Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

PS3 är ju regionsfri, så borde inte vara några problem

säger som "godfather" här! det SKA inte va några problem i och me att den är regionsfri.. MEN on the other hand, så är väl blueray filmerna låsta till regioner?

så skulle väl kunna va att filmer från sverige inte funkar..

än en gång, rätta mig om ja har fel :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

säger som "godfather" här! det SKA inte va några problem i och me att den är regionsfri.. MEN on the other hand, så är väl blueray filmerna låsta till regioner?

så skulle väl kunna va att filmer från sverige inte funkar..

än en gång, rätta mig om ja har fel :mf_doof:

Jo, om det må så vara, då skulle väl inte heller regionslåsta PS2 och PS1 spel fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

säger som "godfather" här! det SKA inte va några problem i och me att den är regionsfri.. MEN on the other hand, så är väl blueray filmerna låsta till regioner?

så skulle väl kunna va att filmer från sverige inte funkar..

än en gång, rätta mig om ja har fel :wub:

Så är det med PSP. Filmer är låsta, spel fria. Men det står region 2 på mina PS3spel, kan multiplayer vara låst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då får man väl ta och behålla sitt gamla PS2 också då. Hoppas det håller länge till. Får väl börja be till Gud. Nu har jag en anledning.

Mitt problem är att jag och min bror köpte PS2 tillsammans och jag har flyttat hemmifrån för 1.5 årsen.

Nu vill jag ha ett PS3 men jag vill även kunna damma fram mina gamla PS2 spel, det känns dock lite B att köpa både ett PS3 och PS2 :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt problem är att jag och min bror köpte PS2 tillsammans och jag har flyttat hemmifrån för 1.5 årsen.

Nu vill jag ha ett PS3 men jag vill även kunna damma fram mina gamla PS2 spel, det känns dock lite B att köpa både ett PS3 och PS2 :wub:

Då kommer du nog bli besviken, men det finns ju ganska många spel som funkar också, och man ska inte tro på sidorna som säger att dem testat och sedan bedömmer hur bra bakåtkompabiliteten är, för jag läste t.ex att God of War inte skulle ha något vettig bakåtkompabilitet men nu har jag det och det funkar precis som det ska, däremot har jag haft problem med ratchet & clank 1-3 och metal gear solid 3, så kanske är det lite bättre att skaffa en ps2 också, dem är ju inte så hemskt dyra

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

40 GB PS3 + begagnat PS2 ligger väl på samma pris som 60 GB PS3 kan jag tänka. Med det ena alternativet får du en smått sämre PS3 men med full spelbarhet för PS2, och med det andra alternativet en lite bättre PS3 men sämre PS2-spelbarhet. Har man redan massa PS2-spel rekommenderar jag 40 GB + PS2.

Du har en poäng där, men ett PS2 brevid ett PS3 känns lite tattigt.

Jag har inte många spel, har faktiskt sålt de flesta och sparade bara (favoriterna som jag aldrig säljer):

PS1

Final Fantasy VII

Final Fantasy VIII

Final Fantasy IX

PS2

GTA: 3

GTA: VC

GTA: SA

Deus EX

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har en poäng där, men ett PS2 brevid ett PS3 känns lite tattigt.

Jag har inte många spel, har faktiskt sålt de flesta och sparade bara (favoriterna som jag aldrig säljer):

PS1

Final Fantasy VII

Final Fantasy VIII

Final Fantasy IX

PS2

GTA: 3

GTA: VC

GTA: SA

Deus EX

Kolla kompabilitetslistan då, ifall de spelas felfritt. Vad jag minns var det problem med GTA.

Kan en PS2 spela PS1-spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbigt att behöva koppla ur PS3 och in PS2 om man bara vill köra låt säga GTA: SA i 30 minuter. Det går väl inte att ha båda inkopplade samtidigt antar jag?

Det går.

Med spelen;

PS3 har regionsfria spel, även multiplayer. Filmer är dock inte regionsfria, dvs med en Amerikansk PS3 kan du spela alla spel, men ej se på filmer annat än region 1 (gäller även DVD)

PS2 har inte regionsfria spel, därför går inte alla spel att spela på alla PS3's. En amerikansk PS3 spelar bara amerikanska PS2 spel, ej europeiska PS2 spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...