Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Moppen har varit avställd sen förra sommar eller nått men nu ska den fram igen, Ska jobba på en golfbana 10km härifrån och får inte låna bilen varje dag hela sommaren :D

Får se om jag kan få liv i den^^

edit: Win, den startade direkt :D Kändes gött att köra igen, lite mer frihet och smidigare än en bil^^

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan jag kanske får ett sommarjobb snart och tänkte köpa moppe. Och vet inte riktig vad för moppe jag ska ha en kille har en Aerox och säger att den inte kommer passa då man slår i knäna i dom han e typ nästan lika lång som mig fast jag är 1.92. Men ja e osäker på vad för moppe ja vill ha vill inte helst ha nån moppe med växla då ja suger på sånt och aldrig kört nån sån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan jag kanske får ett sommarjobb snart och tänkte köpa moppe. Och vet inte riktig vad för moppe jag ska ha en kille har en Aerox och säger att den inte kommer passa då man slår i knäna i dom han e typ nästan lika lång som mig fast jag är 1.92. Men ja e osäker på vad för moppe ja vill ha vill inte helst ha nån moppe med växla då ja suger på sånt och aldrig kört nån sån.

du är runt 16 aye?

ta lätt motorcykelkort istället för att sätta ditt körkort i spel.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw jag undrar en sak finns det nån slags Kawasaki lätt MC? På nåt sätt har ja fastnat för Kawasaki modellen.

Som sagt max 125cc, max 11 kw. Men efter besiktning är det bara att göra vad fan man

vill med motorcykeln, poliser orkar aldrig bänka och kolla effekt. :D

Och nej tror inte du vill ha en kawasaki, antar att du är ute efter någon ninja-liknande modell.

Kawasaki gör mer Harley davidsson-wannabe cyklar på 125 cc, med en slö 4-takts motor, och väg-crossar ^^

-Eliminator

-KMX

-KDX

-Rebel

Fundera istället på en Cagiva Mito eller Aprilia RS, rekommenderar starkt dom märkena,

snabba och vackra hojjar :ermm:

Cagiva, (finns i olika färger):

Cagiva_Mito_Evo_1100229_0.png

Aprilia, (finns i olika färger):

Aprilia_rs125_1100229_1.jpg

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv är jag så ruggigt svag för Gasgas 125 Supermotard modellen... Fyfan vad grym.. http://www.blocket.se/vi/20712731.htm?ca=5_s

Mycket nice :ermm: är det din annons?

mina ögon fastnade på "motor med en effekt på över 40hk!!!"

Som låter lite märkligt för en vanlig vägmaskin, när en cross-maskin ligger på

omkring 40hk ? :D

Själv föredrar ja Aprilia MX125 och Husqvarna SM125 när det gäller

SM-hojjar ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt max 125cc, max 11 kw. Men efter besiktning är det bara att göra vad fan man

vill med motorcykeln, poliser orkar aldrig bänka och kolla effekt. :D

Och nej tror inte du vill ha en kawasaki, antar att du är ute efter någon ninja-liknande modell.

Kawasaki gör mer Harley davidsson-wannabe cyklar på 125 cc, med en slö 4-takts motor, och väg-crossar ^^

-Eliminator

-KMX

-KDX

-Rebel

Fundera istället på en Cagiva Mito eller Aprilia RS, rekommenderar starkt dom märkena,

snabba och vackra hojjar :ermm:

Cagiva, (finns i olika färger):

Aprilia, (finns i olika färger):

Är det där lätt MC? Vad kostar då såfall att ta lätt mc kort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket nice :ermm: är det din annons?

mina ögon fastnade på "motor med en effekt på över 40hk!!!"

Som låter lite märkligt för en vanlig vägmaskin, när en cross-maskin ligger på

omkring 40hk ? :D

Själv föredrar ja Aprilia MX125 och Husqvarna SM125 när det gäller

SM-hojjar ^^

Nä, det är tyvärr inte min annons, och hade den varit min hade jag nog inte sålt den, hah. Jo, men de ligger nog på en sisådär 35 hk original skulle jag kunna tänka mig, men effektsystemet höjer nog de där sista hästarna. Brorsan min hade en quad, yamaha raptor 350, det är typ original 30 hästar i den, men med ett helt effektsystem så får man typ 40-45 (bara avgasröret gör bra mycket). Det är ioförsig fyrtaktat men.

Husqvarnan var riktigt snygg!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...