Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Fuckin' croissant!

Snuskigt bra spelning! Axel och ett par till käkade middag och förade hos mig sen drog vi in lite efter 21 och väl där märkte att Jamie T redan dragit igång. Vi väntade oss att han skulle gå på kl 23 eller nåt och trodde vi var tidiga...

Men iaf. känns det inte som vi missade något. Det var rätt chillstämning i publiken när vi kom men några låtar senare vreds stämningen upp ett antal varv och Jamie introducerade "circle pit". Han gick ut i mitten av publikhavet och skapade en tom yta och drog igång en massiv tumling, eller vad man nu ska kalla det, av publiken och efter det var det fan röjj non-stop.

Klimax var sista låten, Sticks & Stones. Först klättrade nån brud upp på scenen, sen ett par till och till sist bara vällde folk upp och paradnumret drogs av med fullt med folk på scenen, så jävla bra! Jag var också uppe och fick en utmattad omfamning av Jamie själv. Axel "fick" hans Fred Perry-skjorta.

Längtar efter festival!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snuskigt bra spelning! Axel och ett par till käkade middag och förade hos mig sen drog vi in lite efter 21 och väl där märkte att Jamie T redan dragit igång. Vi väntade oss att han skulle gå på kl 23 eller nåt och trodde vi var tidiga...

Men iaf. känns det inte som vi missade något. Det var rätt chillstämning i publiken när vi kom men några låtar senare vreds stämningen upp ett antal varv och Jamie introducerade "circle pit". Han gick ut i mitten av publikhavet och skapade en tom yta och drog igång en massiv tumling, eller vad man nu ska kalla det, av publiken och efter det var det fan röjj non-stop.

Klimax var sista låten, Sticks & Stones. Först klättrade nån brud upp på scenen, sen ett par till och till sist bara vällde folk upp och paradnumret drogs av med fullt med folk på scenen, så jävla bra! Jag var också uppe och fick en utmattad omfamning av Jamie själv. Axel "fick" hans Fred Perry-skjorta.

Längtar efter festival!

Vi kom in under '368', och jag antar att det var första låten. Någon som kan bekräfta det? Och det där med skjortan - någon gång mot slutet av konserten tog han av sig den, och visade upp en grå t-shirt med 'spillers records' på. Jag tänkte inte mer på det. Hursomhelst - under "Sticks n' Stones", sista låten, så var jag en av de som äntrade scenen och hoppade runt, varpå jag plötsligt alldeles bakom mig fick se ett rödsvartvitrutigt tygstycke som jag genast identifierade som hans skjorta. Utan att tänka efter särskilt mycket tog jag den och smög in den under t-shirten. Jag är inte helt utan skamkänslor, så jag tänkte på något sätt försöka få tag i en adress, dit jag kan skicka en motsvarande skjorta, och ett 'förlåt'. Men jag ångrar det inte - hur många kan säga att de har Jamie T's skjorta? Den får nog gå en omgång eller två i tvätten, den fullkompligt osar av svett och cigarettrök.

post-8685-1267260463_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte minns fel, vilket det dock är mycket möjligt att jag gör, så spelade han en eller två Panic Prevention-låtar innan 368. Operation var den ena eller andra men mer än så kommer jag inte ihåg.

Det var dock med 368 som det magiska började så ni kom in vid ett bra ögonblick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte minns fel, vilket det dock är mycket möjligt att jag gör, så spelade han en eller två Panic Prevention-låtar innan 368. Operation var den ena eller andra men mer än så kommer jag inte ihåg.

Det var dock med 368 som det magiska började så ni kom in vid ett bra ögonblick.

Jag såg dig inte där, såg du oss?

---

Jag skulle på Beach House på debaser slussen ikväll men när vi kom dit sträckte sig kön över hela torget och de skulle börja spela om 10 min. Mitt folk drog vidare till Strand men jag tog tuben hem istället... så så var det med den saken.

Lever fortfarande på hur überfett Jamie T var så det är lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope :)

Jag stod ganska långt bak (vid ljudbåset ungefär) så huvuden på scen var lite oklara.

Men ni stannade inte kvar så länge efteråt? Om man är där inne i några timmar brukar man lyckas stöta på varandra förr eller senare liksom.

Nej vi stannade inte så länge. En knapp timme till skulle jag tro.

Här introducerar han circlepiten som jag nämnde

Resultatet:

ÖS!!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Miike Snow med gäster på Berns.

Gästerna var Fibes, Oh Fibes! och Marit Bergman.

Min tredje Miike Snow spelning, och den bästa, nu var det deras grej, ingen festivalspelning, ingen klubbspelning nu var dom där på sin egen turnè, eller det var dom ju egentligen inte. Den spelningen på berns var ett litet smakprov på hur deras USA-turnè kommer att se ut.

Vad kommer amerikanerna få se då? en rätt så lång spelning om man ser till deras debasergig, 1 timme och 45 minuter höll dom allt på, men då hade dom dragit ut rätt så mycket på några låtar, A Horse Is Not a Home som dom hade gjort om till någon form av dämpad version som sen ökade takten var typ 15 min.

Silvia var även den väldigt lång, men typ alla låtar gick ihop med att dom stod och skruva på sina instrument och gjorde konstiga ljud.

Ljusshowen var även den riktigt ball, mycket strobolampor som blinkade.

Några nya låtar? jag är rätt så inlyssnad på Miike Snow men det var tre låtar som jag inte kände igen, som alla var riktigt bra, en som var uppåt, en mellanlåt och en som nästan kan klassas som ballad.

Riktigt bra spelning som sagt och återigen så längtar jag efter nästa spelning med dom, och det blir väl säkert inte förens till hösten.

Fredagen gick åt helvetet.

Vi bestämde oss för Tallest Man On Earth på Debaser slussen, kommer dit lagom till 20:00 när dom började släppa in, vi insåg rätt så fort att vi inte skulle komma in, kön gick upp till Meduza i Gamla stan, ingen idè att ens köa.

Gick till Medis för att försöka komma in till Jamie T, pisslång kö där också, vi går till Pet Sounds istället för att häva öl, sen går vi tillbaks till Medis runt 23, hinner höra någon låt med Jamie T, men vi hängde i första baren så vi såg inget.

Pisskväll, hade sett fram emot Tallest Man On Earth.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan vilken awesome kväll det var igår!

Inledde kvällen med Marduk kl. 20.00. Sedan Hypocrisy 22.00. Och den storslagna avslutningen stod Behemoth för. Fett grymt!

Sedan såg vi några randomband som Necrophobic och Fatal Smile. Vi hade tänkt att se Scar Symmetry också, men Hypocrisys spelning var så briljant så vi kunde inte förmå oss själva att bara gå därifrån :P.

Ikväll blir det Between The Buried And Me, Lamb of God och Persuader! Kommer säkert också bli awesome! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll blir det Kent i Cloetta Center (Linköping), återkommer med kommentarer.

Annat inplanerat under våren är Hoffmaestro i Norrköping och Johnossi i Göteborg - fokus på svenskt alltså.

SÅ FETT GRYMT JÄVLA BRA dom va ikväll! Jocke lekte på som fan! Älskart! O herregud. Borde kanske inte skriva nu när man nyss är hemkommen men FAAAN! :D;) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll blir det Kent i Cloetta Center (Linköping), återkommer med kommentarer.

Det var bra! Fint lät det och jag var överlag nöjd med setlisten (hade kollat på de tidigare spelningarna och sett vilka låtar det valdes mellan, så jag blev glad när många önskemål slog in). Sen fuckades backtrackingen upp mellan Krossa Allt och Dom Andra, på Kentforumet ryktas det om en 16-årig praktikant som gjorde en tabbe. Därav även Jockes slutord - "Lita inte på barn."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Girls på Debaser, vad ska jag säga? helt jävla underbart, det lilla Debaser Slussen är fylld till gränsen.

10 min sena så öppnas draperiet för scenen, man kunde se på dom att dom inte var förberedda på så mycket folk, vilket fall som helst så öppnar dom med Laura och går direkt in på Ghost Mouth, dom kör nästan alla låtar på deras enda platta "Album", skivan är ju typ bara 40 min så spelningen skulle väl bli lite kort om dom bara drog plattan, därför bjuder dom lite andra låtar, b-sidor helt enkelt, låtar som kanske inte alla känner till.

Men när riffet till Lust For Life drar igång så lyfter Debaser till en nivå jag inte sett på länge, hela publiken går bananas och efter låten säger sångaren Christopher Owens "We been touring all over America, in Asia, in Europe, and I think this is the highlight of our tour", sen börjar Hellhole Ratrace och en allsång utan dess like.

Som extranummer bjuds det på ännu en b-sida, God Damned och Big Bad Mean Motherfucker.

Girls är helt klart en anledning till att åka till Way Out West, spelningen spelades även in för P3 live.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt Aftonbladet så är Muse klara för en utomhusspelning i Stockholm i mitten av Juli.

Nu brukar ju inte AB vara den mest pålitliga källan men det kan ju faktiskt ligga en stor sanning bakom detta, bandet spelar i både Norge och Danmark och har inget inbokat efter den 15 Juli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...