Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Har några frågor om PS3

Kan man anstluta sig och få tag i musik från datorn, ungefär som med 360, har ett svagt minne av att jag bara var uppkopplad mot den.

Japp. TVersity heter det, och jag använder det rätt ofta. Installera på datorn, lägg till de filer du vill dela (inte för stora mappar!! Det tar evigheter att hasha), gå till Inställningar -> Nätverksinställningar -> Mediaserveranslutning och välj "aktivera". Då kommer en symbol upp högst upp i musik-, bild- och videomenyn där du kan komma åt de filer du delat.

Kan man koppla sin externa hårddisk till den, alltså inte för att spara på den ist utan för ja också musik osv.

Tack på förhand :)

Ja, men det måste vara rätt filformat. Jag minns inte om det är FAT den klarar, eller om det är just det den inte klarar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp. TVersity heter det, och jag använder det rätt ofta. Installera på datorn, lägg till de filer du vill dela (inte för stora mappar!! Det tar evigheter att hasha), gå till Inställningar -> Nätverksinställningar -> Mediaserveranslutning och välj "aktivera". Då kommer en symbol upp högst upp i musik-, bild- och videomenyn där du kan komma åt de filer du delat.

Ja, men det måste vara rätt filformat. Jag minns inte om det är FAT den klarar, eller om det är just det den inte klarar.

Åh tack så mycket för svaren skit schysst :) Nu vet jag vem jag ska vända mig till om jag har PS3 frågor :)

En annan fråga är om man kan som på xbox 360 ladda ner demos och klipp osv, gratis of course :P

Edit, Another question. Är det bäst om PS3:et ligger ner eller står upp? För fläktens skull osv, om det ens spelar någon roll.

Och min pappa tyckte att det var konstigt att konsollen var så pass tyst, han tittade bara på den utan någon skiva i, men det är ju bara bra tycker jag själv.

Sen är det värt att köpa en intercooler till den? Finns på tradera för typ max 160 o sen mindre. Hade en till min 360, tyckte att den väsnades en del fast detta är då inte samma sort.

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh tack så mycket för svaren skit schysst :P Nu vet jag vem jag ska vända mig till om jag har PS3 frågor :)

Om jag fick en tjuga för varje person som kommit på det... :)

En annan fråga är om man kan som på xbox 360 ladda ner demos och klipp osv, gratis of course :wub:

Edit, Another question. Är det bäst om PS3:et ligger ner eller står upp? För fläktens skull osv, om det ens spelar någon roll.

Och min pappa tyckte att det var konstigt att konsollen var så pass tyst, han tittade bara på den utan någon skiva i, men det är ju bara bra tycker jag själv.

Det viktigaste är att toppen på PS3an inte blockeras eftersom fläktutblåset sitter där. Teoretiskt sett borde den vara kallare när den står upp eftersom större yta då är i kontakt med den kallare luften, istället för att hela ena längdsidan (botten m.a.o.) sitter och värmer upp bordet den är placerad på => sämre kylning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har några frågor om PS3

Kan man anstluta sig och få tag i musik från datorn, ungefär som med 360, har ett svagt minne av att jag bara var uppkopplad mot den.

Kan man koppla sin externa hårddisk till den, alltså inte för att spara på den ist utan för ja också musik osv.

Tack på förhand :)

Ja, det kan man. Här har du en bra guide till hur man gör.

Edit: Oops, trodde jag var på sista sidan när jag läste igenom den förra. Du hade visst redan fått svar.

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag fick en tjuga för varje person som kommit på det... :)

Det viktigaste är att toppen på PS3an inte blockeras eftersom fläktutblåset sitter där. Teoretiskt sett borde den vara kallare när den står upp eftersom större yta då är i kontakt med den kallare luften, istället för att hela ena längdsidan (botten m.a.o.) sitter och värmer upp bordet den är placerad på => sämre kylning.

Okej tack, ska se fall jag har plats så den kan stå :)

Det är bara att söka för dom finns.

Okej, hittade inte var man liksom tryckte för att få ner det =/

Ja, det kan man. Här har du en bra guide till hur man gör.

Edit: Oops, trodde jag var på sista sidan när jag läste igenom den förra. Du hade visst redan fått svar.

Gör inget, tack ändå, ska kolla igenom båda :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan hjälpa mig ang. Internetanslutning till Ps3an?

det är såhär att jag hade glocalnet innan (fram tills mars) sen byta vi till telia. och innan så hade jag en trådlös sak som jag koppla till modemet från glocalnet så jag hade datorn och ps3 kopplade samtidigt. Men eftersom jag bytade företag och därmed modem, så funkar inte denna trådlösa router eller vad jag ska kalla det mer. har prövat installera om den, men går inte verkar det som <_<

så eftersom detta nya modemet har fler ingångar så tänke jag att jag kan koppla upp ps3an med sladd istället, men där stötte jag på problem igen ;)

det går inte bara, när jag valt alla inställningar och så, så när den ska kolla internet uppkoppningen så hittar den itne ens IP adressen, och eftersom det är det första den kollar såvet jag inte om det är något mer fel efter det :mellow:

hoppas någon fatta, och kan hjälpa mig ... har inte varit online på PN sen 12mars typ >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag har gjot det. och jag gillade det jag såg. Men jag hade gärna sett mera för att se om jag värkligen tyckte om det eller inte.

Jag gillade det, speciellt när jag skjöt på mina homies "nectar-pumpar" så dem fick en överdos, en av dem dödade alla mina andra homies ;)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillade det, speciellt när jag skjöt på mina homies "nectar-pumpar" så dem fick en överdos, en av dem dödade alla mina andra homies ;)

Jo det hände mig också. Innan man kommer fram till slutet. Och dom går igenom en smal stig. så hördes ett skrik. undrar om det var för nektarn eller inte.?

ja ska väll inte säga för mycke. Så andra får se vad det är. Men jo det var kul att se.

Jo det går att spela med varandra på demot. Det var mer roligare.

Redigerad av Balor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det hände mig också. Innan man kommer fram till slutet. Och dom går igenom en smal stig. så hördes ett skrik. undrar om det var för nektarn eller inte.?

ja ska väll inte säga för mycke. Så andra får se vad det är. Men jo det var kul att se.

Tyckte även mycket om hur vapenen hanterades, fick lite flashbacks från Resistance's standard assault rifle när jag skjöt med vapnen, jag använde båda två

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt och tänkte på en sak, jag har ju en 40GB och jag har installerat Skate och GTA IV och det är väl sammanlagt nästan 7GB typ, men med musik och sånt också så tar vi man ju upp en del, hur gör man när den är full då? Det finns väl inte direkt något att köpa till att spara på. Satt och tänkte på det för 40GB är inte så värst mycket egentligen. Okej min 360 hade ju bara 20GB och jag klarade mig under den tiden jag hade den men då installerade man ju inte spelen.

Vad jag egentligen vill få ut av detta är att vad gör man när den är full om man inte vill ta bort sina saker, kan man köpa något då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt och tänkte på en sak, jag har ju en 40GB och jag har installerat Skate och GTA IV och det är väl sammanlagt nästan 7GB typ, men med musik och sånt också så tar vi man ju upp en del, hur gör man när den är full då? Det finns väl inte direkt något att köpa till att spara på. Satt och tänkte på det för 40GB är inte så värst mycket egentligen. Okej min 360 hade ju bara 20GB och jag klarade mig under den tiden jag hade den men då installerade man ju inte spelen.

Vad jag egentligen vill få ut av detta är att vad gör man när den är full om man inte vill ta bort sina saker, kan man köpa något då eller?

Man kan byta hdd om man vill göra det. Men det måste vara 2.5 "sata"

använde google och såg att det går bra med usb hårddisk. Men sen läste jag att vissa inte går. Så det är bara att använda google och

se vad som funkar. eller vänta här och se.

Redigerad av Balor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan hjälpa mig ang. Internetanslutning till Ps3an?

det är såhär att jag hade glocalnet innan (fram tills mars) sen byta vi till telia. och innan så hade jag en trådlös sak som jag koppla till modemet från glocalnet så jag hade datorn och ps3 kopplade samtidigt. Men eftersom jag bytade företag och därmed modem, så funkar inte denna trådlösa router eller vad jag ska kalla det mer. har prövat installera om den, men går inte verkar det som <_<

så eftersom detta nya modemet har fler ingångar så tänke jag att jag kan koppla upp ps3an med sladd istället, men där stötte jag på problem igen ;)

det går inte bara, när jag valt alla inställningar och så, så när den ska kolla internet uppkoppningen så hittar den itne ens IP adressen, och eftersom det är det första den kollar såvet jag inte om det är något mer fel efter det :D

hoppas någon fatta, och kan hjälpa mig ... har inte varit online på PN sen 12mars typ >_<

still need help on this! don't forget me :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...