Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Fan va kul att se bloc party!!

Japp. Bloc Party har jag hört ska vara riktigt bra live också.

Sen glömde jag säga att jag har sett Uggla också. På hamburgerbörs eller vad det nu heter, förra året. Inte för att jag gillar musiken, men syrran fick biljetterna när hon fyllde år.

Lite nice iaf när han hade 2 toplesstjejer på scenen. Annars var den inge vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guns N Roses - Stockholms Stadion 1993, jag var 8 bast....det var tungt, kommer faktiskt ihåg det mesta, stod mellan scenen och publiken så jag hade en jävlig bra plats kan man säga.

Red Hot Chili Peppers - Globen 2003...var lite revanch (stavning) för min egen del, hade missat dom 95, missade dom ALLA gånger 99 :P (fråga mig fan inte hur eftersom dom var här 3 gånger då), men 2003 missade jag dom inte för något i hela världen....grymt bra var det också, ett plus för förbandet också, ett DÅ okänt Mars Volta.

Metallica - Ullevi 2004, var bra,,tyckte det tog ett tag för ljudteknikerna att få till rätt ljud, tur att man kände igen låtarna.

Kunde vart bättre förband dock, Lostprofhets var inte bra och Slipknot hörde man knappt nått av...någon form av ljud och någon som skrek.

Audioslave - hovet 2005, var inte fullsat men fan vilken stämning det var i isladan, grym allsång på "Black hole sun"

Black Sabbath - Globen 2005 - Jävlar vad grymt det var, ska jag vara helt ärlig så hoppades jag inte på för mycket innan Ozzy stod på scenen, man vet aldrig om han hade gjort illa sig heller något och var tvungen att ställa in allt.

Men när han och resten av bandet stod på scen så var det röj.

sen har jag sett en massa andra konserter på mindre platser

Bob Hund - typ 5 gånger

Hardcore Superstar 2 gånger, Nalen och Hovet

Sahara Hotnights - Gröna Lund

The Hellacopters - Gröna Lund

Motörhead - Hovet 2005

The Hives - Gröna Lund..skulle sett dom på Cirkus men fick ingen biljett

Iggy Pop - Gröna Lund

Ed Hardcourt - Gröna Lund

Limp Bizkit - Hovet 2004

Har säkert glömt något men....

I år (än så länge) är det Foo Fighters på hovet 4 februari som gäller.

Woah, var The Hotnights nå bra då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metallica

Limp Bizkit

Iron Maiden

Bruce Springsteen

Offspring

Dark Tranquillity

Looptroop

MBMA

G-unit

Black Sabbath

U2

Green Day

Millencolin

Bloodhound Gang

Soad

Slipknot

Rammstein

Hammerfall

Eminem

Blink 182

Beastie Boys

Min kära far jobbar med arrangemang runtom hela världen, så jag åker med ibland och träffar musiker och går på spelningar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns väl då jag var på Slayer och låten South Of Heaven skulle börja... spotlights i form av kors syntes på väggen och i takt med intromelodin vändes dem upp och ner. Fick rysningar :unsure:

Edit: Förresten. Är det här en kukmätartråd?

Fan vad gött! :lol:

Hade velat se Slayer live... Hoppas dom kommer till Sverige när dom släppt sin nya platta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

*Dammar av*

Igår var jag på vad jag skulle vilja kalla för min första konsert någonsin. Robert Wells gills inte, trots att jag har sett honom två gånger.

50 Cent kom till en lökig ishall i Norrköping. Klart man var tvungen att åka dit. Kön var lång, luften var kall och insläppet tog evigheter eftersom varenda jäkel var tvungen att muddras.

Nåväl, efter ett mediokert förband och ganska mycket väntande brakar 50 Cent in på scenen. River av lite låtar från nya skivan och jag kan inte påstå att jag är sådär jättetillfredsställd. Visst, det var ett jäkla drag och låtarna är ju inte helkassa, men det kändes bara inte rätt. Jag började även tråna lite efter VIP-platserna (närmast scenen), det verkade riktigt skoj där. Att sitta ner var dock säkerligen mycket bättre än att stå på den "vanliga" ståsektionen, då de stod ganska långt ifrån scenen. Att de slängde ut rikligt med kläder och svetthandukar hela tiden gjorde det inte direkt sämre.

Nåväl, där satt jag och diggade lite lätt i takt med musiken, kände mig en gnutta besviken. Men sen blir det tyst och han säger något (som dessvärre var väldigt svårt att förstå eftersom det mullrade så dant :( ). Han vänder sig om och går fram mot DJ-båset, lägger ifrån sig sin röda New Era-keps och halar fram en hatt! Exakt en sådan hatt som han har i P.I.M.P-videon! Hela ishallen fylls av ett närmast öronbedövande vrål när tonerna från P.I.M.P pumpas ut ur högtalarna. Allting tar fart och efter detta spelar han mest gamla låtar. :wub: Han slängde förresten ut hatten i publiken direkt efter den låten, jag lovar att jag hade slagits duktigt för att få den om jag bara hade haft chansen. :unsure:

Det var en riktigt skön konsert och jag gick hem med ett stort leende på läpparna. :D Förresten, i slutet på konserten så stod jag upp, trots att jag hade sittplats. Rycktes med, liksom.

Grym kväll och jag ger den 8½ stekpannor av 10 möjliga!

Oj, här kan vi snacka om skapliga tempusbyten förresten. ^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

50 cent.

Det är en sak jag har undrat över, varför just Norrköping? Jag menar, Stockholm, Göteborg eller Malmö, fair enough. Men varför just Norrköping? Det är väl en liten pluttstad gämfört med dom städer han kan har spelarningar på i USA/resten av europa?

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en sak jag har undrat över, varför just Norrköping? Jag menar, Stockholm, Göteborg eller Malmö, fair enough. Men varför just Norrköping? Det är väl en liten pluttstad gämfört med dom städer han kan har spelarningar på i USA/resten av europa?

Just därför. ^_^

Tycker det är schysst av stora artister att göra en sådan sak, även fast han lär ha fått skapligt betalt, men ändå. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Dammar av*

Tycker det var fett. Hade fixat ståplatser och eftersom vi var ganska långt fram i kön, kunde vi stå några meter bakom staketet. Det hade de dragit mitt över golvet, så vip-området var skitstort och vi kom långt bak i alla fall.

Förbandet var fett tycker jag, det var ett jäkla drag att stå där nere mitt i smeten. Tyvärr såg man inte så bra, så när förbandet var klart gick vi upp och satte oss på läktaren. Skitbra platser, närmast scenen. Stod väl upp nästan hela konserten. Det var skönt med några tråkiga låtar också så man kunde sätta sig ner och vila fötterna. :lol: Tyvärr längtade man ner till smeten, när man stod där brevid. Kändes som man inte riktigt var med på konserten, men det var ju ingen idé att gå tillbaka för då hade vi fått stå längst bak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Fy fan vad glad jag är NU :mf_doof::D:D:D

Okej, seriös nu, lugn. Jag blev ju nämligen utan Kent-biljett som ni kunde läsa i Festivaltråden. Var nere i flera dagar pga det, men nu är det så att jag letade på blocket i flera dagar och till slut hittade jag en Christer. Han erbjöd sig att sälja en biljett och han skulle möta mig utanför pressbyrån vid järnvägsstation 17:40.

Jag var redan där 17:30 och kikade på människor som kunde vara han. Han gav mig en beskrivning. Tiden gick och gick, men jag kunde inte se honom. Klockan hade slagit 17:44 då jag blev orolig. Kikade runt hörn och allting, men hittade honom inte.

Klockan 17:46 så kommer han och presenterar sig som Christer. Efter det så tar han upp biljetterna. Han hade 8 stycken i en bunt. Well, han ber mig titta på den så den är äkta. Ger honom pengarna och vi småpratar lite, sedan drar jag.

Jag är inte överlycklig än, för den kan vara fejk. Det första jag gör när jag kommer hem är att ringa ticnet.

Efter att få stått i kö 18 minuter så kollar vi bokningsnumret och den är äkta. Jag brister ut i ett srik och skrattar.

Sitter nu här och ler för mig själv. Äntligen :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...