Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Visst, jag är 19 år gammal, men mopeder är ändåå skoj!

Har spenderat dom senaste månaderna med att bygga om en Yamaha TS för att få dit en Lifan 140cc motor. Det gick finfint, efter lite krångel med ramen och fästerna, och jag fick upp den i runt 90 km/h enligt GPS, och då gick det ändå som en påse nötter, så den varvade inte fullt ut, och jag hade en växel kvar..

140cc'n rasade dock sen, så nu sitter en 107cc där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, jag är 19 år gammal, men mopeder är ändåå skoj!

Har spenderat dom senaste månaderna med att bygga om en Yamaha TS för att få dit en Lifan 140cc motor. Det gick finfint, efter lite krångel med ramen och fästerna, och jag fick upp den i runt 90 km/h enligt GPS, och då gick det ändå som en påse nötter, så den varvade inte fullt ut, och jag hade en växel kvar..

140cc'n rasade dock sen, så nu sitter en 107cc där.

För det första är det suzuki som gjort modellen TS, du kanske menar dt50.. Och för det andra har jag några 125cc fiddy motorer till salu om det är intressant!!

http://www.blocket.se/gavleborg/Puch__suzu...tm?ca=5&w=1

Håller själv på med "mopeder" fortfarande.. Har en fiddy sfpro125 och en puch magnum minicross som jag har monterat fiddy sving, bakdämpare, bakhjul, skivbroms.. Och ska göra om motorfästerna för minarelli am6..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...