Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Dom lirade bara albumlåtarna, men spetsa till vissa låtar med lite andra ljud, Animals hade ett ganska långt trumintro vill jag minnas.

Försent svar din jävel. ;)

Det var riktigt jävla bra. I stil med Franz Ferdinand höll de inte precis på hitsen utan körde Burial som förstalåt, Siliva som tredje och Animal som femte (om jag minns rätt), och jag tycker det är skitnice när de gör så, draget stannar kvar resten av spelningen sen ändå liksom, vilket också hade att göra med att fullsatta Babel var väldigt intimt och bestod av tre nivåer, vi stod typ en meter från scenen på den i nivå med scenen.

Hoppas fan de släpper en liveplatta, tiominutersversionerna av Silvia och A Horse Is Not A Home var sjukt feta. Andra höjdpunkter var såklart Animal och när Andrew Wyatt sa någonting i stil med "since it's Thanksgiving" och stage-divade. Jag vet inte vem som är vem av låtskrivarna men han till vänster på den här bilden är fan bland de skönaste jag sett på en scen.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var riktigt jävla bra. I stil med Franz Ferdinand höll de inte precis på hitsen utan körde Burial som förstalåt, Siliva som tredje och Animal som femte (om jag minns rätt), och jag tycker det är skitnice när de gör så, draget stannar kvar resten av spelningen sen ändå liksom, vilket också hade att göra med att fullsatta Babel var väldigt intimt och bestod av tre nivåer, vi stod typ en meter från scenen på den i nivå med scenen.

Såg dem på Debaser Medis igår kväll, och de körde samma set. Fruktansvärt bra var det - medlemmarna var sjukt tajta och samspelta igenom hela spelningen, och maskerna som de behöll under de två första låtarna skapade en slags mysticism som höll i sig. Folk röjde lagom bra. 'Burial', 'Black & Blue' och 'Plastic Jungle' var bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg dem på Debaser Medis igår kväll, och de körde samma set. Fruktansvärt bra var det - medlemmarna var sjukt tajta och samspelta igenom hela spelningen, och maskerna som de behöll under de två första låtarna skapade en slags mysticism som höll i sig. Folk röjde lagom bra. 'Burial', 'Black & Blue' och 'Plastic Jungle' var bäst.

Verkligen! Jag älskade när de drog av sig maskerna, så sjukt snyggt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Miike Snow var riktigt bra, precis som på Popaganda, spelade samma låtar men efter en skiva så ska man väl inte kräva så mycket mer, men en ny låt bjöd dom på, eller jag hade inte hört den tidigare iaf.

Otroligt samspelta, man ser på dom att det erfarna musikproffs som står på scenen.

Nu ska dom ut på enorm USA-turnè, halva turnèn är bokad läste jag, sen lagom till sommaren lär dom väl komma tillbaka till Sverige.

Innan dom åker så ska dom agera DJ`s på Strand den 10 december.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Paramore var cp-bra. Helt jävla död efter mindre än halva spelningen och ni kan bara ana hur jag känner mig just nu. Kabooooom. Fick iaf fyra plus av AB.

Nu tror jag i och för sig att det var sjuukt bra, men du borde inte göra en vana av att bry dig om eller sätta något värde till vad recensenter skriver, särskilt inte de på Aftonbladet. Pinsamt låg nivå i de flesta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tror jag i och för sig att det var sjuukt bra, men du borde inte göra en vana av att bry dig om eller sätta något värde till vad recensenter skriver, särskilt inte de på Aftonbladet. Pinsamt låg nivå i de flesta fall.

Jag vet det, absolut, men det var enda recensionen jag hittade på nätet och jag ville väl att folk skulle tro mig oavsett vad jag sade, eftersom jag skulle nog ge en rätt subjektiv beskrivning, oavsett hur bra eller dåligt det skulle varit. Men nu var det sjukt bra, så... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What a shocker att Pete Doherty ställde in sin spelning på Debaser två timmar innan pga "transportproblem", nytt datum är 11:e januari.

Den inställda konserten med Jamie T och också fått nytt datum, 24:e februari, spelningen har även fått ett nytt spelställe, Debaser Medis.

Och DRA ÅT HELVETE, Fu Manchu kommer till Sverige, Debaser Slussen den 22 Februari. Jag är så där!!

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...