Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Din router har ett lösenord. Det får du läsa om i routerns handböcker, eller så ligger det i nåt kuvert från din ISP som jag hoppas du/din farsa sparat.

Jag behöver hjälp av Ps3-experten här igen. Jag har kommit så långt att mitt Ps3 ska söka efter min Ip-adress. Den hittar dock inget, och allting avbryts. Vad har jag gjort fel? Jag har tagit allting på automatiskt som du sa, men det är en liten grej jag undrar över dock. En bit in i inställningarna ska man skriva in ett lösenord, som jag inte vet vad det är för lösenord. Om jag skriver in ett där och bekräftar, så ser man att det inte är lösenordet jag skrev in som gäller. Förlåt om det blev lite otydligt, men jag skulle jättegärna behöva en mer ingående guide i hur man gör, för det går inte med det jag har nu :D .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En bit in i inställningarna ska man skriva in ett lösenord, som jag inte vet vad det är för lösenord.

Det ska finnas i ett kuvert från din internetleverantör. Annars får du gå in på deras hemsida och leta fram "Mitt konto", eller motsvarande. "Glömt lösenord" eller så. Det har inget med PS3 att göra - har du inget lösenord spelar det ingen roll om det är en laptop eller en PS3.

Fråga farsan om han har nåt sånt kuvert? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbigt att behöva koppla ur PS3 och in PS2 om man bara vill köra låt säga GTA: SA i 30 minuter. Det går väl inte att ha båda inkopplade samtidigt antar jag?

Det beror på TV:n, har den mer än ett uttag så går det självklart. Jag och min polare satt och lirade 360 och Ps2 samtidigt för någon vecka sedan.

Två SCART-uttag och två HDMI-uttag är mumma! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på vilket spel jag ska köpa med PS3. Uncharted verkar rätt najs, men ser mycket arkadigt ut. Hur är det med Tony Hawk- spelen? Finns det något bra racingspel som är mer realistiskt? Guitar Hero kanske? Faktum är att jag är ganska inne på GH redan, men det känns samtidigt som jag vill ha nåt mer seriöst spel, som räcker fram tills GTAIV och/eller MGS4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på vilket spel jag ska köpa med PS3. Uncharted verkar rätt najs, men ser mycket arkadigt ut. Hur är det med Tony Hawk- spelen? Finns det något bra racingspel som är mer realistiskt? Guitar Hero kanske? Faktum är att jag är ganska inne på GH redan, men det känns samtidigt som jag vill ha nåt mer seriöst spel, som räcker fram tills GTAIV och/eller MGS4.

Vill du ha något som räcker tills GTAIV och MGS4 kommer så får du väll skaffa typ CoD4 som har en online som aldrig blir tröttsam, elr typ TES:Oblivion.

Vet inte om du gillar spel som Oblivion men du ville ha något som räcker fram till releasen av GTA och MGS, vilket Oblivion kommer att göra.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du ha något som räcker tills GTAIV och MGS4 kommer så får du väll skaffa typ CoD4 som har en online som aldrig blir tröttsam, elr typ TES:Oblivion.

Vet inte om du gillar spel som Oblivion men du ville ha något som räcker fram till releasen av GTA och MGS, vilket Oblivion kommer att göra.

Oblivion har jag redan lirat sönder på PC, och CoD4- demot gillade jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på vilket spel jag ska köpa med PS3. Uncharted verkar rätt najs, men ser mycket arkadigt ut. Hur är det med Tony Hawk- spelen? Finns det något bra racingspel som är mer realistiskt? Guitar Hero kanske? Faktum är att jag är ganska inne på GH redan, men det känns samtidigt som jag vill ha nåt mer seriöst spel, som räcker fram tills GTAIV och/eller MGS4.

Tony Hawk kan slänga sig i väggen. Skate. är det som gäller! Mycket roligare, och det håller ett bra tag (det gjorde det för mig i vilket fall). Guitar Hero är nästan ett måste. Grymt roligt! Det växer fram ett litet beroende inombords, ungefär. Assassin's creed är ett roligt spel annars. Inget spel som räcker fram tills GTAIV, men definitivt många roliga speltimmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tony Hawk kan slänga sig i väggen. Skate. är det som gäller! Mycket roligare, och det håller ett bra tag (det gjorde det för mig i vilket fall). Guitar Hero är nästan ett måste. Grymt roligt! Det växer fram ett litet beroende inombords, ungefär. Assassin's creed är ett roligt spel annars. Inget spel som räcker fram tills GTAIV, men definitivt många roliga speltimmar.

Tyckte Skate var kort, men det är som han säger i slutet, skating never ends (elr något liknande) det är roligt att fortsätta spela länge efter man har klarat alla uppdrag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Downfall of HD-DVD

http://www.youtube.com/watch?v=friS4OOcdgQ

Om HD-DVD nu går under (nu när Blu-ray har Warner och 75% av marknaden och HD-DVD bara har Universal och Paramount kvar) tror ni att Playstation 3 kommer att börja sälja mycket bättre?

HD-DVD var dömt att misslyckas från början med tanke på hur överlägsen Blu-ray är (HD-DVD är bara billigare) så de som är insatta har ju säkert inte köpt Blu-ray spelare men det lär vara sugit för alla som har precis köpt en för flera tusen och och nu blir den snart värdelös. :mf_doof:

Personligen anser jag att orsaken till HD-DVDs undergång var att företaget som skapade det envisades med att inte låta något annat företag bygga spelare och vägrade låta M$ ha en i XBox 360. När de sedan ändrade sig ang. XBox 360 så var det försent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BÄSTA I ÅR!!!!!!! Den här ska jag visa för min kompis, han är mycket för sån humor ;)

Så jäkla klockrent. Men det gav mig samtidigt lust att se filmen nån dag för att bland annat få se vad den scenen handlar om. Trots mina raka MVG i tyska var det där för snabbt och sluddrigt för mig. Jäkla bra skådespelare btw. ;)

Det jag tror är viktigast för BR är inte filmformatet, utan att det är bättre än 360s DVDer. Nån gång kommer Xbox få stryk av att de inte har möjlighet till HD (typ) i sina spel. Är man det minsta insatt tror jag att många köper PS3 enbart för dess BR-spelare och att de får en konsol och mediastation på köpet. Vad är väl nyttan med en standalone-BRspelare egentligen? Ingen, som jag ser på saken, om man inte är hyperhemmabiofantast och kräver ett monster under teven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...