Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Intressant, vart har du läst det?

Var lite väldigt fel ute när jag skrev att de flesta rapporter konstaterade dålig biljettförsäljning som orsak (vet egentligen inte riktigt varför jag skrev så, bakisskruvad...) var snarare några som hävdade att så var fallet när ämnet kom upp på peaceandlove.nu. Läste även något diffust om det på flashback, men har rätt svårt att se att det är fallet nu när jag ser att de sålt ut på mycket större arenor än lilla Zinkens, om än utomlands, men...

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att det är pga dålig försäljning faktiskt, Zinken tog enligt egen utsago 18 000 på en Winnerbäck/Kent konsert. Muse sålde slut Hovet i vintras, det är 9000 personer, tror säkert att några tusen till skulle hitta till Zinken i sommar

Arrangören går sällan ut med att det är för dålig biljettförsäljning, då brukar man bara byta arena, jag tror faktiskt att det är något annat i det här fallet, Zinken klarar helt enkelt inte av att ta emot Muse pga scenen och dom har inte hittat någon annan arena som är ledig just då, typ något sånt.

Tråkigt är det i alla fall och jag hoppas dom kommer hit snart och gör sin spelning.

Snabb koll på deras hemsida så dom datumen som dom är lediga 7-8 Juli (Hultsfred), 16 Juli (Arvika) och hela Way Out West och hela Popaganda., WoW känns mest troligt om en det blir tal på festivalspelning istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Love Sthlm har börjat och runt om i stan är det mängder med spelningar med allt från Petter till Fibes, oh Fibes!, Markus Krunegård, Familjen, Hammerfall, Carola och Salem Al Fakir.

Den 19 juni är det blir det drag utanför Operan, där ska dom trycka upp en scen som ska (enligt tidningarna) ta upp till 40 000 pers, där kommer Miike Snow och Basement Jaxx stå för musiken, alla spelningar är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den 19 juni är det blir det drag utanför Operan, där ska dom trycka upp en scen som ska (enligt tidningarna) ta upp till 40 000 pers, där kommer Miike Snow och Basement Jaxx stå för musiken, alla spelningar är gratis.

Seriöst? Låter sjukt nice!

edit: Ahmenjusteja, jag är inte i Stockholm då, damn. Tar en tripp till Växjö.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den 19 juni är det blir det drag utanför Operan, där ska dom trycka upp en scen som ska (enligt tidningarna) ta upp till 40 000 pers, där kommer Miike Snow och Basement Jaxx stå för musiken, alla spelningar är gratis.

Bah..det var bara DJ-Set, skit, det kan dom ju gå ut med, stod klart och tydligt i tidningen att banden skulle göra en spelning, men dom vände bra plattor iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Topp tre bästa spelningar jag någonsin varit på. När solen gått ner bakom slottet, 747 ebbat ut i guldregn och Jocke Berg misslyckats totalt med att lura någon alls att detta skulle vara allt för idag kommer de ut igen och spelar M, dedikerad till Jockes morföräldrar. Inte blir det finare än så?

Fast det blir det ju såklart. Mannen i den vita hatten alltså. Så obeskrivligt jävla vackert när sex och en halv minuts total extas är över och endast en dov gitarr ligger kvar. Då drar det igång, byggs sakta upp med en ny vers och exploderar återigen när "vi ska alla en gång dö" byts ut till "du och jag ska aldrig dö" samtidigt som fyrverkerier skjuts upp bakom scenen. Så jävla mäktigt.

De hade ändrat setlisten en aning till det bättre jämfört med tidigare i sommar. Vi fick förvisso inte Socker men Sjukhus är fan en värdig ersättare och Punks Jump Up-remixen av Vy från ett luftslott är att dö för. Första gången jag såg Kent, tog mig tio år för länge att fatta dem men de jag var där med höll det som den bästa spelningen av de 5-6 de varit på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
sdjgnspdkfmnib<mgöpl<mvcöklmv<öldskmgvlöskm w<slpjkNNLj!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag hade biljetter till The Wall I HANDEN!! Så kastar min browser ut mig och nu är biljetterna slut!!! FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

--

En liten, liten, liten EDIT:

EXTRAKONSERT!!!!!!! :lol::( :( :D :D

Också bokat Roger Waters nu! Sektion A9! :D

Me has got ticketz too! Fyfan va awesome!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...