Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Jävulskt vad skrot du hadde Errol :wub:

-----------

Hur är igentligen dethär med EU-Körkort? Folk säger ju att när man har klarat proven så får man en tillfällig lapp sen är det bara att köra. Frågade körskoleläraren och han sade att man måste vänta tills man får kortet i handen innan man får köra, stämmer det?

Vi fick vänta en till två veckor. Inget papper under tiden. Men det är kanske olika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävulskt vad skrot du hadde Errol :>

-----------

Hur är igentligen dethär med EU-Körkort? Folk säger ju att när man har klarat proven så får man en tillfällig lapp sen är det bara att köra. Frågade körskoleläraren och han sade att man måste vänta tills man får kortet i handen innan man får köra, stämmer det?

Så mkt var de väll inte den här gången. Och skrot vill jag inte heller klassa det som, fick köpare på både k50 motorn och dt motorn under första dagen..

Jag är föresten ute efter speedfight delar

tex: sadel, sadelbox, kåper, styre, bakhjul, motor (ac eller lc spelar ingen roll) även baklyse.

Har haft den i bruk för en tid sedan, sen sålde jag den, o fick tebax den i ett byte av ett kålhuve från arbrå, som hade sålt motorn o kåper o sadel mm, men nu e man sugen på få ihop skiten igen så man kan sälja den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävulskt vad skrot du hadde Errol :>

-----------

Hur är igentligen dethär med EU-Körkort? Folk säger ju att när man har klarat proven så får man en tillfällig lapp sen är det bara att köra. Frågade körskoleläraren och han sade att man måste vänta tills man får kortet i handen innan man får köra, stämmer det?

Det är sant, men dom flesta poliser bryr sig inte så länge man har skickat in formuläret (så att man verkligen kan kolla så att jag har klarat) och har leg. med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vart sitter variator grejen i 1 eller 2? (kolla bild)

Edit: bilden e tagen me min mobil :mf_doof:

Edit2: gjorde ni så här? http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=25507, eller http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=4374

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. Borde vara en jävlarns massa kablar att koppla, inte så roligt, men det är ganska lätt. sen är den ju universal och passar till nästan alla moppar, sägs det.. man ofta göra om fästen och sånt. Men du bör nog klara det.

Inte ifall hans moppe skills ligger på samma nivå som hans svenska

Touché

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vart sitter variator grejen i 1 eller 2? (kolla bild)

Edit: bilden e tagen me min mobil :D

Edit2: gjorde ni så här? http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=25507, eller http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=4374

Den sitter på vänster sida, kopplingen sitter te höger.

Annars så är ja nästan klar me mitt senaste bygge! En suzuki k50 med en yamaha 100cc motor, samma motor som sitter på dt50mx, men motorn är från USA och har en 100cc cylinder, 24 mm förgasare, 4 lamellig koppling mm orginal. ^_^ Jag hade motorn i en minicrossram innan och den gjorde väll runt 95-100 på 5an, men då hade jag en åthelvete fel drevning så den var drevad stark o varvade uta helvete. Men nu har jag ändrat på de. E bara lite småfix som att sätta på gashandtag, o kedja, sen är de bara o dra ut o köra ifrån plastraketer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fått seriösa funderingar på att köpa mig en halvfräch Fram King 1957 :) underbara moppar. victoria motor äger :) opm det ine blir en sån, blir det en puch dakota :)

måste dock göra mig av med min manliga chunlan starway först.

Ja, köp en sån, de e fina grejer de :confused:

Puch dakota e otursmoppen, har haft 3 st, den ena bran upp, den andra skärde o den 3:e krocka en polare med :unsure:

Men visst, har haft många puchar och kan absolut inte säga att de är en dålig moped, är kanske bara jag som haft lite otur..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har hittat en grej som jag har blivit kär i :confused: men den ligger under vattenkylda och jag har luftkyld men de borde funka endå va? http://www.twostroke.se/product.asp?produc...ub=0&page=1

Edit: e de svårt o installera? :unsure:

Tja...tycker du verkar vara typen som säger att han ska göra det men för att sedan skita i det.. Men, det du inte får är ju hur varm motorn är, men ska inte vara nåt om man inte har den vråltrimmad. Svårt o installera, jag har redan svarat på det, det är en jävla massa kablar att dra, plus den onödiga termometern du får tack vare att mopeden din är luftkyld. Det knepiga är ju att elschemat kommer att vara på engelska (eventuellt ingenting, bara bilder) och sånt kan vara svårt att tyda, tror att den måste vara jordad också, så koppla in jorden först annars kommer du förstöra mätaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som känner någon som faktiskt har kuggat på det där förarbevis-provet?

När jag tog det så kuggade en kille på det, Men han fick göra om det så han klarade. Usch vad det var.

Sen var det en tjej i samma grupp som mig som kuggade på det ochså. ..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...