Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

Man kan byta hdd om man vill göra det. Men det måste vara 2.5 "sata"

använde google och såg att det går bra med usb hårddisk. Men sen läste jag att vissa inte går.

Man måste ha konverterat hårddisken till ett visst format för att det ska gå. Det finns två olika format att välja på vad jag vet, vilket som är det fungerande till Ps3an vet jag inte. Kan kolla upp det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste ha konverterat hårddisken till ett visst format för att det ska gå. Det finns två olika format att välja på vad jag vet, vilket som är det fungerande till Ps3an vet jag inte. Kan kolla upp det!

Tyckte att jag läste att den tog FAT formatet, och på min externa ändrade jag till NTS så ja.

EDIT: Alltså jag kan verkligen inte få rätt på det här TVeristy, går efter en svensk guide och gör som det står men på mitt PS3 står det bara, inga mediaserrvrar hittades... <_< Whyyy?

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte att jag läste att den tog FAT formatet, och på min externa ändrade jag till NTS så ja.

EDIT: Alltså jag kan verkligen inte få rätt på det här TVeristy, går efter en svensk guide och gör som det står men på mitt PS3 står det bara, inga mediaserrvrar hittades... :doh: Whyyy?

Är dator och PS3 kopplade till samma router då? Har du startat servern? Har du sharat nåt? Jag tror inte man behöver öppna portar men kolla upp det.

EDIT: Brandväggar brukar ställa till med problem; har du kollat det?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är dator och PS3 kopplade till samma router då? Har du startat servern? Har du sharat nåt? Jag tror inte man behöver öppna portar men kolla upp det.

EDIT: Brandväggar brukar ställa till med problem; har du kollat det?

Har gjort allt jag ska men det funkar inte =/ Står bara Inga mediaservrar hittades. Har lagt till i min brandvägg också att dom för köras o sånt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förinställningar

1. Installera TVersity

2. Lägg till MediaServer.exe som tillåtna program i din branvägg om du har en

TVersity

1. + Add Folder...

2. Låt det hasha klart.

3. Advanced > Start Sharing

PS3:

1. Inställningar > Nätverksinställningar > Aktivera mediaservrar (eller vad det nu står)

2. Kolla i respektive Film/Bild/Musik så ska det nu finnas en "<datornamn> TVersity" ikon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I sommar kommer en uppdatering som innehåller ingame-XMB som borde ge den möjligheten. Fast det är surt att vi fått vänta så länge.

Aha okej, tur att det kommer iaf, det var ju just därför som jag ville ha in min musik. Men då kommer det iaf det var ju bra.

Tack för svaret :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, hej.

Köpte mig en HDMI kabel idag och jävlar vilken bild. Dock har jag problem nu med ljudet. Jag kan inte få något ljud hur fan jag än försöker. Har inget surroundljud eller förstärkare vid TV'n, så det är bara koppling till TV'n som gäller. Några förslag?

*edit*

Glömde nämna att TV'n inte hade HDMI så jag kör ju HDMI>DVI, och DVI stödjer inte ljudet som egentligen ska kunna gå genom HDMI också. Har försökt få AV Multi att spela ljudet men utan resultat. Har kommit så långt att jag kunnat POPa AV-kanalen och skala ner den till 1/8, så nu har jag HDMI bild och AV ljud men det ligger nu en blå ruta och stör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Taskigt, men det finns inte mycket att göra. Antingen skaffar du en stereo bredvid, eller så skaffar du en ny teve. Stereon behöver egentligen bara vara två högtalare så länge de går att använda utan "extern elkälla". Har du två högtalare med teleplugg kan man använda "Multi Out" om du kopplar på lite adapterpluggar som gör två RCA-hanar till en telepluggshona.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ju problemet att det inte går att få igång nätverket på PS3 genom att bara koppla in sladden som kommer från väggen (bor i lägenhet).

Så då köpte jag en trådlös router och hoppades på att det skulle fungera. Ja den gick igång, men inte mer än ett par minuter. Det blev "DNS error",

Nu är jag för hungrig och trött på den här skiten att orka definera problemet bättre, men stort tack till den som vet vad man ska göra åt det!

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Taskigt, men det finns inte mycket att göra. Antingen skaffar du en stereo bredvid, eller så skaffar du en ny teve. Stereon behöver egentligen bara vara två högtalare så länge de går att använda utan "extern elkälla". Har du två högtalare med teleplugg kan man använda "Multi Out" om du kopplar på lite adapterpluggar som gör två RCA-hanar till en telepluggshona.

TV'n hade en PC AUDIO-IN så jag fixade en 2xRCA Hona > 1x3.5 Hane och nu har jag både bild och ljud. Älska HDMI!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ju problemet att det inte går att få igång nätverket på PS3 genom att bara koppla in sladden som kommer från väggen (bor i lägenhet).

Så då köpte jag en trådlös router och hoppades på att det skulle fungera. Ja den gick igång, men inte mer än ett par minuter. Det blev "DNS error",

Nu är jag för hungrig och trött på den här skiten att orka definera problemet bättre, men stort tack till den som vet vad man ska göra åt det!

;)

Är routern långt ifrån PS3an? PS3 har ganska dålig räckvidd, har jag märkt.

Det går inte att titta på DVD-filmer i en 40 Gig va?

Har man kunnat se DVD sen PS2 släpptes lär de inte dumpa det till 40 GB-versionen av PS3 (w00t) Den enda mjukvarumässiga skillnaden mellan 40 och 60 är att man inte kan spela PS2-spel. That's it, resten är hårdvara (-20 GB, bara 2 USB-portar, ingen minneskortsläsare). Ändå är frågan inte helt korkad, eftersom PS2 använder sig av DVD-läsare och har man dumpat PS2-möjligheten i 40 GB är det ju ganska rimligt resonemang att hela DVD-läsarlasern är borttagen. Men då får man ju också tänka på att PS3 marknadsförs som en mediamaskin, och en mediamaskin som inte klarar av DVD är ingen bra mediamaskin (w00t)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så dålig tycker jag inte att den är. Min router är i rummet brevid med en vägg emellan och jag har 97% sändning. Och eftersom Foo bor i en lägenhet kan den inte vara mycket längre bort än 1-2 rum.

Då är det väl en kombination av dåliga routrar och dåliga miljöer som gjort att jag tycker så, då. Men när jag ska köra Remote Play kan jag inte ha bra anslutning från vardagsrummet till friggeboden ~10 meter bort trots att det inte finns mycket grejer emellan. Anslutningen mellan PSP och PS3 är sämre i det läget än PSP-router är, och då tror jag ändå att routern får den jobbigare vägen att sända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...