Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Jag är sugen på ett fightingspel, är Virtua Fighter 5 värt pengarna eller ska man vänta på Street Fighter och nya Tekken?

Om du har mycket pengar så gå och köp det, varför inte!... men om du måste välja så borde du vänta med tanke på hur totaly awsome både Tekken och Street Fighter säkert kommer bli

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bajs hur konfigurerar man nätverket så det fungerar

Jag kopplar nätverkskabeln direkt in i PS3. Eller måste man ha en router som delar till Dator samt PS3?

EDIT: Bajs igen, varför är det ett streck diagonalt över TV skärmens nedre hälft när man spelar Split-Screen på NFS-ProStreet? (Jag har CRT-TV, beror det på det?)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bajs hur konfigurerar man nätverket så det fungerar

Jag kopplar nätverkskabeln direkt in i PS3. Eller måste man ha en router som delar till Dator samt PS3?

Så ena änden är i din PS3, var är den andra änden? I väggen, i en dator eller i en router? Kör man på trådanslutning är det bara att köra "automatiskt" på alla alternativ. Med trådlöst blir det lite fler grejer man ska ändra på, inte minst om ens WLAN inte är konfigurerat för datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ena änden är i din PS3, var är den andra änden? I väggen, i en dator eller i en router? Kör man på trådanslutning är det bara att köra "automatiskt" på alla alternativ. Med trådlöst blir det lite fler grejer man ska ändra på, inte minst om ens WLAN inte är konfigurerat för datorer.

Ena änden är i PS3, den andra är i väggen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ena änden är i PS3, den andra är i väggen.

Du kanske har fel kabeltyp, men det skulle jag inte tro. Min gamla dator klarade inte av att ha en korsad kabel (LAN-kabel) utan jag var tvungen att använda en rak. PS3 klarar däremot av korsade kablar utan problem, så jag vet inte vad det är för fel. Nåt knas med ditt abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har mycket pengar så gå och köp det, varför inte!... men om du måste välja så borde du vänta med tanke på hur totaly awsome både Tekken och Street Fighter säkert kommer bli

Vill ju inte slänga pengarna i sjön, om det suger menar jag, fast såg nu att det bara kosta 159:- på webhallen, inte så farligt.

Ja jag vet, dom spelen kommer bli riktigt tunga, men det finns ju inget datum på släpp än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde en DS3 igår, vi får se när den är framme. Det stod 25:e april men det lär ju gå fortare enligt alla kommentarer på sidan? Slutkostnaden verkar bli 362,86 kr som det står avdraget på mitt konto. :ph34r:

Vad är en DS3 och varför kostar den 362.86 kronor? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är en DS3 och varför kostar den 362.86 kronor? :ph34r:

DualShock 3 är uppföljaren/ersättaren av Sixaxis. Sixaxis har motion sensor men ingen vibration. DualShock 3 har både och, och är dessutom tyngre och ger mycket bättre spelkänsla. Jag får den lagom till GTA IV, hurraaa! :ph34r:

Jag importerar från Japan (right?), precis som Yuokai. 59,99 USD -> 362,86 SEK :ph34r:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått för mig att PS-knappen på ett tidigt utvecklingsstadium sades lysa rött när det var dags att ladda. Blev det så i nån kontroller, eller har jag bara hittat på alltihop? DS3 har väl inte så, antar jag?

Har jag aldrig sett, knapparna bredvid USB-uttaget börjar ju dock att blinka och det poppar upp en ruta på tv:en att man ska ladda, men nått på PS-knappen har jag iaf inte sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snygg den nya uppdateringen på Playstation Store. :wub: Mycket behövlig facelift med mycket enklare kontroll då t ex O nu verkligen är back och inte automatiskt för att lämna stället. Spelen är nu också bättre sorterade med bättre info och bilder, saker som tidigare bara funnits i USA (t ex themes) har nu tagit sig hit också.

Dessutom verkar det som att de slutat ta bort gammla trailers och demos och nu har allt som släppts på Playstation Store från start.

Nu ser också alla Playstation Store likadana ut. Europa, USA och Japan.

Men det dåliga med den Japanska är att nu står även menyerna på Japanska så det är mycket svårare att hitta där för oss som inte kan språket.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kan ju fortfarande inte sortera spelen efter titel, vilket gör den lika kass som förut, bara snyggare. Och småbilderna tar ju evigheter att ladda fram :wub:

Ja, de långsamma småbilderna irriterade mig med lika mycket som på XBox Live och även att man inte kan se spelen alfabetiskt men det fixar de nog snart hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, de långsamma småbilderna irriterade mig med lika mycket som på XBox Live och även att man inte kan se spelen alfabetiskt men det fixar de nog snart hoppas jag.

Hoppas inte för mycket - PS Store har funnits hur länge som helst och vi har fortfarande inte kunnat sortera alfabetiskt. Nu har de iofs fått kritik men sånt lyssnar de sällan på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...