Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

[youtube-old]-RMtUSqkDHw[/youtube-old]

Förstår vad du menar (Kolla när publiken lyses upp), erkänn att de är du som slänger runt med ena armen i skyn där framme? Det ser ut som du :blink:

Haha, det är jag, ja! Tufft. :doh:

Förbandet sög hårt och dom bjöd hon upp på scenen för ett par låtar, sen bjöd hon på ett par låtar som hon inte spelat på hela turnen men bjöd Sthlms publiken på, mest covers.

Åh, vad fick ni för covers?

Jag gillade Mystery Jets, sjukt snygga var de också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit på Vega i Köpenhamn och sett Kate Nash och Mystery Jets. Det var helt sjukt jäkla underbart.

Vi kom dit runt 20.45 och Mystery Jets skulle gå på vid 21 så jag hann precis ta en öl, bli illamående och springa till toalettern och dricka massa vatten. Vi hamnade nästan exakt längst fram, stod liksom i andra "raden" av folk. Mystery Jets entre var grym och även om jag kanske inte är ett jättestort fan av deras musik såhär hemma så var spelningen helbra, ett jäkla röj och deras bassist hade lånat en klänning av Kate Nash. :D

Ja. Och så Kate. Helt sjukt underbar, hon måste vara världens sötaste och bästa kvinna. Hade jag fått gifta mig med vilken tjej som helst i hela världen skulle det vara hon, jag tar tillbaka varenda inlägg jag nånsin postat där jag hävdat någonting annat än hur vacker hon är. I princip alla låtar var rejält annorlunda live, mycket bättre live, och det var ett himla röj. Vi stod inte still en sekund. Dock var stora delar av resten av publiken rätt tråkig, vilket var det stora minuset med konserten, i dansväg då.

När hon spelade Birds var det allsång så man rös längs hela ryggen och jag började gråta också, vilket tyvärr finns på film. Och man kunde liksom inte slita ögonen ifrån henne, och jag har inga starka minnesbilder från konserten utan allt är ett enda långt stort underbart glädjeminne.

Kate Nash var så genuint äkta, tacksam för varenda applåd och prov på uppskattning hon fick från publiken och kom ibland av sig. Hon bad om ursäkt för att hon mumlade vid mellansnacken och verkade nästan skämmas när hon tog några klunkar öl framför oss.

En av de avslutande låtarna var "You Don't Have to Suck Dick to Succeed", som inte är med på någon skiva, och som jag inte hört, som typ var punk (!) Betydligt tyngre än resten av hennes låtar, och hon rodnade nästan när hon berättade låtnamnet och dess uppkomst.

Efter konserten stannade vi kvar ett tag bara för att se hela Mystery Jets hänga nere på bottenvåningen vid tröjförsäljingen och garderoben. Vi stod och snackade med hela bandet i en tjugo minuter, fick autografer och teckningar av dem. De var också sugna på att dra ut och festa och frågade om vi visste något ställe. Och det gjorde vi självklart inte, helt oerfarna av Köpenhamn, och de nappade inte på att hänga med till vår sovsal på ett hotell och ha fest där. Fatta att vi missade den chansen. :blink::doh:Men ändå:

Att åka på den här konserten var bland de bästa besluten jag någonsin taget, det var det bästa jag någonsin sett (även om konkurrensen inte precis är bländande) och kombinerat med allt annat vårt gäng på 5 hittade på i Köpenhamn de här två dagarna är det bland de bästa helgerna någonsin.

Det bara skriker Tweak om hela inlägget! :) Underbart!

Har sagt det innan och säger det igen, du är verkligen feminin. Och kom nu ihåg att det inte är en dålig sak. You go girl!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, vad fick ni för covers?

Jag gillade Mystery Jets, sjukt snygga var de också.

Supremes - Stop! In The Name Of Love, sen hade dom lånat lite från olika låtar, bla Babyshambles och Lilly Allen, men Supremes verkade vara en stående låt i setlisten.

Blonde Redhead på Debaser på Söndag, längtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var på Blonde Redhead på debaser igår, oj oj oj vad underbar konsert, började inte så bra med att trummorna sprack, så dom var tvungen att flytta fram allt i ca 30 min, men det spelade ingen roll, öppnade stark med 23, sen spelade dom mest nytt.

Underbar konsert som sagt och hoppas dom kommer tillbaka snart, väldigt snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Var på Kamelot på Klubben igår. Det började med att något spanskt band vid namn Forever Slave skulle köra några låtar. Bandet var väl av Within Temptation eller Evanescence stil, men med en stor skillnad. Sångerskan var kass, vilket gjorde hela upplevelsen ganska dålig.

Efter det var det dags för power-metal bandet Firewind att inträda scenen och här var det drag minsann, riktigt jävla skillade gitarrister, varav den ena spelade synt samtidigt som han körde gitarr. Sångaren, som faktiskt var av svensk härkomst var också riktigt bra och det var bra drag rakt igenom.

Sedan var det ju förstås dags för huvudbandet Kamelot också. Som helhet så var konserten underbar, de varvade nya låtar med gamla och det var underbart drag på de flesta låtar. Khan lät kanske inte lika vass på sången som han brukar göra men absolut inte dålig, och låtarna är så bra så det gjorde faktiskt inte så mycket.

250 spänn för en riktigt bra konsert, prisvärt imo. :)

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MACHINAE SUPREMACY

2008 .05. 23

LULEÅ, SWE

Hertsöskolan

Back To Roots gig!

-----

Jag fick veta om den här konserten idag... fyfan, det är roligt att dom vill vara underground och inte göra reklam, men jag vill ändå veta om det några dagar innan helst. Givet att man går dit ändå. :mf_doof: Machinae Supremacy är så mycket bra musik det kan bli.

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MACHINAE SUPREMACY

2008 .05. 23

LULEÅ, SWE

Hertsöskolan

Back To Roots gig!

-----

Jag fick veta om den här konserten idag... fyfan, det är roligt att dom vill vara underground och inte göra reklam, men jag vill ändå veta om det några dagar innan helst. Givet att man går dit ändå. :mf_doof: Machinae Supremacy är så mycket bra musik det kan bli.

Du råkar inte veta om de kommer till de södra delarna av Sverige nån gång?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konserter jag ska på framöver:

Bob Hund (?)

R.E.M

The Faint

Hmm R.E.M. och The Faint funderar jag faktiskt på, ska du se Faint på debaser eller kommer till dina trakter också? ser du dom i Sthlm så slår du ju två flugor i en smäll, dom spelar ju dagen innan eller efter R.E.M.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm R.E.M. och The Faint funderar jag faktiskt på, ska du se Faint på debaser eller kommer till dina trakter också? ser du dom i Sthlm så slår du ju två flugor i en smäll, dom spelar ju dagen innan eller efter R.E.M.

De spelar dagen efter, och det är där jag tänker se dem.

Hört rykten om att det ska vara bra med röj live.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...