Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

JAG VILL OCKSÅ HA !

:P

Edit: Passar på att fråga lite, varför ska man skaffa en PS3 istället för 360?

Är Xbox Live är bättre än PS3's online grejs? Vad för andra fördelar är det som gjorde att ni valde en PS3?

(ser fram emot ett långt och utförligt inlägg av Henkibojj) ;)

Jag sitter och funderar lite fram och tillbaka om det är möjligt för mig att fixa en PS3 (med GTA IV såklart), dock sitter det en ekonomisk gräns där bland annat.

Skaffa ett då.

Jag gjorde ett impulsköp. Vi skulle till systemet,gick förbi Siba, köpte skiten och spriten och åkte hem.

Jag valde PS3 för jag är playstationwhore. Har PSX, PS2 och PS3.

Bra gjort. :D

Absolut!

PS3id: StellHell

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa ett då.

Jag gjorde ett impulsköp. Vi skulle till systemet,gick förbi Siba, köpte skiten och spriten och åkte hem.

Jag valde PS3 för jag är playstationwhore. Har PSX, PS2 och PS3.

Du impulsköppte inget annat spel då. inte för att du skulle behöva det, GTA håller man ju på med länge.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG OMG OMG OMG !!!!!!111111

Vad är detta! ;)

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/5tu4wjuwi9le.jpg

Haha, vad söt du ser ut! Som en treåring som fått en present! :lol:

Edit: Passar på att fråga lite, varför ska man skaffa en PS3 istället för 360?

Är Xbox Live är bättre än PS3's online grejs? Vad för andra fördelar är det som gjorde att ni valde en PS3?

(ser fram emot ett långt och utförligt inlägg av Henkibojj) :P

Jag sitter och funderar lite fram och tillbaka om det är möjligt för mig att fixa en PS3 (med GTA IV såklart), dock sitter det en ekonomisk gräns där bland annat.

Nåt jätteinlägg orkar jag inte, men jag skaffade PS3 på grund av interaktivitet med PSP, att PS3 är en tvättäkta mediamaskin (bildvisning, musikuppspelning (med playlists och andra funktioner), slideshow (bild+musik), film, strömma musik/bild/film från dator, strömma musik/bild/film till PSP över internet, webbläsare, minneskortläsare, Blurayspelare), att 360 låter som en jetmotor och att jag gillar menysystemet hos både PSP och PS3. Sen har jag alltid haft en längtan efter att ha "the best of the best", och datorer är inget att satsa på i den branschen eftersom datorer blir gamla efter ett halvår, dessutom dyrare och mindre framtidssäkra med spel etc. Så jag skaffade 60 Gb-versionen som inte längre säljs för att jag inte tänkte nöja mig med det näst bästa, även om det innebar att jag fick punga ut 5500 några månader tidigare än jag hoppades på.

Kan quota in ett inlägg om Xbox Live, som kostar pengar, jämfört med PSN som är gratis.

Vad kan XBL som inte PSN kan? Vi har röst-, webkamera- och textchattmöjligheter, friendslists, friend-inbjudningar, PM, man kan spara multiplayerslots åt kompisar, man ser när folk går online/offline, vi kan se de senaste 50 personerna vi mött online i alla spel och vi kan blocka folk. GRATIS. Varför i all världen är XBL bättre på spelfronten? Visst är PSN-onlineaffären lite sjaskig, men den ska få en remake på torsdag nästa vecka och PS Home släpps när som helst.

Måste tillägga att jag själv inte testat XBL och det är säkert färre anslutningsproblem med, men fortfarande är det inte värt så mycket pengar att använda XBL istället. PSN har väl likadana funktioner som XBL utom Achievements och en väluppdaterad onlineaffär. PS Store är rätt kass.

Dock anser jag att Xbox 360 har en stor fördel då man inte behöver vara orolig över att ta sönder sina originalskivor då man kan ta backup.yes_645834_0.gif

Nej, det behöver man inte oroa sig över. Man kan istället luta sig tillbaka med säkerhet om att Xbox 360 trashar dina skivor, du behöver inte spekulera :D

Hur funkar det här med att installera spel på PS3? Behöver man bara installera en gång för att sedan kunna köra spelet utan att sätta in en skiva eller? Och vad händer när utrymmet tar slut?
Inte alla spels om behöver installeras, elr har jag fel?

Och när utrymmet är slut får du antagligen skaffa en ny hårdisk.

De flesta spel måste installeras, men det är inte alltid som det är några stora grejer.

  • Resistance: 220 MB
  • Rainbow Six Vegas: 117 kB
  • Orange Box: 579 MB
  • Uncharted: 0 kb (men själva spelet är på ca 24 GB )
  • Grand Theft Auto IV: 3339 MB. Det tog ca 7 minuter. Men hey, man fick ju musik och artwork till installationen! :(

Så man KAN göra sådär? Ist lånar jag ett par spel från en polare och lämnar tillbaka några timmar efter >_< (alltså instalera från CDn till Ps3an?)

Nope. Skivan måste alltid vara i.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

j/k ^_^

Jag får hålla mig undan ifrån GTA IV forumet och PS3 tråden så jag inte blir ännu mer sugen än vad jag är. :P

Borde hålla mig borta från PS3 tråden jag med, eftersom jag nu börjat fundera om jag borde skaffa en PS3 också. Jag har ju somsagt redan en 360, men eftersom jag är lite av en Sonyfanboy så kanske det blir lite PS3 när Home dyker upp senare iår. Fast innan dess måste jag ju köpa en ny Tv... och en laptop. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borde hålla mig borta från PS3 tråden jag med, eftersom jag nu börjat fundera om jag borde skaffa en PS3 också. Jag har ju somsagt redan en 360, men eftersom jag är lite av en Sonyfanboy så kanske det blir lite PS3 när Home dyker upp senare iår. Fast innan dess måste jag ju köpa en ny Tv... och en laptop. :)

Jag har hållt mig borta från GTA IV forumet helt för jag är rädd för att någon idiot inte skulle spoilervarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha sett så mycket om GTA IV och hört att Blu-ray vann mot HD så har jag beslutat mig för att köpa ett PS3. Jag kommer förmodligen köpa det imorgon om jag hinner, hoppas på att det finns något GTA IV kvar här i Trelleborg :ph34r:

Jag vill ändå höra med er, är det värt pengarna? Det blir ett 40GB och jag vet att det har sina negativa sidor men det är billigare och det är det ända jag sett till när jag tittat runt.

Så, är det värt ca 5000kr? Då är IV inräknat då jag hittade ett paketpris på Gamestop i Trelleborg, 4790:- för att vara exakt.

Ge gärna all kritik ni har och alla tips som kan vara bra när man är ny till denna sjukt snygga konsoll :ph34r:

En liten Edit bara, är det bra att spela PS3 på en vanlig TV, min är stor men det är en vanlig ingen platt tv. Hur blir IV på en sådan tv, blir det bra ändå?

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En liten Edit bara, är det bra att spela PS3 på en vanlig TV, min är stor men det är en vanlig ingen platt tv. Hur blir IV på en sådan tv, blir det bra ändå?

Jag spelar på en tjock-tv, och jag är grymt nöjd med grafiken. Jag har dessvärre inte jämfört den med en HDTV än så länge, men jag ska nog köpa en i höst. Vad jag vill säga att det inte alls är några problem med att spela på en 'vanlig' tv. Du kanske behöver höja kontrasten i spelmenyn en del eftersom att spelet är rätt mörkt på sina ställen, men det får väl HDTV-ungarna göra också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemen jag har med min 20" tjockteve (bild finns i "bild på din datorhörna") är inte storleken eller kontraster etc, utan upplösningen. Text i vissa spel kan lätt bli plottrig och svårläst, men i GTA IV har de lyckats väldigt bra med det. Eftersom GTA IV är ett detaljernas spel får jag känslan av att jag går miste om såna grafiska småsaker jag skulle tycka var jäkligt läckra iom upplösningen, men det är absolut helt klart spelbart.

Använder du din PS3 som mediacenter (som jag gör - all musik och film är på den, jag surfar oftare på PS3 än dator etc) så är det lätt värt pengarna, men om du köper en konsol enbart för ett spel - även om det är GTA IV - är det väl tveksamt. Men om man bara nämner blurayspelaren och jämför med standalones har du ju en sjukt prisvärd konsol.

Btw, 4790? MediaMarkt har titt som tätt 40-giggaren för 3990 spänn och lägg till max 600 för GTA IV så har du tjänat en slant. Fast det är klart, nån hundring mer eller mindre är kanske inte mycket att orka leta runt för.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar på en tjock-tv, och jag är grymt nöjd med grafiken. Jag har dessvärre inte jämfört den med en HDTV än så länge, men jag ska nog köpa en i höst. Vad jag vill säga att det inte alls är några problem med att spela på en 'vanlig' tv. Du kanske behöver höja kontrasten i spelmenyn en del eftersom att spelet är rätt mörkt på sina ställen, men det får väl HDTV-ungarna göra också.

Okej då ska det nog itne vara några problem, ska själv också köpa en hdtv efter sommaren :ph34r:

Problemen jag har med min 20" tjockteve (bild finns i "bild på din datorhörna") är inte storleken eller kontraster etc, utan upplösningen. Text i vissa spel kan lätt bli plottrig och svårläst, men i GTA IV har de lyckats väldigt bra med det. Eftersom GTA IV är ett detaljernas spel får jag känslan av att jag går miste om såna grafiska småsaker jag skulle tycka var jäkligt läckra iom upplösningen, men det är absolut helt klart spelbart.

Använder du din PS3 som mediacenter (som jag gör - all musik och film är på den, jag surfar oftare på PS3 än dator etc) så är det lätt värt pengarna, men om du köper en konsol enbart för ett spel - även om det är GTA IV - är det väl tveksamt. Men om man bara nämner blurayspelaren och jämför med standalones har du ju en sjukt prisvärd konsol.

Btw, 4790? MediaMarkt har titt som tätt 40-giggaren för 3990 spänn och lägg till max 600 för GTA IV så har du tjänat en slant. Fast det är klart, nån hundring mer eller mindre är kanske inte mycket att orka leta runt för.

Tack för svaret, jag kommer inte köpa den endast för spel, kommer nog inte bli många spel till den. Tänker mycket på bluray spelaren också, är sjukt itnresserad av det formatet sen när jag köpt tv också. Och precis som du så kommer jag också använda min some mediacenter :ph34r:

Är det en 60GB du har?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken tycker ni man ska köpa om man inte har någon PS2 60GB (Blocket :) ) eller 40GB (Ny)

Jag tror jag kommer spela några PS2 spel ibland, men mest PS3 spel givetvis :) Finns det många kända fel med PS3? det enda jag läs/hört om är att fläckten kan låta mycket ibland,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken tycker ni man ska köpa om man inte har någon PS2 60GB (Blocket :) ) eller 40GB (Ny)

Jag tror jag kommer spela några PS2 spel ibland, men mest PS3 spel givetvis :) Finns det många kända fel med PS3? det enda jag läs/hört om är att fläckten kan låta mycket ibland,

Har du PS2spel som du vet att du kommer vilja spela så är det nog bäst att försöka hitta ett 60GB.

Edit: Annars är det faktiskt möjligt att hitta mycket billiga PS2:or samt Ps3:or 40GB till ungefär samma pris som för en begagnad PS3 60GB.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har några frågor om PS3

Kan man anstluta sig och få tag i musik från datorn, ungefär som med 360, har ett svagt minne av att jag bara var uppkopplad mot den.

Kan man koppla sin externa hårddisk till den, alltså inte för att spara på den ist utan för ja också musik osv.

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...