Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Har lyckats skaka ur en av variatorkåps-skruvarna, är det någon stor risk att kåpan ramlar av om man har tappat 1 skruv som sitter på undersidan? Kommer det att skaka mer när jag drar v-ringen (Peugeot) och tar bort blindröret senare? Isåfall får jag köpa mig nya skruvar >_<

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lyckats skaka ur en av variatorkåps-skruvarna, är det någon stor risk att kåpan ramlar av om man har tappat 1 skruv som sitter på undersidan? Kommer det att skaka mer när jag drar v-ringen (Peugeot) och tar bort blindröret senare? Isåfall får jag köpa mig nya skruvar :naughty:

Nej du kan köra med bara 4 skruvar om du nu vill.

Nej den vibrerar inte mera. :)

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Big bump! :teehee: Söker plastkåpor till Yamaha DT50 R - 01. Plasten på min moppe är nu ganska sliten, och jag behöver nya! Problemet är att jag inte hittar något ställe att köpa det! Så nu behöver jag er hjälp att leta upp ett par kåpor som passar! Får gärna vara universal, bara det passar!

Ungefär så ser min ut! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag och min bror köpte en Suzuki TS ram, och nu när projektet börjar avslutas så går den jävligt fint.

En 140 cc japanmotor sitter på, är inte säker på förgasaren, men den hängde med motorn. Avgas, luftfilter och motorfästen/ev ombyggnader på ramen gjorde vi hemma och på brors jobb. Nu när jag fick köra efter första starten så är jag grymt nöjd, det var snö ute så man vågade inte köra så fort, men, på tvåan kanske den gör runt 60 km/h, samtidigt som den går bra på låga varv också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet ungefär vad jag får för min moppe? Det är en Yamaha DT-R50 -01. Den är trimmad, den går i ca 80-90. Den har inga blinkers och ena kåpan är isönder. Köpte den för 15500:- för ca ett år sedan. Har bytt kolv och alla packningar. Nån som vet ett ungefär pris? :D

Edit: Bild på den :D

Den här mopeden känner jag igen? mnf kanske? karlstadmeet?

btw nån som vet vad det är för original munstycke på en speedfight 2? ska köpa nytt då det är helt jävla omöligt o köra med original munsycke nu när de e kallt ute :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...
har funderat på att köpa en baklykta till min moppe med blått neon runt om, men mina kompisar säger att blått neon är olagligt... nån som vet?

Stämmer bra. Blått neon får du inte använda, eftersom det förknippas med utryckningsfordon.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har funderat på att köpa en baklykta till min moppe med blått neon runt om, men mina kompisar säger att blått neon är olagligt... nån som vet?

Så vitt ja vet så får man inte ha blått neon lyse varken på bil eller moppe då det har nåt med polisen att göra.

Tror det är så att alla färger är förbjudna, varför vet jag inte, men skulle väl kunna tippa på att det är vilseledande att möta någon med neon på kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det är så att alla färger är förbjudna, varför vet jag inte, men skulle väl kunna tippa på att det är vilseledande att möta någon med neon på kvällen.

Man får inte ha neon påslaget under färd, men står man still och stylar på en parkering så bör det gå bra. :D

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Enligt 3 kap 76 § Trafikförordningen får från ett fordon under färd på väg inte visas annat än vitt eller gult ljus framåt samt inte visas vitt ljus bakåt annat än vid backning eller vid arbete som kräver vitt ljus. Detta gäller även extra lyktor.

Eftersom s k dekorationsljus (neonljus och lysrör) inte är reglerade i dessa föreskrifter som tillåtet ljus, är de förbjudna, oavsett färg, belyst område eller hur ljusstarka de är. Eftersom det framgår av föreskriften att "fordon inte får ha" strålkastare och lyktor av annat slag, innebär detta att det gäller oavsett om bilen körs eller står stilla. Dessutom betraktas anordningar som kan medföra störande reflexer eller kan medföra risk för bländning av annan förare, som en trafikfarlig anordning."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Enligt 3 kap 76 § Trafikförordningen får från ett fordon under färd på väg inte visas annat än vitt eller gult ljus framåt samt inte visas vitt ljus bakåt annat än vid backning eller vid arbete som kräver vitt ljus. Detta gäller även extra lyktor.

Eftersom s k dekorationsljus (neonljus och lysrör) inte är reglerade i dessa föreskrifter som tillåtet ljus, är de förbjudna, oavsett färg, belyst område eller hur ljusstarka de är. Eftersom det framgår av föreskriften att "fordon inte får ha" strålkastare och lyktor av annat slag, innebär detta att det gäller oavsett om bilen körs eller står stilla. Dessutom betraktas anordningar som kan medföra störande reflexer eller kan medföra risk för bländning av annan förare, som en trafikfarlig anordning."

Åhå, bra att veta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...