Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

jag hade tänkt importera en ps3 från england,gäller garantin i sverige

Jodå, det skall gå att fixa från sverige.

Internationell garanti är ganska vanligt faktiskt. En del regler på det där, men det finns.

Köpte själv en radio i italien som jag fick reparerad i Sverige sedan.

Prata med Sony och hör hur det funkar.

Tror som sagt att det inte skall vara nått problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

menar du företaget på butiken??? vilken butik såfall!! och vad kostar de i england då????

Game i England ca3600-4000 med ett spel inkluderat plus ca 40 kr i frakt

Jodå, det skall gå att fixa från sverige.

Internationell garanti är ganska vanligt faktiskt. En del regler på det där, men det finns.

Köpte själv en radio i italien som jag fick reparerad i Sverige sedan.

Prata med Sony och hör hur det funkar.

Tror som sagt att det inte skall vara nått problem.

Ok ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game i England ca3600-4000 med ett spel inkluderat plus ca 40 kr i frakt

Ok ^_^

40:- i frakt?!

De kommer aldrig, ALDRIG, någonsin, inte ens om du är den ända kunden de har under hela 2008 att skicka det därifrån för 40:-

Priset ligger ungefär som svenska posten skulle jag tro. http://www.posten.se/foretag/vara_tjanster...rcelEurope.jspv

Minst 400:- i frakt får du räkna.

Sedan bör det skickas som ömtåligt, och rekomenderat gods, så ett par 100 extra där.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

40:- i frakt?!

De kommer aldrig, ALDRIG, någonsin, inte ens om du är den ända kunden de har under hela 2008 att skicka det därifrån för 40:-

Priset ligger ungefär som svenska posten skulle jag tro. http://www.posten.se/foretag/vara_tjanster...rcelEurope.jspv

Minst 400:- i frakt får du räkna.

Sedan bör det skickas som ömtåligt, och rekomenderat gods, så ett par 100 extra där.

Och tull. Och priset på frakten beror väl lite på vikten har jag för mig, så vi kan väl slänga på lite till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

40:- i frakt?!

De kommer aldrig, ALDRIG, någonsin, inte ens om du är den ända kunden de har under hela 2008 att skicka det därifrån för 40:-

Priset ligger ungefär som svenska posten skulle jag tro. http://www.posten.se/foretag/vara_tjanster...rcelEurope.jspv

Minst 400:- i frakt får du räkna.

Sedan bör det skickas som ömtåligt, och rekomenderat gods, så ett par 100 extra där.

1.Jag har kollat hemsidan och fraktkostnaden är 2.95 Pund.

2.Det tilkommer ingen tull eftersom det är ett EU land.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! (igen)

Ska köpa en trådlös router imorgon, men så snubblade jag på den här alldeles nyss och den verkar ju mycket bättre än en router. Vad tror ni, tror ni den är bra?

Som jag fattar det stoppar man bara in den här grejen i ett usbutag på datorn sen har man internet på 5 valfria enheter. Eller har jag fattat fel? :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! (igen)

Ska köpa en trådlös router imorgon, men så snubblade jag på den här alldeles nyss och den verkar ju mycket bättre än en router. Vad tror ni, tror ni den är bra?

Som jag fattar det stoppar man bara in den här grejen i ett usbutag på datorn sen har man internet på 5 valfria enheter. Eller har jag fattat fel? :/

Den verkar vara rätt kass, om det faktiskt fungerade som en router i USB-format man stoppade in i datorn, har det ändå nackdelar. Räckvidden lär vara fruktansvärt låg, och dessutom måste datorn stå på och surra så fort du vill använda internet på PS3, istället för att ha en avstängd dator med en påslagen router bredvid, som inte låter eller drar lika mycket ström som en dator.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den verkar vara rätt kass, om det faktiskt fungerade som en router i USB-format man stoppade in i datorn, har det ändå nackdelar. Räckvidden lär vara fruktansvärt låg, och dessutom måste datorn stå på och surra så fort du vill använda internet på PS3, istället för att ha en avstängd dator med en påslagen router bredvid, som inte låter eller drar lika mycket ström som en dator.

e inte den helt jävla fel? han måste ju fortfarande ha ett trådlöst MODEM?? det är väl bara mottagaren? eller har jag fattat fel? och vf ska man koppla den i ps3 som det står i annonsen för ps3 har redan de inbyggt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den verkar vara rätt kass, om det faktiskt fungerade som en router i USB-format man stoppade in i datorn, har det ändå nackdelar. Räckvidden lär vara fruktansvärt låg, och dessutom måste datorn stå på och surra så fort du vill använda internet på PS3, istället för att ha en avstängd dator med en påslagen router bredvid, som inte låter eller drar lika mycket ström som en dator.

Yepp, du har nog rätt som vanligt. Köper den som du tipsa om innan. Tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

e inte den helt jävla fel? han måste ju fortfarande ha ett trådlöst MODEM?? det är väl bara mottagaren? eller har jag fattat fel? och vf ska man koppla den i ps3 som det står i annonsen för ps3 har redan de inbyggt :lol:

Han har ju ett modem för datorn, men saknar trådlöst internet ( = router). USB-grejen är tydligen inte mottagaren utan sändaren, precis som det finns att köpa för Bluetooth:

electronics_bluetooth_USB2_971262_0.jpg

Så USB-grejen är till för att man ska slippa köpa en WLAN-sändare ( = router), och istället ha en sån där pryl. Man kopplar in den i datorn, inte in den i PS3, inte i PSP (som inte har den USB-typen) och definitivt inte i en NDSL som, såvitt jag vet, helt saknar USB-ingång. Nackdelen med den där prylen är att jag skulle tro att räckvidden landar på fem meter i slutändan, och att man får långsam och instabil uppkoppling, samt att datorn måste stå på hela tiden. Dessutom skulle jag tro att den kostar minst lika mycket som en router, men med en femtedel av routerns fördelar.

Datorn blir alltså en router med den där prylen.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej :), hur låter era PS3or egentligen?

Jag undrar eftersom jag nyligen gjorde mig av med en ps3 40 gb som hade ett jäkligt skumt fläktljud. Det lät inte som ett vanligt fläktljud, från t.ex. en dator, brukar göra, alltså att det bara susar om den. Min Ps3 gav ifrån sig ett "rrrrrrrrrrrrr" liknande ljud, ungefär som att det satt en liten pappersbit mellan fläktbladen... Det var ganska acceptabelt när man precis satte på den men efter ca 5-10 min så började det låta högre så att det blev jävligt störande. Så jag lämnade tillbaka den till butiken jag köpte den ifrån, funderar på att skaffa en ny men är ganska orolig över att den också ska låta så! Så, ger era Ps3or ifrån sig ett "rrrrrrrr" liknande ljud? Kolla gärna den här videon, http://uk.youtube.com/watch?v=0Xmqskiy-Ns, sådär lät den fast inte lika högt som hans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...