Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Du måste ju se till att det är inputs och inte outputs. Ifall de vita och röda kontakterna i stereon är UTgångar för ljudet kan man inte koppla in en ljudkälla och hoppas att man får ljud. Leta efter en "aux"-kontakt så ska det nog gå.

Annars så kan det vara att du har PS3an inställd på att den ska skicka ut ljud via antingen HDMI eller optisk, fast det ska vara AV Multi-Out.

Det funkar nu. Blev ett jävla krångel med sladdar och möblerig dock, så jag flyttar tillbaka allting till sin ursprungliga plats imorgon. Jag får köpa ett surroundsystem istället!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du nåt bra får du gärna tipsa. Helst inget som kräver förstärkare för tre årslöner plus tillhörande högtalare för en V75-toppvinst.

Jag hittade en sida där de hade testat tre surroundsystem som kostar under 1000 kr vardera. Jag har bara skummat igenom allting än så länge, ska nog ta och läsa igenom det på riktigt så fort jag är pigg.

Till testet!

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur funkar det där med RemotePlay eller vad det nu kallas... när man har en PSP och via internet access:ar PS3:n..?

Är det värt att köpa en PSP för det? Eller är det inge vidare.

Tror att jag är den enda som har både och, som kan svara på frågan. Det heter Remote Play som du säger, och funkar som så att man kopplar upp PSPn till internet, loggar in på PSN och aktiverar därmed sin PS3 som är nån annanstans i världen. Genom PSPn kan man komma åt hela bildmenyn, musikmenyn, videomenyn, spelmenyn (utom att spela BR-spel och de allra flesta demos, dock går det att spela isatta PS1-spel via RP), samt vänner-menyn. Det som är inaktiverat för PSP är inställningar-menyn, användar(login)menyn och DVD/BR-uppspelning. Annars kan man göra precis som vanligt med en PS3. PSPn har en förminskad version av flash, så Youtube funkar inte via PSPns vanliga webbläsare. Men med RP kan man gå in på YT med PS3s webbläsare.

Är det värt att skaffa en PSP för det? Mja, jag tycker inte att det finns någon endaste feature med PSP som gör den värd att skaffa enbart för den featuren. Men det är så många andra fördelar med PSP: musik, bild, video, internet, internetradio, RSS (musik, bild, video. Ej text.) , Remote Play, samt ett antal riktigt bra spel - inklusive två st GTA-spel med skitroliga multiplayerlägen.

Själv använder jag RP i princip varenda gång jag åker hem till föräldrarna under helgen, eftersom jag har all min musik inlagd på min PS3. På så sätt är det väldigt användbart, men har du din PS3 till att spela spel på istället för musik, har du inte mycket nytta av en PSP för just Remote Plays skull.

Vad jag saknar med Remote Play är möjligheten att ladda ner en låt/bild/video från PS3s hårddisk ner till PSP. Det går inte, utan man måste alltid strömma musiken trots att man utan problem kan tanka 50 Mb stora mp3-filer från RSS-fliken. Synd.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det värt att skaffa en PSP för det? Mja, jag tycker inte att det finns någon endaste feature med PSP som gör den värd att skaffa enbart för den featuren. Men det är så många andra fördelar med PSP: musik, bild, video, internet, internetradio, RSS (musik, bild, video. Ej text.) , Remote Play, samt ett antal riktigt bra spel - inklusive två st GTA-spel med skitroliga multiplayerlägen.

FUnderar nämligen att skaffa båda i USA... men är PSP:n regionslåst eller nåt liknande, som PS2?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FUnderar nämligen att skaffa båda i USA... men är PSP:n regionslåst eller nåt liknande, som PS2?

Alla spel är regionsfria, men filmer är låsta. Hackar du din PSP kommer du runt det, men spel kommer alltid bara kunna köra multiplayer med sin egen region. USA-USA, EU-EU, JAP-JAP, trots att man låst upp den.

Jacke: No problem! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjeeena alla gtasajtare :) är i kiina nu ^_^ va idag på ett ställe, köpcenter typ, och fyfan vad jag älskar detta landet asså! inte nog med att det är cp billigt, så är det roligaste med det hela; att pruta :)

typ köpte nya adidas, mkt mkt bra kopior, men idioterna tror man e någon riiiktig "svensson-som-går-på-allt"..

så dom började priser på 890 rbm men grym som jag tydligen är på att pruta så slutade priset på 100rbm :rolleyes:

aja, sen köpte jag 2 ps3 spel för 820 rbm totalt(dom kosta olika, ena va nyare än det andra), dom är orginal och inpackade så äkta saker det iaf..

men i och med att det va första "prutningen" så fick jag inte ner det så mkt som jag kan, så nästa gång köper jag inte några spel för över 350rbm st;) va btw Gudfadern Don edition, och Drakes Fortune :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjeeena alla gtasajtare :) är i kiina nu ;) va idag på ett ställe, köpcenter typ, och fyfan vad jag älskar detta landet asså! inte nog med att det är cp billigt, så är det roligaste med det hela; att pruta :)

typ köpte nya adidas, mkt mkt bra kopior, men idioterna tror man e någon riiiktig "svensson-som-går-på-allt"..

så dom började priser på 890 rbm men grym som jag tydligen är på att pruta så slutade priset på 100rbm :rolleyes:

aja, sen köpte jag 2 ps3 spel för 820 rbm totalt(dom kosta olika, ena va nyare än det andra), dom är orginal och inpackade så äkta saker det iaf..

men i och med att det va första "prutningen" så fick jag inte ner det så mkt som jag kan, så nästa gång köper jag inte några spel för över 350rbm st;) va btw Gudfadern Don edition, och Drakes Fortune :wub:

det roliga är att ingen vet hur mycket 1 rbm är... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jacker! Vi kräver ditt PSN-nick! :)

Edit: Yay! Jag fick Remote Play att fungera! Men jag tror att jag inte kommer att använda det så mycket.

Tänker inte publicera det här då risken för att en massa jobbiga typer addar än ökar markant. Men, sure, om jag skulle ha/få gemensamma spelintressen med någon annan så ger jag gärna mitt nick till den personen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Yay! Jag fick Remote Play att fungera! Men jag tror att jag inte kommer att använda det så mycket.

Det enda som egentligen är nyttigt med RP är möjligheten att lyssna på PS3-inlagd musik nån annanstans, men har man ingen musik inlagd så är det inte mycket med. Iofs kan man ju lägga in familjens digitala foton på hårddisken och visa dem på teven, men att man skulle behöva visa dem nån gång via RP är ju inte särskilt vanligt.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar faktist inte vad han snackar om. Kina använder Kinesiska Yuan Renminbi (CHinese Yuen (CNY)), 0.85 CNY > 1 SEK, så det är ganska likt sveriges krona värdemässigt.

what? jag har ingen aning? dom vi bor hos här (familj) säger rmb, och dom på köpställena säger oxå så? :)

aja, men 1rmb är 0.85kr som du sa :teehee: man tjänar cp mkt på att köpa här.. that's that, inga tips på spel jag borde köpa om jag hittar?? är inte suuuperglad för shooter spel ska jag påpeka men nämn alla ni kan tänka er, e här till nästa fredag igen så :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

what? jag har ingen aning? dom vi bor hos här (familj) säger rmb, och dom på köpställena säger oxå så? :)

aja, men 1rmb är 0.85kr som du sa :teehee: man tjänar cp mkt på att köpa här.. that's that, inga tips på spel jag borde köpa om jag hittar?? är inte suuuperglad för shooter spel ska jag påpeka men nämn alla ni kan tänka er, e här till nästa fredag igen så :confused:

Är du säker på att du är i Kina?

Kan någon ge ett snabbt tips på ett bra bluetooth-headset som är lagom billigt? Det ska användas flitigt när jag kommer igång med GTAIV online.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

what? jag har ingen aning? dom vi bor hos här (familj) säger rmb, och dom på köpställena säger oxå så? :angry:

aja, men 1rmb är 0.85kr som du sa :lol: man tjänar cp mkt på att köpa här.. that's that, inga tips på spel jag borde köpa om jag hittar?? är inte suuuperglad för shooter spel ska jag påpeka men nämn alla ni kan tänka er, e här till nästa fredag igen så :confused:

Renminbi. Ganska simpelt iofs. Men den kinesiska valutan heter CNY (Yuan). Och cp-mycket kan du inte tjäna på det. kronan och yuen'en är på en liknande valutanivå. Dollarn däremot kan du tjäna stora pengar just nu med en sakta sänkning som snart når (om den inte redan gjort det) under 6 kronor. Funderar starkt på att köpa dollar och spara tills den höjer i valuta igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...