Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Låter bra, ska se dom på tisdag, hur mycket solo körde dom ungefär? En polare till mig såg dom i New York, då körde dom stort sett hela Trone-plattan, sen körde dom typ lite mer än en timme var, kan ju tänka mig att dom bantat ner showen för Europa :confused: hoppas på mycket Kanye iaf, det är den största anledningen till att jag går.

De körde överraskande mycket solo. Inte en timma var, men en halvtimma-trekvart var. Kanye körde mycket mer solo än Jay Z. Hela showen är på 2h30m och de tar inte ett enda break (för snack med publiken eller liknande), utan de vilar (troligtvis backstage) under sololåtarna. Vad jag hört har de inte bantat ner showen något oerhört, utan endast med ett par låtar/shownummer. Avslutningen är grym!

En intressant notis är att de vissa dagar kör Niggas In Paris sex gånger, medan de ibland "bara" kör den fyra gånger. Ingen aning varför.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom körde 5 låtar i början som lite uppvärmning, tog väl dryga halvtimmen. Sen hela black album i ett kör, dryga timmen, sen avslutade dom med motherfucking Blackened, One och Seek and Destroy. Total lycka när dom drog igång Blackened som är så helvetes jävla bra! Det var nog också en dryg halvtimme, konserten var en liten bit över 2 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Kanye och Jay Z var riktigt jävla tungt. Dom tog ut varandra bra, sen var ljusshowen grym, låtvalen kunde inte vart bättre, är inget större fan av Jay-Z men gungade med bra i hans del också, mäktigt när hela Globen gungade med sina "diamonds in the sky" till Can`t Tell Me Nothing.

I övrigt!

Muse kommer till Globen 6 december och Malmö Arena 7 december.

Beach House spelar på Berns i Stockholm den 7 November (Jag är så där!!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Muse kommer till Globen 6 december och Malmö Arena 7 december.

Jag är där. Folk som är intresserade kan ju signa upp för försläpp också! Nog inte nödvändigt dock. Muse är inte direkt så kända i Sverige, tyvärr :(

Funderar även på att dra till Glasgow konserten. Inte helt omöjligt att man följer touren till de 2 giggen dom har i London :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hann med att se Krunegård, Kasabian, Cardigans och The Cure under fredagen på Hultsfred. Alla spelningar var sköna men för min del var the Cure huvudnumret. Riktigt skön spelning på 2½ timma med de flesta hitlåtarna... Just Like Heaven, A Forest, Lullaby, fredagslåten... och det fina slutet med ett pärlband av 1980-talsklassiker... The Caterpillar, Lovecats, Close to Me, och nattens sista låt Boy's Don't Cry. Synd bara att polisen sa ifrån vid 3:30 innan de hann köra Why Can't I Be You? vilken var den enda låt jag saknade. Å andra sidan var det kanske tur att de inte spelade tills solen gick upp som de ville, man slapp en seg dag efterråt. :P

post-343-0-39571200-1340273513.jpg

Tror fotot togs under "A Forest"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Okej, here goes!

Med tanke på dåligt väder och en fylla som runnit av ganska ordentligt så ville jag bara tillbaka till tältet. Stannade därför inte så länge och tittade på Nero, men dom första låtarna var sinnessjukt bra! 7/10

Helt jävla galen spelning! Under "Sponsored by destiny" och "Övningsköra" dansade ta mig fan hela jävla peace and love! Utan tvekan den bästa spelning jag varit på den här veckan! 11/10

Uggla har alltid varit en favorit för mig, och den här gången var inget undantag. Riktigt bra drag! 8/10

Skrillex, spelningen jag åkte ner för att se! Karma straffade mig rätt hårt genom att ge mig matförgiftning samma kväll, så jag hann bara se dom första låtarna innan jag blev riktigt jävla dålig och blev tvungen att dra till tältet. Nåja, bra drag och ett grymt avslut på en skön festivalvecka! 10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Springsteen på lördag, börjar bli pepp!

Andra konsertnyheter.

Band Of Horses byter upp sig från Annexet till Hovet den 9:e November.

Ariel Pink's Haunted Graffiti kommer till Debaser Medis den 20:e November.

.

Omar Rodríguez-López från The Mars Volta kommer hit den 14 September och spelar på Strand i Sthlm, den 16:e spelar han på KB i Malmö.

Den 11:e September spelar Jack White på Hovet i Sthlm

Bloc Party spelar Münchenbryggeriet i Sthlm den 19:e November.

Den 2 September kommer The xx till Berns i Sthlm, spelningen är en av sex exklusiva klubbspelningar bandet gör innan nya skivan kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...