Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Seriöst, vad är det som får dig att tycka att CoD3 är bättre än CoD4. makes no sense!

Det är faktiskt en bra fråga. ;)

Jag tyckte att CoD4 var stelt på något sätt, och så sprang mina kamrater framför mig när jag skulle "snajpa" fiender.

Sen på vissa banor så fick jag bara döda ett par fiender, medans kamraterna dödade fler. :P

Aja, jag kanske ger det en chans till någon gång. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är faktiskt en bra fråga. ;)

Jag tyckte att CoD4 var stelt på något sätt, och så sprang mina kamrater framför mig när jag skulle "snajpa" fiender.

Sen på vissa banor så fick jag bara döda ett par fiender, medans kamraterna dödade fler. :P

Aja, jag kanske ger det en chans till någon gång. :D

Även om vi bortser från CoD4 miltiplayer som är hur najs som helst och bara fukoserar på själva single player delen så är CoD4 fortfarande mycket bättre än CoD3, jag har båda och CoD4 har ju mycket fler najsiga vapen, bättre visuals (då menar jag inte bara grafiksmässigt utan saker som man ser omkring sig), mer variation i gameplay som t.ex skjuta från en helikopter, räddningg uppdrag, och den underbara banan när man ska smyga sig till ett ställe för att "snajpa" den där snubben (whatshisname), fler olika intressanta miljöer. Det är nästan ganska dumt att jämnföra dem egentligen med tanke på alla saker CoD4 har gentemot 3'an

Hur som helst så måste du ju iaf medge att iaf CoD2 är bättre är CoD3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det visade sig att 2.20 inte var så märkvärdig ändå. Att använda PS3 som fjärr var inte mycket med, eftersom det enda som hände var att man nu kan köra ljudet genom PS3 vid RP, så att ljudet kommer ur stereon (till exempel på nedervåningen) men man inte längre behöver vara vid teven för att se vilken låt som spelas, etc. Hur många här lyssnar på musik i nåt annat rum än där man har sin PS3, stereo och teve? Inte många.

Playlist Copy var inte nåt märkvärdigt heller, även om man skulle kunna få nytta av det nån gång. Vad jag trodde var bra med detta var möjligheten att göra det via RP. Det kunde man inte, för det måste göras via USB.

Undertexter till DivX-filmer måste vara mergade in i filmfilen, så en extern *.srt eller *.sub funkar inte. Skitkass.

Resume Play är bra, men borde ha implementerats från första början.

BD-Live är väl okej, men sjukt onödigt och än så länge finns det inte en enda BDL-film, men två helt okända, förmodligen värdelösa, filmer släpps om några veckor.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så där blir det alltid för mig när jag vill fixa en IP-adress som jag själv bestämmer, men sätter jag samtliga inställningar på "automatiskt" funkar det. Testa det innan.

Funkar ert trådlösa för andra enheter då? Är det rätt lösenord? Har ni testat att resetta routern?

När vi sätter alla inställningar på "automatiskt" går det ännu sämre, då hittar den inte ens våran IP. När vi gör allting manuellt, som nu, hittar den IP-adressen utan problem, men det är steget efter där vi trampar snett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn väldigt dåliga val imo.

Du borde ha gått med:

Call Of Duty 3 4

Tony Hawk:Project 8 Skate.

Untcharted: Drakes Fortune (bra val)

Need for Speed:Pro Street (meh, om du gillar bilspel så var den säkert ett bra val)

jag älskar spelen

stort tony hawk fan när det gäller skate board spel

och jag gillar hellre att slakta narizter än terrorister

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt är bättre än CoD4 ;)

Du kan inte vara seriös.. jag tror att någon som jobbar på infinity ward har gjort din morsa på smällen och nu håller du en grudge mot dem och allt dem gör, speciellt gillar du CoD3 eftersom det inte utvecklades av infinity ward :P

ERKÄNN!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte vara seriös.. jag tror att någon som jobbar på infinity ward har gjort din morsa på smällen och nu håller du en grudge mot dem och allt dem gör, speciellt gillar du CoD3 eftersom det inte utvecklades av infinity ward :(

ERKÄNN!!

:)

Men men men ... CoD4 är inget märkvärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi sätter alla inställningar på "automatiskt" går det ännu sämre, då hittar den inte ens våran IP. När vi gör allting manuellt, som nu, hittar den IP-adressen utan problem, men det är steget efter där vi trampar snett.

Om allt utom DNS går bra är det nog ett felaktigast lösenord ni skriver in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CoD4 har många vapen, roliga och intressanta uppdrag (smyga runt i en ghiliesuit), bra multiplayerläge, bra story, härliga karaktärer, ja, allt.

Det är sant, men det intresserar mig inte mycket. =/

Det är som vilket FPS spel som helst, med många vapen, roliga banor etc.

Tyvärr. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde en DualShock 3 igår. ^_^

Efter att ha letat runt lite så bestämmde jag mig för att beställa från YesAsia.com

Slutnotan blev ynka 367kr.

Och frakten var gratis.

och jag som köpte en extra Sixaxis från Game för 550 spänn! :>

Hur har det gått? Var det absolut noll kronor mer än 367 kronor? Är den på nåt sätt "regionslåst"?

Läste förresten att DS3s rumble ska kunna kännas i olika delar av den - något sprängs till höger och du känner det enbart i högerhanden eller vice versa. Till och med om något rakt fram sprängs så känner man det i fronten på DS3 ;) Coolt som stryk IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur har det gått? Var det absolut noll kronor mer än 367 kronor? Är den på nåt sätt "regionslåst"?

Kostade lite mindre faktiskt. Det drogs exakt 361,83kr från mitt bankkonto vid köpet.

Enligt flertalet forum så är kontrollerna universella och fungerar till alla maskiner.

Fick ett mail igår om att paketet har skickats. Kommer troligtvis få hem den nästa vecka.

Eftersom jag inte skattat varan så kan jag åka på 25% skatt+administrativ avgift på 70kr om dom kollar paketet i tullen. Hoppas det går bra.

Dock så har jag för mig dom brukar märka paketen med "Gift" och sätta ett lågt värde, men man kan aldrig vara säker.

Läste förresten att DS3s rumble ska kunna kännas i olika delar av den - något sprängs till höger och du känner det enbart i högerhanden eller vice versa. Till och med om något rakt fram sprängs så känner man det i fronten på DS3 :> Coolt som stryk IMO.

Har också läst om det nånstans, kallas Touchsense tror jag.

Och den är tyngre, sägs vara stabilare och jag har även läst att nån tyckte att den hade bättre analogspakar.

Den verkar faktiskt vara ganska bra. ;)

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde det där för ett tagsedan att 60GB-versionen ska utplånas och ersättas av en sämre version, mitt misstag var att jag tog det alldeles för lugnt. Men aldrig att jag skulle bli så här besviken när jag får reda på att på 40GB-versionen kan man inte spela PS2-spel och att det finns inget uttag för minneskort.

Jag ska köpa ett PS3 snart för nu är det äntligen lite mindre än en månad kvar till GTA 4.

Jag vet inte hur jag ska göra riktigt, men jag har PS2 och jag får nog köpa mitt andra minneskort för att spela mina spel som är väldigt ospelade.

Och det där med PS3:an då vill jag ju väldigt gärna kunna spara mina spel. Eller vad fan det nu är frågan om egentligen.

Jag vet inte vad jag ska göra just nu riktigt.

Det var faktiskt inte heller så jätte längesen som jag fick veta hur PS3-kontrollen såg ut, och jag måste ju säga att jag är väldigt besviken där också. Den är ffs precis en likadan som PS2:ans. Kunde de inte lagt in något fler knappar så man kan göra flera funktioner i spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...