Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Rammstein såg jag i globen. Var magiskt. Synd att jag inte hade någon vidare plats dock.

Ska se Ill Niño imorgon, i fryshuset. Får se om golvet gungar då också.

Sen är det några som jag ska se så fort dom kommer hit:

System Of A Down

Linkin Park (bara för att jag gillade dom när jag gick i lågstadiet)

Trivium

Rammstein igen

Bloc Party

Men vi får se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett:

Laleh (två gånger, hon är underbar live..)

The Ark (stääämning!!)

Timbuktu (fan vad folk det var... grym konsert!)

Christian Walz (jag är inget stort fan, men det var sommar och sol och mysig som attsingen)

Silverbullit (stämning! Eller hur, Siana?)

Blonde redhead (jag vet fortfarande inte vilka det var, och bra var de inte, men i gott sällskap funkar allt, antar jag. Eller hur Siana? :ermm:)

Malmö House Foundation (tråkig musik, men dansstämning... Mysigt!)

Björns vänner (asbra band!!)

Advance Patrol (stääämning! Upp med händerna!!)

Prominent (de kastade en blomma till Fredrika, hon var sååå stolt...)

Monkeystrikes (helt okej)

Lotta Wenglén (cool singer/songwriter)

Frida Hyvönen (trååååkig...)

Alla dessa var gratis, utom Laleh, Lotta Wenglén och Frida Hyvönen...

I mars ska jag gå på en Bloodhound Gang-konsert, om allt funkar som det ska... Återkommer om det då!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom nyss hem från Ill Niño. Inte mitt favoritband, men dom är rätt bra. Var inte lika fullt som när FF var på fryshuset, så jag fick rätt bra plats. Stod på läktaren.

Spelade också in allt med ipoden, genom hörsnäckorna, blev sjukt jävla bra ljud för att vara en hörsnäcka. Ska lätta spela in fler konserter sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade biljetter till 50 cent & eminem, så ställde de in konserten typ 1 vecka innan!! :'(

FAN! :P

What he said. :P

Sen har jag varit på The Ark, Latin Kings, Håkan Hellström Mando Diao, Ken, och Marit Bergman. Men det var på Springbreak här i Kalmar, skulle aldrig betala för att se bara Håkan Hellström eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir Sweden Rock nu till sommaren(06). Sen den 18 Mars ska jag till In Flames i Göteborg. Blir Metallica tillsammans med Frenzy så fort de kommer nära Sverige eller till Sverige. Hade varit ballt att se de typ i Tyskland. :P Men får väl kanske dra till Rock am ring 2007 med hela bandet(frenzy är med där).

post-24-1137930927_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir Sweden Rock nu till sommaren(06). Sen den 18 Mars ska jag till In Flames i Göteborg. Blir Metallica tillsammans med Frenzy så fort de kommer nära Sverige eller till Sverige. Hade varit ballt att se de typ i Tyskland. :P Men får väl kanske dra till Rock am ring 2007 med hela bandet(frenzy är med där).

Ja det låter bra. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir Sweden Rock nu till sommaren(06). Sen den 18 Mars ska jag till In Flames i Göteborg. Blir Metallica tillsammans med Frenzy så fort de kommer nära Sverige eller till Sverige. Hade varit ballt att se de typ i Tyskland. :P Men får väl kanske dra till Rock am ring 2007 med hela bandet(frenzy är med där).

Sorry offtopic, men varför lägger du upp en bild vid varje inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rammstein såg jag i globen. Var magiskt. Synd att jag inte hade någon vidare plats dock.

Ska se Ill Niño imorgon, i fryshuset. Får se om golvet gungar då också.

Sen är det några som jag ska se så fort dom kommer hit:

System Of A Down

Linkin Park (bara för att jag gillade dom när jag gick i lågstadiet)

Trivium

Rammstein igen

Bloc Party

Men vi får se hur det går.

Fan va kul att se bloc party!!

det var fan inga gränser på hur arg jag blev när det var 18-årsgärns på accelerator i stockholm förra året.

Var på oasis i köpenhamn i oktober, FOOKIN MEGA

Libertines i stockholm för nåt år sen, helt sjukt bra om än lite o-tajt

Neil Young i globen för 5 år sen var en upplevelse också

Kent i sommras vill jag helst glömma dock. Inte mycket att ha.

Winnerbäck cid fem olika tillfällen ligger också på meritlistan. Alltid otroligt roligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guns N Roses - Stockholms Stadion 1993, jag var 8 bast....det var tungt, kommer faktiskt ihåg det mesta, stod mellan scenen och publiken så jag hade en jävlig bra plats kan man säga.

Red Hot Chili Peppers - Globen 2003...var lite revanch (stavning) för min egen del, hade missat dom 95, missade dom ALLA gånger 99 :P (fråga mig fan inte hur eftersom dom var här 3 gånger då), men 2003 missade jag dom inte för något i hela världen....grymt bra var det också, ett plus för förbandet också, ett DÅ okänt Mars Volta.

Metallica - Ullevi 2004, var bra,,tyckte det tog ett tag för ljudteknikerna att få till rätt ljud, tur att man kände igen låtarna.

Kunde vart bättre förband dock, Lostprofhets var inte bra och Slipknot hörde man knappt nått av...någon form av ljud och någon som skrek.

Audioslave - hovet 2005, var inte fullsat men fan vilken stämning det var i isladan, grym allsång på "Black hole sun"

Black Sabbath - Globen 2005 - Jävlar vad grymt det var, ska jag vara helt ärlig så hoppades jag inte på för mycket innan Ozzy stod på scenen, man vet aldrig om han hade gjort illa sig heller något och var tvungen att ställa in allt.

Men när han och resten av bandet stod på scen så var det röj.

sen har jag sett en massa andra konserter på mindre platser

Bob Hund - typ 5 gånger

Hardcore Superstar 2 gånger, Nalen och Hovet

Sahara Hotnights - Gröna Lund

The Hellacopters - Gröna Lund

Motörhead - Hovet 2005

The Hives - Gröna Lund..skulle sett dom på Cirkus men fick ingen biljett

Iggy Pop - Gröna Lund

Ed Hardcourt - Gröna Lund

Limp Bizkit - Hovet 2004

Har säkert glömt något men....

I år (än så länge) är det Foo Fighters på hovet 4 februari som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...