Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Bokade Watch the Throne idag. Hade riktigt jävla motrigg, min polare som skulle boka lyckades tydligen spärra båda sina kort i lördags och kunde därför inte köpa. Ringer mig, får mitt kortnummer, det har redan sålt slut men vi kör på biljettnu.se för 300 spänn extra, men han lyckas spärra mitt också, oförklarligt uselt. Så jag fick panikringa en tredje vän som var hemma från jobbet, han köper åt oss för 1500 styck. Äckligt att man ska behöva bli rövknullad av en andrahandssajt, men nu har vi i alla fall golden circle-platser (även det ett vidrigt påfund) bokat. Hade inte missat det för något i världen så jag är glad ändå. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kiedis, eller någon annan här, har ni tänkt gå på Deadmau5 i Stockholm? Isåfall kan ni få köpa min biljett någon femtiolapp billigare än ordinarie pris.

Tack för erbjudandet men har redan biljett :) Överväg att gå i Sthlm? han lär ju få mer tid här än på en festival?

Haha illa att jag försov mig när jag skulle boka biljetter till Watch the Throne, in kommer jag alltid dock, nu gör dom dessutom en extrakonsert dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för erbjudandet men har redan biljett :) Överväg att gå i Sthlm? han lär ju få mer tid här än på en festival?

Haha illa att jag försov mig när jag skulle boka biljetter till Watch the Throne, in kommer jag alltid dock, nu gör dom dessutom en extrakonsert dagen efter.

Jo, det lär han ju faktiskt få, men har en massa vänner som ska gå i Göteborg och ska ändå bli kul med de andra akterna också. Om du vill ha en Dans Dakar-biljett kanske jag måste bli av med en sån också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det lär han ju faktiskt få, men har en massa vänner som ska gå i Göteborg och ska ändå bli kul med de andra akterna också. Om du vill ha en Dans Dakar-biljett kanske jag måste bli av med en sån också. ;)

Ähhh dom andra som spelar lirar dagishouse för fan ;) Schysst, men hoppar nog dakar i år, tycker inte dom kommit upp i samma nivå som förra årets klockrena festival, tyvärr.

En efterlängtad, numera slutsåld spelning med Miike Snow ligger närmast för mig, på måndag på Fotografiska. Ska bli spännande att höra dom nya låtarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag såg precis Georg Li uppträda tillsammans med Nordiska Kammarorkestern. Helt magiskt, satt närmast honom och som han kunde röra sina små knubbiga fingrar har jag minsann inte sett någon annan göra framför mina ögon. Endast sexton år gammal, fenomenal!

Det spelades musik komponerad av både Chopin och Carl Nielsen, men Li spelade bara Chopin. Pianokonsert nr.1 i Em op 11 bjöds det på.

Riktigt häftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrivet (redigerad)

Summan av två kvällar med Primus:

* Grym musik

* Hoppat runt som en jävla galning i moshpitten

* Sjungit med i diverse låtar tillsammans med resten av publiken

* Tror jag fick publiken att skratta efter att skrikt en sak åt gitarristen

* Stått brevid ett lesbiskt par hånglandes i halvbar överkropp

* Observerat ett födelsedagsbarn som gradvis blev nersupen av sina kompisar under kvällens gång

Lätt bästa konserterna jag varit på! :D :D

4 april:

Seas of Cheese

Here Come the Bastards

Sgt. Baker

American Life

Jerry Was A Race Car Driver

Eleven

Is It Luck?

Grandad's Little Ditty

Tommy the Cat

Sathington Waltz

Those Damned Blue-Collar Tweekers

Fish On

Los Bastardos

Prelude to a Crawl

Hennepin Crawler

Last Salmon Man

Eternal Consumption Engine

Tragedy's a' Comin'

Eyes of the Squirrel

Jilly's on Smack

Lee Van Cleef

Moron TV

Green Ranger

HOINFODAMAN

Extinction Burst

Salmon Men

Groundhog's Day

Wynona's Big Brown Beaver

5 april:

To Defy the Laws of Tradition

Duchess and the Proverbial Mind Spread

Prelude to a Crawl

Moron TV

Frizzle Fry

Over the Falls

Tragedy's a' Comin'

Jerry Was A Race Car Driver

Over the Electric Grapevine

Jilly's on Smack

John the Fisherman

Fisticuffs

Southbound Pachyderm

Seas of Cheese

Mr. Krinkle

Eyes of the Squirrel

Last Salmon Man

Lee Van Cleef

Harold of the Rocks

My Name Is Mud

Too Many Puppies

Redigerad av Jacker
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

In Flames i Norrköping.

Rätt dåligt.

Å andra sidan har jag inte lyssnat på dem sedan 2002 så setlisten har jag ingen rätt att klaga på. Kände bara aldrig att konserten kom igång över huvud taget, och de gav inga extranummer heller utan sa tack, spelade en sista låt och tände ljuset och spelade backingmusik. <_<

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Var och såg In Flames i Umeå igår. Underbar jävla konsert! Har lyssnat på In Flames sedan jag var 13-14 år gammal och hade väntat på den här stunden sedan dess. Jag säger det igen, underbart! Jag fick höra alla mina favoriter, såsom Crawl Trough Knifes, Trigger, Cloud Connected, Deliver us, Take this life och inte minst min absoluta favoritsång genom alla tider: The Quiet Place! Trodde taket skulle flyga när Anders triggade oss till en moshpit och när alla crowddivers flöt över oss. En given 10/10!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fruktansvärd träningsvärk i nacken

Utklassning, Hammerfall är ingenting jämfört med Metalgudarna.

Diamonds and Rust...O.o

Avslutningslåten Living After Midnight var helt fantastisk

Spår 1 och 2 ifrån ett av tidernas bästa album "British Steel" var även låt 1 och 2 i går kväll

POUNDING THE WORLD, LIKE A BATTERING RAM!!!!!!!!

Rob Halfords röst klingade bättre än gitarrerna och är hittills den överlägset bästa sånginsats jag någonsin hört live

Ingen var tyst under Breaking the Law

En viss favoritlåt ifrån Vice City made me move like a motherfucker

Stockholm är så jävla fränt som alltid

The Hellion pumpade upp mig och jag headbangade som aldrig förr under Electric Eye

Hittade en video med rätt bra ljud.

Priest har betytt otroligt mycket för mig och min uppväxt med musik och jag så jävla glad att jag fått chansen att uppleva dem live! Det här är ett rejält bra minne som jag kommer att plocka fram många gånger om. Tack! Fullpoängare! Yeah!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Absorbing The Pain hade releasefest för nya kritikerrosade plattan H3ads Up på O'Learys ikväll och vilket JÄVLA TRYCK DET VAR!! Ett suveränt liveband som uppträdde på en minimal scen inomhus och någonting så inåt helvete vad jag älskar dessa herrar! Har följt deras musik sedan första plattan som kom 2010 och den nya innehåller utmärkta livelåtar som varvades med "gamla klassiker" som 20 Ton Sledge, Step Away och Contraseptives Use som är riktigt jävla tunga både på skiva som live. De mest minnesvärda låtarna från nya plattan som spelades var dängorna Suicide Messiah och Dimetime.

Grym kväll, köpte en t-shirt och fick mitt skivexemplar signerat. Köp plattan! Absorbing The Fucking Pain!

absorbingthepain_1235906_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var och såg Jay Z & Kanye West igår kväll på o2! Sjukt grym scenshow. Inte bästa jag sett, men väldigt grym.

De körde i princip allt från Watch The Trone-plattan (vilket förväntades eftersom det är den officiella WTT-turnén) samt de bästa låtarna från deras individuella album. Avslutningen var riktigt grym då de körde Niggas In Paris hela fyra(!) gånger i rad och fick det att låta som en ny låt varenda gång. Fick ju svårt att andas när de körde igång fjärde gången eftersom trycket var helt galet! Öppningen och avslutningen var även konsertens höjdpunkter.

Betyg: 3.5-4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var och såg Jay Z & Kanye West igår kväll på o2! Sjukt grym scenshow. Inte bästa jag sett, men väldigt grym.

De körde i princip allt från Watch The Trone-plattan (vilket förväntades eftersom det är den officiella WTT-turnén) samt de bästa låtarna från deras individuella album. Avslutningen var riktigt grym då de körde Niggas In Paris hela fyra(!) gånger i rad och fick det att låta som en ny låt varenda gång. Fick ju svårt att andas när de körde igång fjärde gången eftersom trycket var helt galet! Öppningen och avslutningen var även konsertens höjdpunkter.

Betyg: 3.5-4/5

Låter bra, ska se dom på tisdag, hur mycket solo körde dom ungefär? En polare till mig såg dom i New York, då körde dom stort sett hela Trone-plattan, sen körde dom typ lite mer än en timme var, kan ju tänka mig att dom bantat ner showen för Europa :confused: hoppas på mycket Kanye iaf, det är den största anledningen till att jag går.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra, ska se dom på tisdag, hur mycket solo körde dom ungefär? En polare till mig såg dom i New York, då körde dom stort sett hela Trone-plattan, sen körde dom typ lite mer än en timme var, kan ju tänka mig att dom bantat ner showen för Europa :confused: hoppas på mycket Kanye iaf, det är den största anledningen till att jag går.

Då springer vi förhoppningsvis in i varandra! Här har du en fingervisning om vad de kör: http://www.setlist.fm/setlist/jay-z-and-kanye-west/2012/o2-arena-london-england-5bdf8ba8.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...