Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Ja, varför inte.

Bilder på min egen pärla.

sitter dock orginalgaffel o en skitslapp kedja på.. OBS är mkt mer bulor i tanken nu :naughty:

http://img151.imageshack.us/img151/5189/bild001ko8.th.jpg

Vad hon var vacker då! :)

@påskharen: Skitlätt att få en moped att dra bilar i acc, sen när det gäller topfarten är det en annan sak.

Med ett effektrör gör man typ 50 km/h på knappt 40 m

Och när man nämner att dra bilar i acc med en moped ska man ju heller inte jemföra med en Ferrari eller någon annan valfri bil med 6an eller V8an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad hon var vacker då! :innocent:

@påskharen: Skitlätt att få en moped att dra bilar i acc, sen när det gäller topfarten är det en annan sak.

Med ett effektrör gör man typ 50 km/h på knappt 40 m

Och när man nämner att dra bilar i acc med en moped ska man ju heller inte jemföra med en Ferrari eller någon annan valfri bil med 6an eller V8an.

Hur vet du det?

Du står vid rödljuset och åker när det blir grönt, då kan jag dra en bil med en sparkcykel.

Jag menar att båda ska vara redo, taggade, beredda på race, upp med startvarvet och dumpa kopplingen.

Då är det inte en chans att någon moppe har en enda chans i hela ordboken! :)

Det finns förstås bilar som är hiskligt långsamma, men kom igen!

Ni är väl inte seriösa? eller? :naughty:

Små kaxiga 16-åringar som tror att dom är bäst är så roliga att lyssna på, tack till er båda! :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet du det?

Du står vid rödljuset och åker när det blir grönt, då kan jag dra en bil med en sparkcykel.

Jag menar att båda ska vara redo, taggade, beredda på race, upp med startvarvet och dumpa kopplingen.

Då är det inte en chans att någon moppe har en enda chans i hela ordboken! :innocent:

Det finns förstås bilar som är hiskligt långsamma, men kom igen!

Ni är väl inte seriösa? eller? :)

Små kaxiga 16-åringar som tror att dom är bäst är så roliga att lyssna på, tack till er båda! :innocent:

Små 16-åringar vad är du själv då? :naughty:

Kanske du också tror att en bil drar en Kawasaki KX 125 ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet du det?

Du står vid rödljuset och åker när det blir grönt, då kan jag dra en bil med en sparkcykel.

Jag menar att båda ska vara redo, taggade, beredda på race, upp med startvarvet och dumpa kopplingen.

Då är det inte en chans att någon moppe har en enda chans i hela ordboken! :)

Det finns förstås bilar som är hiskligt långsamma, men kom igen!

Ni är väl inte seriösa? eller? :naughty:

Små kaxiga 16-åringar som tror att dom är bäst är så roliga att lyssna på, tack till er båda! :innocent:

Men ditt spånhuve! klart man kan trimma moppar uta bara fan!, ska finnas ett klip på youtube när en snubbe rejsar med en aerox mot en bmw, de kör ju dock en bestämmd strecka. moppen vinner iaf.

Sen finns ju såklart kreidler, tror fortfarande deras rekord på 50cc som gjordes på 70-80 talet? är oslått.

de var iaf på 221km/h eller om de var 231km/h... Har ialla fall bild på den maskinen. Kan lägga upp senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag vara ärlig har jag ingen aning om prestanda siffrorna för Kawasaki KX 125, upplys mig gärna!

Har läst att gat-125:or ska klara 0-100 på kring 7s, om inte den där Kawasakin går bättre blir det nog ännu ett LOL. :naughty:

Jag är ju inte van vid långsamma bilar så jag är nog inte rätt person att uttala mig i detta. någon med mer Atos-vana får gärna ge sin åsikt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag vara ärlig har jag ingen aning om prestanda siffrorna för Kawasaki KX 125, upplys mig gärna!

Har läst att gat-125:or ska klara 0-100 på kring 7s, om inte den där Kawasakin går bättre blir det nog ännu ett LOL. :)

Jag är ju inte van vid långsamma bilar så jag är nog inte rätt person att uttala mig i detta. någon med mer Atos-vana får gärna ge sin åsikt :innocent:

:naughty: ca 5.5 sek tar en KX 100 km/h Och då kan du tänka att man sitter rak på en Cross,

skulle man lägga maskinen på t.ex. en RS skulle den ta 100 ännu fortare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Små 16-åringar vad är du själv då? :naughty:

Kanske du också tror att en bil drar en Kawasaki KX 125 ?

Ska jag vara ärlig har jag ingen aning om prestanda siffrorna för Kawasaki KX 125, upplys mig gärna!

Har läst att gat-125:or ska klara 0-100 på kring 7s, om inte den där Kawasakin går bättre blir det nog ännu ett LOL. :innocent:

Jag är ju inte van vid långsamma bilar så jag är nog inte rätt person att uttala mig i detta. någon med mer Atos-vana får gärna ge sin åsikt :innocent:

:) ca 5.5 sek tar en KX 100 km/h Och då kan du tänka att man sitter rak på en Cross,

skulle man lägga maskinen på t.ex. en RS skulle den ta 100 ännu fortare.

Gör en 125:a ens 100? :innocent:

Anyway, Påskharen. Tror du inte att en vespa / en cross kan dra en bil jävel i acc? :innocent:

Finns förfan rå trimmade moppar som kan dra vilken jävla svensson svensson bil på 100M sträcka i acc....

Vet att min kompis Honda CRF 450 07 med Bigbore kit (50cc till a.k.a en Crf 500) och den mätes upp till 120 med Gps...

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anyway, Påskharen. Tror du inte att en vespa / en cross kan dra en bil jävel i acc? :)

Min otrimmade Baotian kommer iväg snabbare än bilar vid rött ljus. I och för sig bara på en kort sträcka, men jag ligger före dom då dom lägger i tvåan. Resten är en annan femma. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör en 125:a ens 100? :)

Anyway, Påskharen. Tror du inte att en vespa / en cross kan dra en bil jävel i acc? :naughty:

Finns förfan rå trimmade moppar som kan dra vilken jävla svensson svensson bil på 100M sträcka i acc....

Vet att min kompis Honda CRF 450 07 med Bigbore kit (50cc till a.k.a en Crf 500) och den mätes upp till 120 med Gps...

finns väg 125:or som gör 160-190 avstrypt, men ofta är det 100 - 115 km/h strypt

Och en drevad så in i helvete 85 cc cross kan göra ca 160 km/h

500cc 4-takt kan lika gärna halveras till 250 cc 2-takt, och bigassmutherfucking + att det är en crossmaskin, dreva den och bygg om utväxlingen så har du 220+ km/h ur den.

250 4-takt tävlar med 125 2-takt i tävlingar

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom måste göra minst 110.

En polare till mig har en lätt mc utav crossmodellen (125 cc) och den gör 120 pluggad....

Godfather & Chuck, vi diskuterar Crossar, inte lätt mc. Men det kanske niförstog :)

finns väg 125:or som gör 160-190 avstrypt, men ofta är det 100 - 115 km/h strypt

Och en drevad så in i helvete 85 cc cross kan göra ca 160 km/h

500cc 4-takt kan lika gärna halveras till 250 cc 2-takt, och bigassmutherfucking + att det är en crossmaskin, dreva den och bygg om utväxlingen så har du 220+ km/h ur den.

250 4-takt tävlar med 125 2-takt i tävlingar

Jo jag är medveten om det då jag själv tävlar i Mx2U klassen ;)

Mx2 a.k.a 125t & 250-F

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

finns väg 125:or som gör 160-190 avstrypt, men ofta är det 100 - 115 km/h strypt

Och en drevad så in i helvete 85 cc cross kan göra ca 160 km/h

500cc 4-takt kan lika gärna halveras till 250 cc 2-takt, och bigassmutherfucking + att det är en crossmaskin, dreva den och bygg om utväxlingen så har du 220+ km/h ur den.

250 4-takt tävlar med 125 2-takt i tävlingar

Ja, fast nej!! En 85cc cross får man inte upp i 160 km/h

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu flöt vi nog iväg lite från ämnet tror jag. Först var det moppar (lol städredskap som de flesta bilar sopar mattan med) sedan gick vi upp på 125:or då blev det lite jämnare, ska vi börja diskutera Yamaha R1 vs Caterham super 7 snart?

min poäng är att jag ALDRIG känt mig det minsta hotad av en moppe/vespa/scooter vid ett rödljus eller någon annan stans för den delen. anledningen till att ni tror att ni är så snabba är för att ni drar de flesta bilarna vid rödljusen. Hur skulle ni möjligtvis kunna vara sååååå dominanta om inte era moppar var överlägsna? Jag ska svara genom att berätta en väldigt förklarande historia, hoppas ni finner nöje i den kommande läsningen:

På den gamla goda tiden åkte jag runt i en slö ful volvo, när jag stannade bredvid BMW:s värre bilar eller Trimmade Golfar eller ... ja, ni fattar va? så tittade de inte ens på mig, ignorerade denna fula volvo som inte var värdig uppmärksamhet. När det slog om till grönt rullade de komfortabelt iväg lyssnande på musik eller talandes med deras partner i vänsterstolen bredvid. På senare tid har ekonomin fått ett litet uppsving för mig och jag köpte en vass japansk sportbil (såld nu). Under min första dag som ägare till denna bil kom en fet BMW upp bredvid (jag har ingen större koll på deras modeller så jag kan inte ange modellbetäckningen) han spanade lite kaxigt in min bil för att med en vrålande motor och ett litet diskret däckskrik lämna linjen vid grönlykta. Jag var inte van vid denna behandling, men fick i alla fall uppleva de sköna tonerna från en BMW sexa. Denna behandling fick jag även från många andra bilar som vanligtvis ignorerade mig och min fula volvo.

För er som inte orkat läsa eller inte fattar vinkeln ska jag skriva poängen här: Ingen bryr sig om att gasa mot något fult, långsamt och som låter som om en 3-åring dampar loss på en tom konservburk med en sked i rostfritt. Och att köra ifrån någon som inte satsar är inte svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till påskharen dårå:

Asså jag tror du är helt jävla körd asså.

Foxtrot snackade om sin moppe, den toppar 140 km/h sa han.

Skulle verkligen tro att han kör om bilar mycket lätt, är nog inte så dåligt accs i den.

Men om vi sen snackar om en strypt vanlig scooter så är det en helt annan grej!

Den ligger nog före i en sekund, sen tar bilden den.

Men nu snackade han inte om en scooter, han snackade om sin cross som toppar 140.

Jag kan inget om mopeder, men så mycket kan jag lista ut genom bara logiskt tänkande.

DU skämmer ut dig själv.

Redigerad av Always_Mongo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...