Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Var och såg Smashing Pumpkins på Globens Annex i onsdags. Det var en bra konsert, och Billy Corgan kan verkligen briljera med gitarren. Jag hade kanske önskat att de spelat lite flera klassiska hits, den enda riktigt kända låten de körde var Cherub Rock. Annars var det mycket nytt och en del mindre kända albumspår. Förbandet som spelade någon distad ekorock hade jag dock kunnat vara utan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på Kapten Röds konsert igår. Fy fan vilket ashärligt drag det var! Han började med att bandet körde ett lugnt medley på tre - fyra av hans låtar, samtidigt som Kaptenen stod bakom scen och bakgrundssjöng till musiken. Sedan brakade det loss med Stjärnorna finns här samtidigt som Kaptenen stormade in på scen.

Kapten hade som vanligt en otroligt bra publikkontakt under hela sin spelning, vilket är någonting som jag framhäver ofta när jag förklarar för folk varför jag gillar honom så mycket. Han är så stört bra live. Jag menar, hans album är alltid skitbra, och trots att det inte borde vara möjligt så är han ännu bättre live!

Skithärlig publik också som var med på noterna hela spelningen igenom, vilket i och för sig inte är särskilt överraskande med tanke på att spelningen var här i Skärblacka, bara ordentliga fans orkar väl ta sig ut hit. :P

Efter konserten så lyckades jag trycka Kaptenens hand och utbyta några ord med honom, han sa att jag var lik min farbror, haha.

Som sammanfattning: Kaptenen gör en sjukt bra spelning, publiken är sjukt bra, stämningen är sjukt bra, allt är sjukt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Ohh länge sedan man skrev här, men har inte legat på latsidan för det gällande gå på spelningar.

Var på (det egentliga töntiga bandet) OneRepublic på Mandalay Bay i Las Vegas. Var på bägge spelningarna med Red Hot Chili Peppers på Globen som fö var riktigt jävla bra, än är det krut i dom live. Såg även Fleet Foxes på annexet som var rent av magiskt. I förra veckan var jag på ett utsålt Debaser Medis och bevittnade en riktigt bra spelning med Foster The People.

När tid ges ska jag försöka sammanfatta resten av vintern och den kommande våren/sommarens spelningar.

Tre bra släpp kan jag skriva om

Franska Justice kommer till Annexet i Sthlm den 2 Mars

Black Sabbath (med Ozzy) kommer till Sthlm Stadion den 25 maj och Malmö Arena 2 Juni

Bruce Springsteen & the E Street Band kommer till Ullevi den 27 Juli

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Även jag kommer ta mig ner till Göteborg och spelning nr 2, kommer nog bli bra.

MEN Pearl Jam kommer till Sthlm och Globen den 7 Juli och jag är SÅ där!!!

Övrigt:

Judas Priest kommer till Cloetta Center i Linköping den 24 April och till Hovet i Sthlm dagen efter.

hiphop/soul/R&B artisten Drake kommer till Globen den 15 April.

Lauryn Hill kommer till Filadelfiakyrkan i Stockholm den 23 Januari

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Bokade igår! Och idag bokade jag Pete Doherty i Göteborg, sammanföll med högskoleprovet som jag ändå skulle skriva där, så värt.

Har inte köpt, men ska köpa biljett till Deadmau5.

Men detta!!

miike_snow_anp_1231583_0.jpg

En exklusiv spelning innan dom ger sig ut på en rätt stor USA-turnè, det här blir första gången dom spelar dom nya låtarna live. Den nya skivan är redan rätt hypad av brittiska och framförallt av amerikanska musikrecensenter, så om man som mig, älskar detta band så får man nog ta varje chans man får att se dom, kan tänka mig att det inte kommer bli lika många Sverigespelningar på den här skivan som det vart på första.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...