Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Det var faktiskt inte heller så jätte längesen som jag fick veta hur PS3-kontrollen såg ut, och jag måste ju säga att jag är väldigt besviken där också. Den är ffs precis en likadan som PS2:ans. Kunde de inte lagt in något fler knappar så man kan göra flera funktioner i spel?

Du ska vara glad att du slipper Rymdbananen

. R2 och L2 är förändrade på Ps3ans kontroll, de har fått mer djup, som underlättar mycket när man kör bil, t.ex.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde det där för ett tagsedan att 60GB-versionen ska utplånas och ersättas av en sämre version, mitt misstag var att jag tog det alldeles för lugnt. Men aldrig att jag skulle bli så här besviken när jag får reda på att på 40GB-versionen kan man inte spela PS2-spel och att det finns inget uttag för minneskort.

"Old news" är ju ett rätt otrevligt uttryck, men jag vet faktiskt inte vilket som skulle passa bättre här. Lite research så hade du vetat det för ett halvår sedan - nu vet jag inte om 60 Gb-versionen finns att köpa längre. Jag fick ju väldigt bråttom att skaffa en sån innan de tog slut, så om jag inte minns fel tog det en månad innan jag skaffade den. :ermm:

Jag ska köpa ett PS3 snart för nu är det äntligen lite mindre än en månad kvar till GTA 4.

Jag vet inte hur jag ska göra riktigt, men jag har PS2 och jag får nog köpa mitt andra minneskort för att spela mina spel som är väldigt ospelade.

Och det där med PS3:an då vill jag ju väldigt gärna kunna spara mina spel. Eller vad fan det nu är frågan om egentligen.

Jag vet inte vad jag ska göra just nu riktigt.

60 Gb-versionen skulle ju kanske kunna finnas kvar i nån butik, men troligare är att du får hitta en begagnad. Annars så är det inte så farligt med en 40 Gb-version eftersom du redan har en PS2, du knappt behöver 4 USB-portar och att minneskortläsare går att använda ändå, fast med nån kortläsare du köpt separat. :P

Det var faktiskt inte heller så jätte längesen som jag fick veta hur PS3-kontrollen såg ut, och jag måste ju säga att jag är väldigt besviken där också. Den är ffs precis en likadan som PS2:ans. Kunde de inte lagt in något fler knappar så man kan göra flera funktioner i spel?

Okej, det här MÅSTE jag kommentera med "Old News"! :D Det offentliggjordes ju på E3 för två år sen! "Fler knappar" har den ju också, men bara en PS-knapp i mitten för att styra inställningar i spel och att navigera i huvudmenyerna. L2 och R2 är analoga nu, så du kan till exempel använda dem i bilspel för att "gasa lite", "gasa medel", "gasa hårdare" och "köra full gas". Btw så är faktiskt de vanliga knapparna X, O, [] och /\ också analoga fast inte alls lika känsliga.

Jag hoppas du vet att standardkontrollern för PS3 (SIXAXIS) har rörelsekänslighet men inte skakfunktion, och att en Dualshock 3 släpps snart i Sverige?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon kabel till PS3 så att man kan köra på tjock-TV?
En vanlig scartkontakt som funkar till både platt-tv och tjock-tv (för mig, jag vet inte hur det är för alla andra) får du med konsolen.

Scartkontakten är dessutom löstagbar, så om du har en teve med RCA-anslutning istället för Scart funkar det också. Man kan till och med koppla ljudet genom RCA in i stereon medan man kör bilden till teven. (Länk) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har något av era spel frysit, spelade skate när hela bilden bara stannade (2gånger), startade om, gick fint efter. Kanske skivan var lite skitig...

Ja, det händer för mig lite då och då. Inte bara på Skate utan på många andra också. Hoppas inte blu-ray-läsaren krånglar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har något av era spel frysit, spelade skate när hela bilden bara stannade (2gånger), startade om, gick fint efter. Kanske skivan var lite skitig...

Ja, har frysit när jag spelat Uncharted, CoD4 men den har frysit som mest när jag spelar ES Oblivion

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har något av era spel frysit, spelade skate när hela bilden bara stannade (2gånger), startade om, gick fint efter. Kanske skivan var lite skitig...

Ja, en eller två gånger när jag körde Orange Box (Episode 1 tror jag, kanske Ep2) men aldrig annars. Ja, utom i samband med webbläsaren förstås, då har den hängt sig säkert 30 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad jag minns så brukade väll PS2'an frysa till ibland och det var inga problem mer än att starta om den.

Det märkliga är ju att de fryser till helt obefogat, till skillnad från datorer som har en massa bakgrundsprocesser som kräver prestanda. Det händer ju också på ställen som knappast är särskilt krävande för processorn/andra komponenter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lyckas man INTE skapa en användare? Du har väl internet kopplad till den?

Min hemliga taktik var att koppla in till sladd istället för att köra trådlöst, wangpang, det fungerade. Ska jag vara ärlig så har jag inte varit så jätteintresserad av att spela online, sen helt plötsligt blev jag och så skaffade jag det. Men nu vill jag ha jättemånga vänner, jag har inte någon än så länge. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...