Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Nu bär det av till Stockholm för att se Metallica igen. Någon mer som ska dit?

Yes, jag kommer att finnas i lokalen när dom spelar.

Deras crew checkade in på mitt jobb idag och det var inte lite saker dom hade med sig, 23 långtradare fick jag det till, bara scengrejer, en vanlig konsert på Globen kanske det kommer 10 st.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på Andrew Bird igår kväll på Hornstull Strand, och... Nej fan, sånt här man kan leva på länge. Hur bra och stämningsfullt som helst, och jag slutar aldrig förundras över hans musikalitet, kreativitet, och han är inget mindre än ett geni i mina ögon (och öron).

(bild från rockfoto.nu)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tydligen blivit bjuden på Woven Hand i maj, inte alls inlyssnad/intresserad i det (eller 16HP egentligen), men gratis är gott. Var länge sedan jag var på riktig konsert.

Det var rätt bra faktiskt trots att jag fick vidga mitt musikspektrum en del. Totalt rubbad kille, "well, you've paid me money to see my problems". Körde en riiiktigt ball cover på Bob Dylans As I went out one morning på mandolin/luta(?).

Blev nästan lite för full bara, gratis finöl från bror...

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som var på Metallica i måndags och kan berätta hur man får tag på konserten? när jag kom in till Globen var dom lapparna slut, tröjorna också (dom var ju ändå pissfula så det spelade ingen större roll) men konserten vill jag ha.

Konserten i sig var ju riktigt bra, man såg hur taggade dom var att vara tillbaks, som tex när James skrek "are you out there Stockholm" mellan första och andra låten och publiken skrek så såg man hur nöjda dom såg ut.

Ljudet var lite kasst i början men det fixa dom till rätt fort, ljuset var helt ok till en början men perfekt lagom till "For Whom The Bell Tolls", menar...laser? inte riktigt Metallica tycker jag, annars var den rätt ball scen dom hade.

Låtvalet var väl inte så överraskande, dom körde på med sina hits som alla kan typ, skoj att få höra "Holier than thou" och "Am I evil?"

Den bästa Metallica spelningen jag vart på, publikrekord i Globen var det tydligen också.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som var på Metallica i måndags och kan berätta hur man får tag på konserten? när jag kom in till Globen var dom lapparna slut, tröjorna också (dom var ju ändå pissfula så det spelade ingen större roll) men konserten vill jag ha.

Konserten i sig var ju riktigt bra, man såg hur taggade dom var att vara tillbaks, som tex när James skrek "are you out there Stockholm" mellan första och andra låten och publiken skrek så såg man hur nöjda dom såg ut.

Ljudet var lite kasst i början men det fixa dom till rätt fort, ljuset var helt ok till en början men perfekt lagom till "For Whom The Bell Tolls", menar...laser? inte riktigt Metallica tycker jag, annars var den rätt ball scen dom hade.

Låtvalet var väl inte så överraskande, dom körde på med sina hits som alla kan typ, skoj att få höra "Holier than thou" och "Am I evil?"

Den bästa Metallica spelningen jag vart på, publikrekord i Globen var det tydligen också.

Brukar inte Globen sälja slut rätt ofta? Hur kan man då prata om publikrekord? Härligt att de spelade denna gång iaf! Gick du gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar inte Globen sälja slut rätt ofta? Hur kan man då prata om publikrekord? Härligt att de spelade denna gång iaf! Gick du gratis?

Jo det brukar den, men eftersom scenen var i mitten kunde dom trycka in fler personer än vanligt på ståplats, sen när dom säger "utsålt" på andra konserter brukar man ändå se en del tomma stolar (biljetter som luckan säljer precis innan eller biljetter som svarta marknaden har, men nu kanske jag såg ett 50-tal tomma stolar.

Nej jag gick inte gratis, fick pynta 800:- för plåten, men det var det värt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som var på Metallica i måndags och kan berätta hur man får tag på konserten? när jag kom in till Globen var dom lapparna slut, tröjorna också (dom var ju ändå pissfula så det spelade ingen större roll) men konserten vill jag ha.

Konserten i sig var ju riktigt bra, man såg hur taggade dom var att vara tillbaks, som tex när James skrek "are you out there Stockholm" mellan första och andra låten och publiken skrek så såg man hur nöjda dom såg ut.

Ljudet var lite kasst i början men det fixa dom till rätt fort, ljuset var helt ok till en början men perfekt lagom till "For Whom The Bell Tolls", menar...laser? inte riktigt Metallica tycker jag, annars var den rätt ball scen dom hade.

Låtvalet var väl inte så överraskande, dom körde på med sina hits som alla kan typ, skoj att få höra "Holier than thou" och "Am I evil?"

Den bästa Metallica spelningen jag vart på, publikrekord i Globen var det tydligen också.

Jag kan skicka konserten till dig på msn om du vill, jag fick ett kort!

Förresten så var det en bra konsert, men jag tycker att den i mars var bättre. Roligare låtar, och att jag hade ståplats spelar nog ganska stor roll. Saknade Battery dock :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ouh, lyssnar på er musik självmant ibland faktiskt. Dessvärre är den där långhelgen inbokad för helt hysteriska pluggdagar. :/

Vilken tid?

Allting sätter igång 18:00. Vi spelar runt 19:00 skulle jag tippa på. Värt att nämnas är också att vi gör en utomhusspelning någonstans i Uppsala samma dag klockan 30:30, give or take. Vore sjukt roligt ifall lite forumiter kunde komma! Blev ledsen när Axel helt plötsligt var upptagen, så nu ska jag försöka få dit så många andra som kan komma istället..

Edit: Axel, tycker du inte att det låter fint att åka ner till Göteborg och spela med oss? Jag vill spela med er!

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var i Umeå?

Oh, exakt plats är jag inte helt säker på - Visionsfestivalen, under Café Station! Är du i närheten? :(

Edit: Axel, tycker du inte att det låter fint att åka ner till Göteborg och spela med oss? Jag vill spela med er!

Oh, I do! Göteborg är en skön stad, ska pitcha och se om det finns intresse hos de andra att åka västerut. Har du något på G?

AngryAxel: "Vart" brukar Komposters spela oftast? Alltså vilken typ av lokaler (barer/ungdomsgårdar/stora arenor etc)?

Satte du citationstecken kring 'Vart' för att markera att det skulle vara 'Var'? Eller, jag fattar inte. Men för att svara på frågan - Mest barer, några ungdomsgårdar, en nation i Uppsala, någon enstaka utomhusspelning (på lördag ska vi b la spela utomhus, i Märsta, på en anti våld- och drogfestival)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satte du citationstecken kring 'Vart' för att markera att det skulle vara 'Var'? Eller, jag fattar inte. Men för att svara på frågan - Mest barer, några ungdomsgårdar, en nation i Uppsala, någon enstaka utomhusspelning (på lördag ska vi b la spela utomhus, i Märsta, på en anti våld- och drogfestival)

Nä, jag satte citationstecknen eftersom jag tyckte "Vart brukar Komposters spela..." lät mer som att jag undrade var ni brukar spela. Äsch, jag vet inte..:(

Ah, okej!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, I do! Göteborg är en skön stad, ska pitcha och se om det finns intresse hos de andra att åka västerut. Har du något på G?

Gör det! Vi har inget på G alls i sommar, faktiskt. Ska vara förband åt Light in your life, men det är först till hösten tror jag. Annars är det helt tomt på gig, och sånt suger verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...