Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Hej :confused:, hur låter era PS3or egentligen?

Nej, sådär låter inte min. Den låter som en datorfläkt, men de kan ju låta väldigt olika de med. Det är ett blåsande ljud, inget rasslande som på videon. Det är inte lätt att beskriva i text, direkt.

Jag körde Stardust HD-demot och gillade det, så jag köpte fullversionen för 70 kr och tycker det verkar värt sina pengar :( Vet nån förresten hur det är med betalningar; om min hårddisk skulle krascha eller jag skulle råka ta bort spelet, kan jag tanka om det gratis då? Det stod nåt om 5 PS3-enheter som kunde ta del av spelet, så om jag ger nån av er mitt PSN-lösen så skulle ni teoretiskt kunna tanka det gratis, om jag fattat rätt. Det tänker jag förstås inte göra, men betyder det att jag kan tanka om det 0 gånger, 5 gånger eller oändligt antal gånger? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, sådär låter inte min. Den låter som en datorfläkt, men de kan ju låta väldigt olika de med. Det är ett blåsande ljud, inget rasslande som på videon. Det är inte lätt att beskriva i text, direkt.

Jag körde Stardust HD-demot och gillade det, så jag köpte fullversionen för 70 kr och tycker det verkar värt sina pengar :confused: Vet nån förresten hur det är med betalningar; om min hårddisk skulle krascha eller jag skulle råka ta bort spelet, kan jag tanka om det gratis då? Det stod nåt om 5 PS3-enheter som kunde ta del av spelet, så om jag ger nån av er mitt PSN-lösen så skulle ni teoretiskt kunna tanka det gratis, om jag fattat rätt. Det tänker jag förstås inte göra, men betyder det att jag kan tanka om det 0 gånger, 5 gånger eller oändligt antal gånger? :)

Det borde väl vara så att spelet är länkat till ditt account, och att du kan ladda ner spelet på just ditt account hur många ggr som helst.. fast jag vet inte.. gissar bara. Men du kmr väl ändå inte ta bort spelet när du väl har köpt det?

Redigerad av Lallaren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde väl vara så att spelet är länkat till ditt account, och att du kan ladda ner spelet på just ditt account hur många ggr som helst.. fast jag vet inte.. gissar bara. Men du kmr väl ändå inte ta bort spelet när du väl har köpt det?

Nej, men om man råkar ta bort det på nåt sätt, eller blir tvungen att formattera hårddisken för att det är nåt fel, eller för att nåt syskon/nån kompis är klåfingrig. Risken finns alltid. Vad jag vill minnas med PSP Store-accountet, när PSPS fortfarande fanns, var att man hade en "tidigare nedladdat"-lista man snabbt kunde tanka om när som helst. Jag köpte visserligen aldrig nåt därifrån, men de hade en historik över vad man tankat. Jag tror inte att PSS skulle vara sämre än den primitiva PSPS var. Speciellt när PSS finns till PC numera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte att jag kunde dela med mig några bilder som man kan använda som bild på dem olika konton ni har, och om ni inte har något att föra över till datorn är det ju bara att surfa in på ps3'an och ta bilderna :)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej ;), hur låter era PS3or egentligen?

Jag undrar eftersom jag nyligen gjorde mig av med en ps3 40 gb som hade ett jäkligt skumt fläktljud. Det lät inte som ett vanligt fläktljud, från t.ex. en dator, brukar göra, alltså att det bara susar om den. Min Ps3 gav ifrån sig ett "rrrrrrrrrrrrr" liknande ljud, ungefär som att det satt en liten pappersbit mellan fläktbladen... Det var ganska acceptabelt när man precis satte på den men efter ca 5-10 min så började det låta högre så att det blev jävligt störande. Så jag lämnade tillbaka den till butiken jag köpte den ifrån, funderar på att skaffa en ny men är ganska orolig över att den också ska låta så! Så, ger era Ps3or ifrån sig ett "rrrrrrrr" liknande ljud? Kolla gärna den här videon, http://uk.youtube.com/watch?v=0Xmqskiy-Ns, sådär lät den fast inte lika högt som hans.

Du!! jag har faktiskt samma problem på mitt ps3 (60gb om det spelar nån roll? :D ) men iaf, det konstiga med mitt är att det Enbart hörs så när jag spelar Tiger Woods spelen?? har lånat 2007an av en kompis och då hörs det så då & då.. och sen demot på 2008 lät det jätte högt och hela tiden :(

men asså, annars är mitt det tystaste ps3 jag hört! mina kompisars går på dem högre nivåerna, min ligger alltid på lägsta annars tycker jag, så kvittar de hur länge de är på :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du!! jag har faktiskt samma problem på mitt ps3 (60gb om det spelar nån roll? :D ) men iaf, det konstiga med mitt är att det Enbart hörs så när jag spelar Tiger Woods spelen?? har lånat 2007an av en kompis och då hörs det så då & då.. och sen demot på 2008 lät det jätte högt och hela tiden :(

men asså, annars är mitt det tystaste ps3 jag hört! mina kompisars går på dem högre nivåerna, min ligger alltid på lägsta annars tycker jag, så kvittar de hur länge de är på :)

jasså? fan va skumt, men min ps3a lät så hela tiden oavsett om man spelade spel eller inte. definitivt något fel på fläkten asså

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visste ni att man kan ta screenshots inifrån Resistance genom att koppla in ett USB-tangentbord och helt enkelt trycka Print Screen? Har inte provat i single player, men det går i multiplayer. Har dessutom bara provat i Resistance, men testa själva i olika spel och se om det dyker upp nåt i fotomenyn :o

Vaaah?:lol: Fan va najjs om det går!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visste ni att man kan ta screenshots inifrån Resistance genom att koppla in ett USB-tangentbord och helt enkelt trycka Print Screen? Har inte provat i single player, men det går i multiplayer. Har dessutom bara provat i Resistance, men testa själva i olika spel och se om det dyker upp nåt i fotomenyn :lol:

Vad ska man göra efter man tryckt på print screen, ska man dra ur tangenbordet och koppla in i datorn igen och sen dra fram bilden i paint t.ex?!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man byta sitt online nick utan att på något sätt påvärka dina stats på spel, t.ex CoD4, kan man byta nick på något sätt men inte få sina nollställda?

Nope, du kan inte byta nick alls. Inte ens skaffa ett nytt, såvida du inte hittar på ett nytt nick med en påhittad adress (som måste finnas på riktigt).

Har vunnit Tradera-auktioner på både Uncharted och Orange Box. 6 spel till prsiet av 1 ½ :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope, du kan inte byta nick alls. Inte ens skaffa ett nytt, såvida du inte hittar på ett nytt nick med en påhittad adress (som måste finnas på riktigt).

Har vunnit Tradera-auktioner på både Uncharted och Orange Box. 6 spel till prsiet av 1 ½ :D

Okej tråkigt.. kanske det kommer kunna gå senare, man får hålla tummarna :teehee:

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tråkigt.. kanske det kommer kunna gå senare, man får hålla tummarna :teehee:

Har det inte gått under den tid som PS3 redan levt så tror jag inte att det kommer i framtiden heller. Men å andra sidan är Sony förbannat sega med att leva upp till konsumenters krav - PSPns firmware-uppgraderingar innehåller ofta features som vi skrikit efter i åratal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"According to the Quaterman's rumors in the latest issue of EGM the sequel to the critically acclaimed Shadow of the Colossus will be headed to the Playstation 3. Not much is known at this point, but the report indicates a co-op multiplayer portion of the game. You and a friend can team up to tackle the immense beasts."

Om detta kommer ut finns det inte många anledningar till att inte skaffa ett PS3.. :confused:

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...