det finns demo till PC/360/PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry, menade Grid.

http://www.gamespot.com/ps3/driving/racedriverone/index.html

står på hemsidan http://www.racedrivergrid.com att det finns demo till PC/360/PS3.

Jag hittar ingenting på Playstationstore, kan man tanka demos från andra sidor, eller går det bara på just playstationstore?

Äsch, jag hittade det. Fanns inte på racingdelen, men på We recommend fanns den.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittar ingenting på Playstationstore, kan man tanka demos från andra sidor, eller går det bara på just playstationstore?

Äsch, jag hittade det. Fanns inte på racingdelen, men på We recommend fanns den.

Det europeiska PSS är rätt ordentligt kass. USAs har alltid varit bättre. "We recommend", wtf? Och varför kan vi fortfarande inte söka efter bokstav i titeln?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste nyligen att priset på Playstation 3 sänkts i USA och att detta ökade försäljningen markant. Tror ni att vi har en prissänkning framför oss i Sverige nu?

Njae, jag personligen tror faktiskt inte det, kanske beror lite på hur pengarna står i värde I don't know men, ja nu har man ju redan köpt konsollen så för mig kan det kvitta :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har äntligen bestämt mig för att köpa en PS3. Jag ska till New York i sommar och där säljs de för nästan halva priset - 2300 kr. Jag hade tänkt att köpa 4 spel var av tre av de är Ratchet: Tools of Destruction, GTA IV och NBA Street Homecourt. Jag har kollat lite på vad Webhallen säljer och ett par trailers på Youtube. Det spelet jag fastnade mest för var "Army of Two". Men när jag frågade på PS3s forum (se citatet) så fick jag bara negativa åsikter om spelet. Jag vill ha flera åsikter innan jag bestämmer mig för att rata spelet. Så jag undrar om det är någon här som har spelat det och skulle kunna säga vad de tycker om det?

I'm thinking about buying this game and I'd like to know if it lives up to the trailers and teasers. Can it really be as great as this trailer depicts it? http://ca.youtube.com/watch?v=iMORTA932LM

Also is there any humour like that in the game?

How's the online play?

Can you go online with two players connecting from the same console like in the old Ratchet and Clank PS2 games?

Finally I'd like to know if you finished the game alone or with a partner.

Jag undrar även om det finns några andra tunga titlar som jag borde kolla på? Jag har spelat Assassin's Creed till dator och jag kan låna Uncharted av en kompis så exkludera de två.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De stortitlar jag tänkte nämna var GTA IV och Uncharted, men de har du ju redan. Jag diggade Rainbow Six Vegas, men det kan du nog hitta begagnat i Sverige för ganska billiga summor (jag fick mitt för 250 spänn tror jag). Orange box har lite "undvik"-stämpel på sig, det är fult och buggigt så vill du spela HL2 är det nog bättre på dator. Kul med Portal dock, men det är lite kort. Team Fortress 2 är kul och rätt långlivat, men det finns bara en Capture the Flag-bana så det är alltid den som väljs :confused:

Army of Two fick bara 6,5 av Gamespot, men deras medlemmar har givit ett medelbetyg av 8,1 och det verkar som att medelvärdet av andra sajters betyg är 7,5 (expertrecensioner). Jag har inte skaffat spelet, men jag tänkte köra det online med eXotic och vi båda tror det blir väldigt kul. Roligast med Coop-spel är ju förstås alltid att sitta i samma soffa och skrika på varandra, så har du en brorsa eller en kompis som gärna är med och spelar tror jag du kommer tycka det är skitkul. Men återigen, jag tror det bara eftersom jag inte har spelet.

Gamereactor gav spelet 8/10 och sade att det inte alls är särskilt roligt om man spelar ensam pga dålig AI, så se till att ha en polare att spela med. Det är en av anledningarna till att jag skjutit upp ett köp hittills.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tänkt att köpa 4 spel var av tre av de är Ratchet: Tools of Destruction, GTA IV och NBA Street Homecourt.

Bra tre första val iaf, har alla tre :confused:, vi får ta oss några matcher i NBA Street då online (om det nu ens har online, är osäker)... och eftersom du kan låna Uncharted och redan spelat Assassins så skulle jag rekomendera typ Call of Duty 4 om du inte redan har det till PC, elr Resistance: Fall of Man, skiter i vad många säger, RESISTANCE KICK ASS!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Resistance: Fall of Man, skiter i vad många säger, RESISTANCE KICK ASS!

Jag har inte orkat skriva en recension till det, men jag tänkte ge det 3/5 med motiveringen att det är ett helt okej spel som tyvärr saknar färgpalett och story- och spelupplevelsemässiga höjdpunkter. Helt klart underhållande och en trots allt väldigt lång kampanj, men det är bara grått hela tiden. Coop är kul och vapnen varierade, men det kan inte få 4/5 av mig eftersom det inte är lika bra som Rainbow Six: Vegas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte orkat skriva en recension till det, men jag tänkte ge det 3/5 med motiveringen att det är ett helt okej spel som tyvärr saknar färgpalett och story- och spelupplevelsemässiga höjdpunkter. Helt klart underhållande och en trots allt väldigt lång kampanj, men det är bara grått hela tiden. Coop är kul och vapnen varierade, men det kan inte få 4/5 av mig eftersom det inte är lika bra som Rainbow Six: Vegas.

Sant men gameplay och alla grymma vapen gör att spelet fastnat i mitt hjärta :confused:

Inte många launchtitles som gör det inte!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant men gameplay och alla grymma vapen gör att spelet fastnat i mitt hjärta :confused:

Inte många launchtitles som gör det inte!

Vi kan säga att om Mr.Magic hittar det billigt (vilket han lär göra) är det värt ett köp, men till fullpris är det ett spel som inte levererar vad det kostar. 250 spänn kan man lägga, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kan säga att om Mr.Magic hittar det billigt (vilket han lär göra) är det värt ett köp, men till fullpris är det ett spel som inte levererar vad det kostar. 250 spänn kan man lägga, helt klart.

Eller.

Så kan vi säga att Resistance kick ass och han borde köpa det oavsett pris.

Dont' argue with me boy

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...