Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Renminbi. Ganska simpelt iofs. Men den kinesiska valutan heter CNY (Yuan). Och cp-mycket kan du inte tjäna på det. kronan och yuen'en är på en liknande valutanivå. Dollarn däremot kan du tjäna stora pengar just nu med en sakta sänkning som snart når (om den inte redan gjort det) under 6 kronor. Funderar starkt på att köpa dollar och spara tills den höjer i valuta igen.

Ja, valutan kigger på samma nivå typ, MEN sen så är i princip allt här MKT MKT billigare än hemma i sweden! det är där man tjänar in cashen! även om det är falskt, så är det grymma kopior, och inte ens kopior är billiga i sverige för fan?köpt massa billabong tröjor.. tshirtar 30rmb/st tjocktröjorna 60-80rmb/st.. så jo, man tjänar sjukt mkt på att shoppa här!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 FW 2,20 sent denna månad!

  • "Resume play" will enable PS3 system to start playing a Blu-ray disc and DVD at the point it was stopped, even if the disc had been removed." :P Äntligen! Men varför i all världen har de inte satt in detta från början, eller ens senare? Sony sega som vanligt. De flesta DVD-spelare har ju denna feature redan, oavsett hur billiga eller dåliga de är.
  • ""Audio Output Device" will be a new Remote Play setting, enabling PSP to serve as a remote control for music played through PS3." Schysst! :( Betyder detta att man spelar upp musik på PS3 och att det till exempel strömmar ut genom stereohögtalarna, men att man kan styra det via PSPn? Wait, vad ska vi med det till om vi redan har en trådlös Sixaxis? :confused: Jippie, jag kan spela upp musik till min stereo hemma, där ingen är? :shifty:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 FW 2,20 sent denna månad!

  • "Resume play" will enable PS3 system to start playing a Blu-ray disc and DVD at the point it was stopped, even if the disc had been removed." :P Äntligen! Men varför i all världen har de inte satt in detta från början, eller ens senare? Sony sega som vanligt. De flesta DVD-spelare har ju denna feature redan, oavsett hur billiga eller dåliga de är.
  • ""Audio Output Device" will be a new Remote Play setting, enabling PSP to serve as a remote control for music played through PS3." Schysst! :D Betyder detta att man spelar upp musik på PS3 och att det till exempel strömmar ut genom stereohögtalarna, men att man kan styra det via PSPn? Wait, vad ska vi med det till om vi redan har en trådlös Sixaxis? :confused: Jippie, jag kan spela upp musik till min stereo hemma, där ingen är? :shifty:

Ahhh, BluRay profile 2.0. :(

Och en förbättrad webbläsare. ;)

Och idag ska Pain släppas i Europa.

http://ps3.qj.net/PSN-Europe-gets-PAIN-add...g/49/aid/116075

Verkar som att Sony har lyft på sitt stora lata arsle och börjar göra något nu.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer info om PS3 FW 2.20.

Orkar inte kommentera igen, så jag slänger in det jag skrev på QJ, på engelska förstås.

» Downloading instead of streaming!

Wonderful!! The only real biggie for me in this update was the ability to DOWNLOAD my songs from the PS3 onto the PSP. Streaming sucks for many reasons - battery consumption, connection problems, the inconvenience of having to have a PS3 continuously connected.... But wait, it says "playLISTS". Does that mean we can only download the m3u-files, not the mp3's themselves?

Resume Play is good too, but incredibly stupid that they didn't implement it from the start. Why not add this feature into a (for us in Sweden) $1000 machine, when we could buy cheap and crappy standalone DVD players that have this feature?

Faster web browser. Neat. Next up is a more stabile one that doesn't force you to cold reboot every time you disconnect before it's finished loading up.

What's the deal with "Audio Output Device"? It says it "enables the PSP to serve as a remote control for music played through PS3.", but why switch songs being played on the PS3 via Remote Play, instead of the already-wireless Sixaxis? Why would I want to be able to switch songs that are played at home, when I am in school? Why play music some place (i.e. at home) when I'm not present? Could anybody explain this please?

Anyway, this seems a pretty good update overall. Next up is implementing the ability to switch off the WLAN when Remote Start is activated, if we want to have Remote Start when the PS3 is connected via cable (not WiFi), and we're not at home. It sucks more power, and the fan makes a lot of noise. We wouldn't be needing any fan if the WLAN was off. There's no use having a WLAN activated when we: 1) Are not at home, and 2) Have connected the PS3 with cable instead of WiFi.

EDIT: Länk är ju schysst om man bifogar. :unsure:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår försökte jag hjälpa min kompis med att föra över några filmer från hans dator till hans Ps3. Det visade sig att formatet var fel, så vi prövade en av filmerna jag hade hemma som jag hade sett på min Ps3. Det visade sig att den filmen inte heller funkade. Berodde detta på att hans 40GB-version inte klarar av sånt, eller har han missat en uppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår försökte jag hjälpa min kompis med att föra över några filmer från hans dator till hans Ps3. Det visade sig att formatet var fel, så vi prövade en av filmerna jag hade hemma som jag hade sett på min Ps3. Det visade sig att den filmen inte heller funkade. Berodde detta på att hans 40GB-version inte klarar av sånt, eller har han missat en uppdatering?

Mjukvarumässigt finns ingen skillnad mellan 40 och 60-versionerna utom PS2-kompabilitet. Han lär ha missat antingen 2.17 (DivX-support) eller senare (DivX-filer över 2 Gb-support). :)

Hmm, han kanske glömt aktivera WMV i inställningarna?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjukvarumässigt finns ingen skillnad mellan 40 och 60-versionerna utom PS2-kompabilitet. Han lär ha missat antingen 2.17 (DivX-support) eller senare (DivX-filer över 2 Gb-support). :D

Hmm, han kanske glömt aktivera WMV i inställningarna?

Det löste sig! Visade sig att han inte hade uppdaterat konsolen sen han köpte den i julas. tack ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Agh, att han aldrig spelat online... skandal! :) På tal om det så ligger du i min kompislista fast du inte svarat på inbjudan. Fortfarande inte fått igång internet på din PS3 än?

Haha, tyvärr går det lite segt på den fronten. Vi försöker ju få till en trådlös uppkoppling, men ingenting verkar fungera, så jag har bett en kompis komma förbi och hjälpa mig (han har gjort det innan, så han vet hur man gör), men han kommer aldrig hit ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är sååå nära att kasta min Ps3a ut genom fönstret. Jag och pappa har kämpat hur länge som helst med att fixa våran trådlösa uppkoppling, men det går inte. När den kontrollerar allting i slutet kommer den bara förbi Ip-adressen, sen tar det stopp. Det står ungefär "Ett kommunikationsfel uppstod vid försöket att kontakta servern. Det är ett DNS-fel". Vi har ingen aning alls om vad det betyder, eller hur vi åtgärdar det. Imorgon åker jag ner och köper en 30m lång kabel.

Skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

äntligen,äntligen har man köpt ps3

lyckligaste dagen i mitt liv(not!!!)

sen förhands bokade man iv så klart ;)

Köpte du några spel?

--------------------

Ingen som vet var man kan importera en DualShock 3 handkontroll?

Har bestämt mig för att köpa en.

Vet dock inte var jag ska köpa från, PlayAsia skeppar ju inte till EU. :P

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja

Call Of Duty 3

Tony Hawk:Project 8

Untcharted:Drakes Fortune

Need for Speed:Pro Street

EDIT:kolla på blocket många som tar med sig såna från resor.

Inte allt för dyra heller

Damn väldigt dåliga val imo.

Du borde ha gått med:

Call Of Duty 3 4

Tony Hawk:Project 8 Skate.

Untcharted: Drakes Fortune (bra val)

Need for Speed:Pro Street (meh, om du gillar bilspel så var den säkert ett bra val)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...