Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Återkom med rapport! :)

Med nöje!

Jag har lyckats pricka in MGMT varje gång dom spelat i Stockholm, från att dom var rätt okända på Accelerator festivalen till Popaganda, Debaser, Berns och nu Cirkus.

Live har dom gått från ett rätt stojigt band till ett tajt sammanspelt band, trots att dom själva inte verkar velat det. Dom säger inte så mycket mer än "Thanks" och presenterar låtarna, och hur trevligt det var att vara tillbaka i Stockholm

Albumet Oracular Spectacular rankar jag som ett av 00-talets bästa skivor, och dom bjöd på bra många låtar från den, tror dom faktiskt bara hoppade över två låtar. För mig levde uppföljaren Congratulations inte upp till förväntningarna, den var ok och hade några spår man fastnade för, men live bygger dom upp Congratulations-låtarna till något bra, och just låten Congratulations tyckte jag var en av gårdagens bästa låtar.

Dom öppnade upp med den fantastiska Alien Days från den nya självbetitlade skivan, som jag gillar skarpt. Som backdrop hade dom en stor skärm som under hela spelningen visade flummiga videos med rymdvarelser som flög runt, en massa psykedeliska färger och andra grejer man inte inte ens såg vad det föreställde.

Nya skivan är väldigt 70-tals influerad och dom influenserna tog även (förutom i videoskärmen) med i dom äldre låtarna, som fick en nytändning.

Trots ny skiva så kändes det som spelningen kretsa kring tidigare låtar så det var inte helt otippat att hela Cirkus exploderade i Time To Pretend och Kids.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med nöje!

Jag har lyckats pricka in MGMT varje gång dom spelat i Stockholm, från att dom var rätt okända på Accelerator festivalen till Popaganda, Debaser, Berns och nu Cirkus.

Live har dom gått från ett rätt stojigt band till ett tajt sammanspelt band, trots att dom själva inte verkar velat det. Dom säger inte så mycket mer än "Thanks" och presenterar låtarna, och hur trevligt det var att vara tillbaka i Stockholm

Albumet Oracular Spectacular rankar jag som ett av 00-talets bästa skivor, och dom bjöd på bra många låtar från den, tror dom faktiskt bara hoppade över två låtar. För mig levde uppföljaren Congratulations inte upp till förväntningarna, den var ok och hade några spår man fastnade för, men live bygger dom upp Congratulations-låtarna till något bra, och just låten Congratulations tyckte jag var en av gårdagens bästa låtar.

Dom öppnade upp med den fantastiska Alien Days från den nya självbetitlade skivan, som jag gillar skarpt. Som backdrop hade dom en stor skärm som under hela spelningen visade flummiga videos med rymdvarelser som flög runt, en massa psykedeliska färger och andra grejer man inte inte ens såg vad det föreställde.

Nya skivan är väldigt 70-tals influerad och dom influenserna tog även (förutom i videoskärmen) med i dom äldre låtarna, som fick en nytändning.

Trots ny skiva så kändes det som spelningen kretsa kring tidigare låtar så det var inte helt otippat att hela Cirkus exploderade i Time To Pretend och Kids.

Tack! Ville egentligen gå dit men det glömdes bort och blev inte av. Eftersom MGMT (åtminstone med sina skivsläpp) verkar vara ett band som gör lite som de vill och verkar sträva lite bort från var de började rent musikaliskt är det intressant att höra vad de spelar; de skulle lika gärna kunnat välja bort mycket av sina äldre album och fokuserat på det nya. Håller för övrigt med om att Oracular Spectacular (även delar av Congratulations) är riktigt bra, och trots att jag bara lyssnat igenom deras nya kanske en och en halv gång gillar jag den mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

I helgen ska jag på Vans Warped Tour UK i London. Då min mobil blev stulen rakt ur fickan där förra året så tänkte jag vara extra försiktig i år. Vad har ni för tips på ställen att förvara mobil, bankkort och kontanter i, förutom i fickorna? Jag har funderat på att köpa en mobilväska (en sådan man har i ett snöre runt halsen). Om ni tror att detta är en bra idé så undrar jag var man kan hitta sådana för en billig peng. Gärna under 100-lappen, om det finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...