Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Helt ointressant vad han har för drivaxel? Eller ska han visa hur "tuf kile" han är med sitt 17/8/9 framdrev. lolololol.

Men du som då är så jävla duktig, fast du igentligen inte har en enda aning om varför jag inte kör med den på.

För det första, så har jag ingen, sen så är de för att jag vill att folk ska se vad jag kör med för tändning.

Den är drevad för 201meters sprint nu, så ingen vidare topphastighet.

Runt 115km/h skulle jag gissa på. Kör 201meter på 9,569s.

dsc06445y_1116592_0.jpg

dsc06447_1116592_1.jpg

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du som då är så jävla duktig, fast du igentligen inte har en enda aning om varför jag inte kör med den på.

För det första, så har jag ingen, sen så är de för att jag vill att folk ska se vad jag kör med för tändning.

Den är drevad för 201meters sprint nu, så ingen vidare topphastighet.

Runt 115km/h skulle jag gissa på. Kör 201meter på 9,569s.

Snygg moppe, heter den "GUJKAA"? Trams :lol:.

Vann du loppet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du som då är så jävla duktig, fast du igentligen inte har en enda aning om varför jag inte kör med den på.

För det första, så har jag ingen, sen så är de för att jag vill att folk ska se vad jag kör med för tändning.

Den är drevad för 201meters sprint nu, så ingen vidare topphastighet.

Runt 115km/h skulle jag gissa på. Kör 201meter på 9,569s.

*fina bilder*

såg dig på karlstad meet :lol: sendan såg ut att gå ganska fint :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

såg dig på karlstad meet :) sendan såg ut att gå ganska fint :D

Ohfan var du där? :)

Japp, den går bra nu, vann ju hela 70 klassen på GBG meet!

Synd att vevstaken har gått av bara, så måste klyva motorn osv nu igen.

Snygg moppe, heter den "GUJKAA"? Trams :(.

Vann du loppet?

Ja, tror du inte jag ångrar mig att jag döpte mitt nick så? >_<

Japp! :)

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Fick punka på moppen igår,så jag ska beställa nya däck och slang hade jag tänkt.

storleken är:

Fram 2.50x21

Bak 3.00x18

Ska köpa slang också,men nu till problemet.

När jag söker på lelles så finns inte den slang jag behöver,behöver den här 2.75/3.00 18

skulle det funka att ta en storlek mindre tex 2.50/2.75?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Snart har man brorsans DT som står i garaget som vi väntar på delar till motorn och chassit då det saknas lite. Ska bli ganska kul och stort + på att det är första gången jag kör moppe i hela mitt liv(ja ganska lol) så jag kommer inte va så van nu med att växla på dt:en när vi är klara med den.

Min kusin och en kompis har ställt upp på att fixa den åt mig då hjälper min bror till med den också och plocka ihop den. Sen undrar ja hur länge tar det innan man lär sig växla på en dt? Sen om man cross växlar är det inte släppa gasen sen växla sen gasa? Eller ska man ha lite gas sen växla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snart har man brorsans DT som står i garaget som vi väntar på delar till motorn och chassit då det saknas lite. Ska bli ganska kul och stort + på att det är första gången jag kör moppe i hela mitt liv(ja ganska lol) så jag kommer inte va så van nu med att växla på dt:en när vi är klara med den.

Min kusin och en kompis har ställt upp på att fixa den åt mig då hjälper min bror till med den också och plocka ihop den. Sen undrar ja hur länge tar det innan man lär sig växla på en dt? Sen om man cross växlar är det inte släppa gasen sen växla sen gasa? Eller ska man ha lite gas sen växla?

Det är inte så svårt att köra växlat, du får räkna med lite kärringstopp i början :) Sen är det inte bra att crossväxla då du förstör kuggarna i växellådan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte väl crossväxla med den då om kopplingen går sönder vilket gjort på min kusins FS1 så han crossväxlar.

1. Går kopplingen sönder så går hojjen inte alls frammåt.

2. Vanligtvis går inte en kopplingen i helhet sönder.

3. Hellre nya lameller, ny kopplingsvajjer, nya lager, nya fjädrar (beroende på vad som är slitet/sönder) än att kasta flera tusen på

en ny växellåda (3000-4000 eller vafan dom kostar åt en am6:a och vartenda del åt kopplingen får man för knappt en tusing)

4. Och varför funderar man ens på att "cross-växla" ? Med en stackars moped till på köpet :)

5. kopplingen är inte gjord för att "cross-växla"

6. Vill du "cross-växla" skaffa en halv-automat moped.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Går kopplingen sönder så går hojjen inte alls frammåt.

2. Vanligtvis går inte en kopplingen i helhet sönder.

3. Hellre nya lameller, ny kopplingsvajjer, nya lager, nya fjädrar (beroende på vad som är slitet/sönder) än att kasta flera tusen på

en ny växellåda (3000-4000 eller vafan dom kostar åt en am6:a och vartenda del åt kopplingen får man för knappt en tusing)

4. Och varför funderar man ens på att "cross-växla" ? Med en stackars moped till på köpet :)

5. kopplingen är inte gjord för att "cross-växla"

6. Vill du "cross-växla" skaffa en halv-automat moped.

Aha tack för infon. Så om kopplingen på DT:en går nu sönder så kommer jag inge vart?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...