Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Har ju varit på

Metallica, Korn, The black crusade, Marduk, Whitin Temtation, Chris Cornell, Trivium Linkin park(sittplats), och Billy talent (första konsert) sen va jag på nått udda band tror de hette Moi dix mois..

blir ju Lillasyster snart! :naughty: och mer ska de bli minsann!

de bästa konserterna jag såg var nog metallica, korn, Whitin temtation och the black cruasde. :naughty:

EDIT: Kom på att jag fick trummstocken ifrån korn! *stolt* :)

Redigerad av xXxGemagexXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ey!!! Det är ju asgrymt namn ju! =)

*bild*

Kan det bli grymmare än det där??

Dom e fett najsa med deras jätte jätte hårda låt "hårdrock" ..lol nej de finns bättre band men dom är småtuffa så ska bli najs och se dom live :)

Edit: jag har för mig att dom hade stora problem med namnet men sen helt plötsligt så hörde nån att nån sa lillasyster och på den vägen är det.. tror jag iaf D:

Redigerad av xXxGemagexXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen! Igår var det dags för Kent att spela här i Norrköping.

Jag och min kompis Wahlis kom dit ungefär en och en halv timme innan insläppet, det var kallt som faen men det var det lätt värt, eftersom vi fick bra platser. ;)

När vi kom in så hade det inte kommit speciellt mycket folk och vi satte oss och väntade på att Familjen skulle börja spela, de var.. ja, helt okej antar jag, förutom att det var några jävla knarkare bakom oss vars balanssinne inte verkar ha fungerat till 100% för tillfället.

Efter Familjen hade spelat några låtar så var det dags för Kent. :confused:

Skitbra spelningslista, dem spelade mina favoritlåtar, Palace & Main och Mannen i den vita hatten.

  1. Vy Från ett Luftslott
  2. Max 500
  3. Socker
  4. Revolt III
  5. Palace & Main
  6. Stoppa Mig Juni (Lilla ego)
  7. Columbus
  8. LSD, någon?
  9. Romeo återvänder ensam
  10. Generation Ex
  11. Den döda vinkeln
  12. Musik Non Stop
  13. Kärleken väntar
  14. Ingenting
  15. Om du var här
  16. Dom andra
    ----
  17. Ansgar & Evelyne
  18. Berlin
  19. 747
    ----
  20. Mannen i Den vita hatten

747 var mycket bättre live än vad jag förväntat mig. Annars var det bra drag och jag köpte mig även en T-shirt som kanske kommer upp i Kläder-tråden senare. :)

Kent :(:):D

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom precis hem från en GALEN konsert med The Mars Volta på Cirkus, sjukt jävla bra var det, och långt, 2 timmar och 30 minuter och dom gav 100% hela tiden, trummisen måste ha kollapsat backstage, han trummade konstant från början till slut och sångaren Cedric Bixler-Zavala hoppade runt som ingen har hoppat runt tidigare hela tiden, han slängde ut delar av trumsetet i publiken så roddarna fick hoppa in i havet och hämta tillbaka det, sen gav han sig ut på en promenad på läktaren.

Det var som sagt sjukt bra, men kanske lite för långt och utdraget ibland, tex introlåten var ca 15 min, sen sjönk typ alla låtar ihop med varandra det vart liksom aldrig något break.

Lägger upp någon bild imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom precis hem från en GALEN konsert med The Mars Volta på Cirkus, sjukt jävla bra var det, och långt, 2 timmar och 30 minuter och dom gav 100% hela tiden, trummisen måste ha kollapsat backstage, han trummade konstant från början till slut och sångaren Cedric Bixler-Zavala hoppade runt som ingen har hoppat runt tidigare hela tiden, han slängde ut delar av trumsetet i publiken så roddarna fick hoppa in i havet och hämta tillbaka det, sen gav han sig ut på en promenad på läktaren.

Det var som sagt sjukt bra, men kanske lite för långt och utdraget ibland, tex introlåten var ca 15 min, sen sjönk typ alla låtar ihop med varandra det vart liksom aldrig något break.

Lägger upp någon bild imorgon.

Jag var också där, stod nästan längst fram genom hela konserten. Alla längst fram var helt galna. Det blev dock lite jobbigt mot slutet, var nära att svimma av syre- och vätskebrist.

Edit: Det var synd att dom inte spelade till 06:00 som dom lovade. :whistling:

Redigerad av Archemra
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt fet jävla megakonsert. Hade sittplats ganska långt upp men satt längre ner största delen av konserten. Hur som helst drog de igång med 30 minuters försening och det var sjukt stenhårt! Först ut var en av mina favoritlåtar, Roulette Dares (The Haunt Of). Som Kiedis sa hade de förlängt den ordentligt med kanske 10 minuter, vilket var *tummen upp*. En annan favorit följde, Viscera Eyes. Rockig och skränig som fan, perfekt! Jag tror det var Wax Simulacra och Goliath senare (Goliath är en av de bästa från nya). Minns inte riktigt vad som kom senare, vet att Ouroborous spelades och var kvällens bästa låt. Det följde lite Frances/Amp-låtar, och mitt i Cygnus fick Cedric damp och rushade ut i publiken, hängde och slängde och vettefan. Slängde cymbalen och vattenflaskor. Resten av bandet fick lira på och improvisera bäst de kunde. När han var klar med sin lilla utflykt sa han "I hope you packed your sleeping bags - 'cause we'll play 'til 6 A.M." :confused: Jag satt och väntade på Ilyena och trodde nästan att de skulle skippa den, men som tredje sista låt kom den och den var också en av höjdpunkterna. Nya trummisen var hur grym som helst och man var rädd att han skulle få en hjärtinfarkt ibland. Jag ångrar hur som helst inte alls att jag reste 120 mil för 2,5 timmars konsert.

+ Allt.

- Lite för långa jams ibland, men bara ytterst lite.

96/100

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Queens of the Stone Age

Sjukt jävla bra, trängdes längst fram och det var ett galet tryck framför scenen.

Låtvalet kan faktiskt diskuteras, ingen No one knows, ingen Lost art of keeping a secret och det var dom jag hade sett fram mest emot att höra och vara delaktig i allsången, vet inte om dom hoppade dom för att dom kommer komma tillbaks nu i sommar, men ändå.

Träffade Josh innan också, sitter på mitt jobb och äter och dricker öl så glider han in på restaurangen så där coolt som rockstjärnor gör, han köper en öl och vänder sig om kollar på mig, han kollar på min tröja (Mars Volta, se klädtråden) och säger "yeah I belive in the Voltas too, they are some cool fuckers, where they recently here i Sweden?" så sa han att dom skulle komma tillbaks i sommar med Foo Fighters, ja jag fick reda på det idag sa jag, trevlig snubbe, nu kan jag dö lycklig.

Sen vart jag lite nördig och frågade om autograf :rolleyes:

tipqjg2gchuu.jpg

Ska ladda ner Sony Ericssons program så jag kan överföra bilder från mobilen till datorn så lägger jag upp bilder här senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Träffade Josh innan också, sitter på mitt jobb och äter och dricker öl så glider han in på restaurangen så där coolt som rockstjärnor gör, han köper en öl och vänder sig om kollar på mig, han kollar på min tröja (Mars Volta, se klädtråden) och säger "yeah I belive in the Voltas too, they are some cool fuckers, where they recently here i Sweden?" så sa han att dom skulle komma tillbaks i sommar med Foo Fighters, ja jag fick reda på det idag sa jag, trevlig snubbe, nu kan jag dö lycklig.

Where The Action Is? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...