Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Jo, visseligen. Hade man bara kunnat haft klarhet i vilken genre som vissa spel räknas så hade det inbte varit nåt problem.

Föresten, går det spela PS2 Onlinespel på PS3? T ex om jag sätter i MGS 3 på PS3 kan jag då spela den varianten av Metal Gear Online? Eller Resident Evil Outbreak?

Prova och se. Det borde gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick min DualShock 3 idag!! :) Beställde förra söndagen, sedan tog det hela förra veckan tills det kom fram idag. Packade upp den och märkte som första grej, precis som alla säger: DEN ÄR TUNG!! Första millisekunden du håller i den bara känner du kvaliteten innan du knappt ens tittat på den. Föreställ dig en myntsamling med 25 enkronor du håller i handen, så har du en aning om första intrycket. (Efter lite efterforskning ser jag att 27 enkronor väger lika mycket som en DS3 :D )

  • Den känns mycket tyngre än Sixaxis, och alltså mindre plastig. En betydande faktor för kvalitetskänslan!
  • Plasten är inte längre genomskinlig, till skillnad från Sixaxis där man kunde se hur lite elektronik den innehöll.
  • L2 och R2 är mjukare och kräver inte alls lika mycket för att tryckas i botten. Känns nog rätt skönt ändå, trots att det ibland känns som att den redan är begagnad och "nedtrubbad" i motståndet.
  • Styrkrysset är hårdare och stabilare. Varje pil är mer individuell än Sixaxis där alla knappar hängde med den nedtryckta. Det är mer riktiga knappar än en hel platta man trycker ned. Kvalitetskänsla!
  • Select och Start är mer robusta och ger inte vika som på Sixaxis, där det mer kändes som att trycka på två gummitutor än riktiga gummiknappar med "kärna" i sig. Kvalitetskänsla!
  • Vickar och bänder man på DualShock 3 känns hela grejen mycket mer robust än Sixaxis som knakade i fogarna, gnisslade och faktiskt böjde sig i handen. Stört omöjligt med DS3. Kvalitetskänsla!
  • L3 och R3 är mycket grundare vilket gör att man får ett knapptryck så fort man böjer in tummen mot kontrollern, till skillnad från Sixaxis där man måste trycka ned åtskilliga millimeter. Sixaxis hade dessutom två lägen i sina spakar, där man först tryckte ned två millimeter för att sen registrera själva knapptrycket. DS3 reagerar direkt.
  • Sixaxis låter mer i sina spakknappar ("Krocho! Krocho!"), DualShock 3 ger helt enkelt ett vanligt klickljud från sina L3/R3-knappar. Kvalitetskänsla!
  • Alla "face buttons" (X, O, [], /\) på Sixaxis gnisslar och känns för små för sina hål. I DS3 sitter knapparna perfekt och gör inte ett pip ifrån sig. Kvalitetskänsla!
  • Det kan bero på att den är ny, men det verkar som att det krävs litelite mer kraft för att få spakarna i rörelse, där Sixaxis är hur mjuka som helst. Vet inte om detta är bra eller dåligt, och om det beror på hur mycket man använt dem.
  • PS-knappen går helt ner i botten på DS3, där Sixaxis stannade "ovanför". Känns lite B faktiskt, det enda som är sämre.
  • Lysdiod-indikatorerna är precis i nivå med resten av kontrollern, där Sixaxis lysdioder stack ut och inte var nedslipade. Ingen stor grej direkt, men det syns att de inte massproducerat för att det ska gå fort.

Testade den i Uncharted och blev glad åt resultatet :P Har inte märkt av funktionen med "explosionsriktning" än, men jag märker verkligen av hur nära granater exploderar eftersom det känns ordentligt i händerna när det sker något på nära håll. Iofs har jag en Force Feedback-gamepad till PC som är mycket starkare, men den har jag satt på maxstyrka och den är dessutom rätt mycket större än en PS3-kontroller.

Summa summarum är det här en pryl som alla seriösa PS3-spelare MÅSTE inhandla. Kvalitetskänslan är överväldigande! :)

Kan 40gb versionen av PS3 Spela PS2 spel? Hörde från en polare att det inte går. :angry:

Nix. Du får skaffa 60 Gb-varianten (sällsynt/obefintlig i butik numera) eller importera. Jag har hört rykten om en 120 Gb-version som sägs komma i höst som är precis likadan som 60-giggarn, dvs PS2-spelbar, minneskortläsare och troligen 4 USB-portar, men med 120 Gb istället.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föreställ dig en myntsamling med 25 enkronor du håller i handen, så har du en aning om första intrycket. (Efter lite efterforskning ser jag att 27 enkronor väger lika mycket som en DS3

*springer och växlar*

Det blir nog till att köpa en sådan då, efter all bra kritik jag har läst! Vad var det den kostade, ca 400:- ?

Jag får dock vänta ett tag innan jag köper den, jag är luspank efter GTAIV släpps och får vänta minst en månad. Synd det, jag hade inte tackat nej till att ha den i handen samtidigt som GTA!

Oh, just det. Jag har äntligen accepterat din vännerförfrågan nu! Dig och någon person jag inte har en aning om vem det är, men det går an!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*springer och växlar*

Det blir nog till att köpa en sådan då, efter all bra kritik jag har läst! Vad var det den kostade, ca 400:- ?

Jag får dock vänta ett tag innan jag köper den, jag är luspank efter GTAIV släpps och får vänta minst en månad. Synd det, jag hade inte tackat nej till att ha den i handen samtidigt som GTA!

Oh, just det. Jag har äntligen accepterat din vännerförfrågan nu! Dig och någon person jag inte har en aning om vem det är, men det går an!

Jag skaffade den lagom till GTA IV, men det stod egentligen att den skulle komma på fredag. Jag klagar inte! :)

Vem är herr okänd i listan då? Jag har en del folk i min, jag kanske kan svara.

EDIT: Skrev just ett meddelande till dig på PSN med DS3 och jag märkte nu av att pilarna sitter grundare. Visst är de mer individuella, men jag föredrar nog högre knappar :angry:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske ar jag? :(

Heter Bedear pa PSN.

Skriver du från PS3? Tryck Select ffs.

Testade DS3 i Super Stardust HD också, det är schysst att ladda upp sin Rock Crusher till 200% och känna hur varje skottkavalkad mullrar i händerna :doh:

SSHD har förresten uppgraderats till v3.00, det verkar som att man lagt till spelstatistik, kontrollmeny och svårighetsgrader. Ingame ser jag ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är förmodligen du då. Det var en till person som addade mig, men jag nekade honom. Det stog att han skulle "take over your ps3", och det lät lite motbjudande, oavsett om han var seriös eller inte. Fy skäms!

Jag addade en amerikansk snubbe jag spelade ihop med på Rainbow Six: Vegas. Han var trevlig, duktig och vi "kom bra överens" när vi körde team deathmatch. Efter lite PM-utväxling säger han plötsligt "I'm gay, just so you know".

:(

Jag svarade med "så länge du spelar bra i team deathmatch så spelar det inte mig nån roll" :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, han är i Egypten. :(

Haha, ojdå. Har sett en del folk skriva med PSP och inte hittat Select, nämligen.

Till dem med DS3 eller som inte provat några schyssta motion sensor-spel rekommenderar jag demot till Blazing Angels. Växla kontrolläget till "Motion Sensor - Simulator" och börja joxa med armarna :) Speciellt härligt är det förstås med vibration eftersom det skakar mer och mer ju snabbare man åker och ju mer vindturbulens det är :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ojdå. Har sett en del folk skriva med PSP och inte hittat Select, nämligen.

Till dem med DS3 eller som inte provat några schyssta motion sensor-spel rekommenderar jag demot till Blazing Angels. Växla kontrolläget till "Motion Sensor - Simulator" och börja joxa med armarna <_< Speciellt härligt är det förstås med vibration eftersom det skakar mer och mer ju snabbare man åker och ju mer vindturbulens det är ^_^

Vad är det för spel? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett flygsimulatorspel där man kan, om man vill, styra planet med rörelsekänsel i kontrollern (Sixaxis eller Dualshock 3). Har funderat på det men andra spel har hela tiden kommit före. :unsure:

Det finns väl en tvåa också? I alla fall till PC.

Jag diggar titeln. Då vi använder Blaze som ett slang för att röka, eller rättare sagt, för att röka på. Men det kanske är ett globalt uttryck?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns väl en tvåa också? I alla fall till PC.

Jag diggar titeln. Då vi använder Blaze som ett slang för att röka, eller rättare sagt, för att röka på. Men det kanske är ett globalt uttryck?

Det är tvåan jag pratar om, tydligen ^_^

Testade DS3 i Resistance nyss och jag är mäkta imponerad. Man KÄNNER verkligen att man blir påhoppad från sidan. Riktigt cool grej, och man märker också att vibrationsstyrkan är kraftigare än i andra spel. Dubbelskott med shotgun, mmm! :unsure: Eller ska jag säga; "wrrrmm!!" <_<

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...