Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jamie T kommer till Stockholm den 26 oktober, Debaser Slussen. Två dagar efter Muse, jag lär förlänga Stockholmsvisiten någon dag eller två. Lackar dock på att jag köpte tågbiljett hem just den 26:e utan avbokningsskydd i förrgår, oflyt.

Whoa, tack! Biljetter släpps kl. 10, har redan ställt ett alarm. Inte för att det är en sådan konsert till vilken biljetterna tar slut fem minuter efter, men ändå. Beklagar att höra om tågbiljetterna ):

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Whoa, tack! Biljetter släpps kl. 10, har redan ställt ett alarm. Inte för att det är en sådan konsert till vilken biljetterna tar slut fem minuter efter, men ändå. Beklagar att höra om tågbiljetterna ):

Själv nojar jag för det, Debaser Slussen tar ju bara 400 pers och jag kan inte boka direkt. :lol:

Har även mailat stället om eventuell 20-årsgräns, men det kan de ju inte ha? Är ju på en måndag.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I fredags var jag på 026 Throwdown.

Gavlecore band som spelade

Band som spelade var följande

Bellow

Ascend Upon Ashes

Ink Stained Promises

Our Last Breath (dock från Örebro)

Arrows Overseas

Höjdpunkten var när Arrows Overseas kom in på scenen iklädda tights/trikåer med den här låten spelandes

Riktigt nice upplevelse att få vara med på den här konserten och moshpitsen var guld värda.

Ett stort minus var när Our Last Breath spelade, sångaren envisades med att stå ute bland oss och sjunga istället för att vara uppe på scenen, första gången under hela spelningen som alla stod helt stilla.

Helt klart 9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag har aldrig sett dem live, men någon här kanske har det. Manowar. Är det en mäktig upplevelse? Funderar på att se de nästa gång de kommer (när det nu blir).

Manowar är/var väl oerhört larviga vid sina framträdanden, vad jag har hört. Låter troligt, eftersom det är ett oerhört larvigt band.

EDIT: Men visst, gillar du den sortens metal så kan jag tänka mig att det är rätt mäktigt.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Manowar är/var väl oerhört larviga vid sina framträdanden, vad jag har hört. Låter troligt, eftersom det är ett oerhört larvigt band.

EDIT: Men visst, gillar du den sortens metal så kan jag tänka mig att det är rätt mäktigt.

Jag tyckte också att de såg jävligt larviga ut, fram tills för några dagar sen då jag Spotifyade deras "Warriors of the world" album. Nu gillar jag deras metal-patriotism och domedagskörer :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eagles of Death Metal var i stan i lördags, riktigt jävla bra var det, nu hade dom dessutom ändrat låtvalet, det hade dom inte mellan Debasergiget och Arvika.

Göta Källare var rätt bra konsertlokal, trots att det är en riktigt skitklubb, men nu var det konsert och allt vart mycket bättre.

Sköna mellansnack och röj, som vanligt när dom lirar med andra ord.

Var även uppe en stund och kollade på Green Day i söndags, helt ok liveshow, dom är absolut inget favoritband och inget jag skulle betala för att se, men sångaren kopplade publiken på ett bra sätt och då spelar det ingen roll om man lirar "fjortispunk" eller rent av dålig musik, då funkar det live.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eagles of Death Metal var i stan i lördags, riktigt jävla bra var det, nu hade dom dessutom ändrat låtvalet, det hade dom inte mellan Debasergiget och Arvika.

Göta Källare var rätt bra konsertlokal, trots att det är en riktigt skitklubb, men nu var det konsert och allt vart mycket bättre.

Sköna mellansnack och röj, som vanligt när dom lirar med andra ord.

Var även uppe en stund och kollade på Green Day i söndags, helt ok liveshow, dom är absolut inget favoritband och inget jag skulle betala för att se, men sångaren kopplade publiken på ett bra sätt och då spelar det ingen roll om man lirar "fjortispunk" eller rent av dålig musik, då funkar det live.

Shit vad duktig du är på att gå på konserter! Tummen upp.

Ser man någon på Danger på lördag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...