Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Bara för att bumpa:

Hur många här var på Kent när de körde sin slutrunda? Jag var på näst sista konserten och jag är väl visserligen inget Kent-fan efter Vapen & Ammunition, men det var det överjävligt långsammaste jag nånsin varit på. Det dröjde 80 minuter innan de körde något över 100 BPM, och några hits blev det inte utan det var kanske Dom Andra och ett par till som nånsin gått på radio. Resten var segdragna historier och jag kände att jag gick därifrån skinnflådd på sexhundra spänn plus omkostnader för att se ett band man "måste ha sett". En riktig skitgrej att bocka av sin bucketlist, mer eller mindre. Man skulle väl ha gått för tio år sen, antar jag.

Vad tyckte ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig lyssnat på Kent överhuvudtaget och inga utav mina polare gör det heller, vi kanske är för små? 🤔

--

Denna videon min polare filmade  när vi var på Bear's Den i oktober är så jävla bäst! Unplugged sen dubbel-banjo på det? Jävligt bra asså, sjukt nice att stå längst fram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Bara för att bumpa:

Hur många här var på Kent när de körde sin slutrunda? Jag var på näst sista konserten och jag är väl visserligen inget Kent-fan efter Vapen & Ammunition, men det var det överjävligt långsammaste jag nånsin varit på. Det dröjde 80 minuter innan de körde något över 100 BPM, och några hits blev det inte utan det var kanske Dom Andra och ett par till som nånsin gått på radio. Resten var segdragna historier och jag kände att jag gick därifrån skinnflådd på sexhundra spänn plus omkostnader för att se ett band man "måste ha sett". En riktig skitgrej att bocka av sin bucketlist, mer eller mindre. Man skulle väl ha gått för tio år sen, antar jag.

Vad tyckte ni andra?

 

1 timme sedan, Flaskan skrev:

Har aldrig lyssnat på Kent överhuvudtaget och inga utav mina polare gör det heller, vi kanske är för små? 🤔

Jag hade aldrig egentligen lyssnat på dem heller men bestämde mig för att dra igenom hela klabbet på spotify när de annonserade ut sista turnén. Tyckte att många låtar var bra och lyssnade väldigt mycket på det sista albumet under hela sommaren. Någon vecka innan premiären här i Linköping började jag kolla upp begagnade biljetter och drog med några kompisar på den första spelningen. Tyckte det var grymt. 500 kr väl spenderade. :)

Skulle se Västerbron på The Crypt dagen efter (lördag), men kent körde ju även då så lokalen var nästan tom. Tråkigt!

--

I lördags var jag och kollade på Solen, ett utav mina favoritband för tillfället. Riktig toppenkväll.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag var och kollade på Gavlyn och DJ Hoppa i lördags i Stockholm. Jag förväntar mig inte att för många av er vet vem hon är då hon inte är allt för stor utanför hennes hemland USA, men jag personligen har följt henne i ungefär 4 år och varit ett stort fan av henne sen dess. Det var en fantastisk upplevelse, de två var helt fantastiska tillsammans på scenen. Så synkroniserade och så mycket energi, det var fantastiskt.

Jag hade också turen att få umgås med dom backstage hela kvällen, både innan och efter spelningen, och det sista Gavlyn gjorde var att starta en cypher (att kalla upp alla rappare på scenen och låta alla köra lite improviserat), varpå jag blev personligen uppdragen av henne. Jag drog av en snabb vers, och att se henne stå och digga det kändes verkligen överväldigande! För er som är intresserade så ligger en video av min vers uppe på Facebook här.

Det var verkligen en fantastisk kväll från början till slut! Så otroligt ödmjuka, trevliga och generösa människor, och de bjöd som sagt på en av de bästa showerna som jag har sett. Det var riktigt fantastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
  • 6 months later...

Roger Waters på Friends Arena ikväll. Hade glömt bort denna konsert och frågade sent en kompis om han ville gå. Det blev ett nej till slut och jag brydde mig inte längre om det. Men så insåg jag hur många artister man velat se men som dött på senare år och med tanke på att den andra artisten från Pink Floyd, David Gilmour, troligen inte kommer till Sverige igen var jag tvungen att tänka om. Hans konserter är något av sömnpiller dessutom.

Det blir ensamkonsert, igen, precis som när jag gick på dubbelkonserten 2011. Och då precis som nu är jag i ett jävligt jobbigt skede i livet där jag måste uppleva texterna nästan ordagrant. Tycker jag borde kommit längre än såhär i både musikutforskandet och det privata. Men jag ser fram emot låtarna iallafall :):mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2018-08-18 at 13:02, Henkibojj skrev:

Roger Waters på Friends Arena ikväll. Hade glömt bort denna konsert och frågade sent en kompis om han ville gå. Det blev ett nej till slut och jag brydde mig inte längre om det. Men så insåg jag hur många artister man velat se men som dött på senare år och med tanke på att den andra artisten från Pink Floyd, David Gilmour, troligen inte kommer till Sverige igen var jag tvungen att tänka om. Hans konserter är något av sömnpiller dessutom.

Det blir ensamkonsert, igen, precis som när jag gick på dubbelkonserten 2011. Och då precis som nu är jag i ett jävligt jobbigt skede i livet där jag måste uppleva texterna nästan ordagrant. Tycker jag borde kommit längre än såhär i både musikutforskandet och det privata. Men jag ser fram emot låtarna iallafall :):mellow:

Hur var det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Var på Smashing Pumpkins på Gröna Lund i fredags. Har sett dem en gång tidigare (med samma konsertsällskap), men då med Billy Corgan som ende originalmedlem. Föredrar helt klart denna konsert, säkra versioner av alla de låtar som man ville höra, underhållande mellansnack, samt utescen istället för innescen! Och om drygt två veckor hoppas jag på en kanonkonsert med Robert Plant på nämnda plats! :thumbs-up:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Var på TOOL i Globen Avicii Arena förra året. Så sjuuuuuuuuukt jävla bra, definitivt förra årets höjdpunkt! Hela bandet bjöd på en musikalisk upplevelse utan dess like, men om någon stal showen var det trummisen Danny Carey. Dessutom var själva scenshowen med ljus och allt också spektakulärt, och utan att distrahera från musiken. Förstår nu hur personer som såg Pink Floyd på 70-talet kände. Mitt enda klagomål är att jag inte lyckades få tag i en bättre plats...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Scar Symetry, Orbid Culture, The Halo Effect och Meshuggah lirade i Umeå i fredags och det var ett riktigt bra drag! Meshuggah lockade mest men Orbid Culture körde över alla andra med råge. Första konserten på tre år och det var fruktansvärt skönt att få vråla och mosha igen. 3/5 toasters, mest för att två av fyra band inte var mer än mediokra och att det inte serverades nåt starkare än vin.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Depeche Mode igår på Friends Arena. Kunde inte ta ledigt idag, men det var värt att ta en tröttdag på jobbet efter att ha kommit hem lite innan midnatt för detta. Under förbandet fick jag lov att lämna min plats och gå ut eftersom jag inte stod ut med distgrötigheten (arenans fel?) i framförandet och blev ett tag lite orolig att jag skulle känna detsamma  vid huvudakten, men det visade sig snabbt att det var ingen fara. Riktigt bra konsert, särskilt lyfte det på slutet när låtarna alla kan spelades. B)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Var på King Gizzard & The Lizard Wizard på Münchenbryggeriet den 7 mars i år. Ja, vafan ska man säga? Det bästa "nya", nuvarande aktiva rockbandet? Ja, absolut! Finns det några andra nuvarande rockartister som navigerar musikaliska stilar med sådan finess som dessa grabbar från Australien? Definitivt inte! Jag sa till mig själv "fuck it!!" och DM:ade dem på Twitter och bad dem spela mina två favoritlåtar av dem ett par dagar innan konserten. Och gissa vad? De spelade båda låtarna!!! Och jag lovar att det inte var en slump med tanke på att de är ett band son alltid varierar sin setlist och ingen av de låtarna jag efterfrågade hade spelats på turnén innan! Kan man ha en mycket bättre upplevelse än så?!?!?! Fan vad gott det är att leva ibland!

Och dessutom; en snubbe som spelade in hela konserten från första raden! Hur mycket tur kan man ha i livet?!?!?!?! Låtarna jag efterfrågade var "Evil Death Roll" och "Crumbling Castle".

 

https://youtu.be/xu8W6dXc5FI

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...