Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Den Svenska festivalsommaren börjar närma sig sitt slut och det återstår endast 2 stora festivaler värt att nämna.

Men det kommer ju en massa bra spelningar till Sverige även om det inte är festival, jag skriver upp några intressanta och större spelningar här, jag skriver bara Sthlm här, ni som är från andra städer eller vet något annat av intrsse kan ju fylla i.

Augusti:

Coldplay - Stockholms Stadion, Lördag 22 augusti

The Soundtrack of Our Lives - Gröna Lund, Fredag 28 augusti

September:

Passion Pit - Debaser Medis, Torsdag 3 september

Håkan Hellström - Gröna Lund, Fredag 4 september

Frida Hyvönen - Cirkus, Onsdag 16 september

The Datsuns - Debaser Medis, Fredag 18 september

Dream Theater + Opeth - Hovet, Fredag 25 september

Oktober:

Bob Hund - Strand, Lördag 10 oktober

Green Day - Globen, Söndag 11 oktober

Joshua Radin - Debaser Medis, Tisdag 13 oktober

Massive Attack - Annexet, Söndag 18 oktober

Porcupine Tree - Arenan, Måndag 19 oktober

Muse - Hovet, Lördag 24 oktober

November:

White Lies - Berns, Onsdag 4 november

Phoenix - Debaser Medis, Lördag 7 november

Placebo - Annexet, Fredag 13 november

December:

Peter Doherty- Debaser Medis, Fredag 4 december

Som sagt, detta är ett urval av det som kommer till Stockholm senare i höst, sen kan man ju alltid spekulera i vad som komma skall till höst/vinter/vår.

Jag kan tänka mig att The Killers, Kings of Leon, Arctic Monkeys, Depeche Mode kommer komma till Sverige.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den Svenska festivalsommaren börjar närma sig sitt slut och det återstår endast 2 stora festivaler värt att nämna.

Men det kommer ju en massa bra spelningar till Sverige även om det inte är festival, jag skriver upp några intressanta och större spelningar här, jag skriver bara Sthlm här, ni som är från andra städer eller vet något annat av intrsse kan ju fylla i.

Augusti:

Coldplay - Stockholms Stadion, Lördag 22 augusti

The Soundtrack of Our Lives - Gröna Lund, Fredag 28 augusti

September:

Passion Pit - Debaser Medis, Torsdag 3 september

Håkan Hellström - Gröna Lund, Fredag 4 september

Frida Hyvönen - Cirkus, Onsdag 16 september

The Datsuns - Debaser Medis, Fredag 18 september

Dream Theater + Opeth - Hovet, Fredag 25 september

Oktober:

Bob Hund - Strand, Lördag 10 oktober

Green Day - Globen, Söndag 11 oktober

Joshua Radin - Debaser Medis, Tisdag 13 oktober

Massive Attack - Annexet, Söndag 18 oktober

Porcupine Tree - Arenan, Måndag 19 oktober

Muse - Hovet, Lördag 24 oktober

November:

White Lies - Berns, Onsdag 4 november

Phoenix - Debaser Medis, Lördag 7 november

Placebo - Annexet, Fredag 13 november

December:

Peter Doherty- Debaser Medis, Fredag 4 december

Som sagt, detta är ett urval av det som kommer till Stockholm senare i höst, sen kan man ju alltid spekulera i vad som komma skall till höst/vinter/vår.

Jag kan tänka mig att The Killers, Kings of Leon, Arctic Monkeys, Depeche Mode kommer komma till Sverige.

Av de där är det Muse jag ska på, något annat är jag faktiskt inte jättesugen på. Hade jag bott i Stockholm hade det självklart sett annorlunda ut. Vilka spelningar kommer du se tror du?

fake-edit: Hade förstått bokat Pete-biljett för längesen om det inte var för att jag ser honom i Berlin på fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av de där är det Muse jag ska på, något annat är jag faktiskt inte jättesugen på. Hade jag bott i Stockholm hade det självklart sett annorlunda ut. Vilka spelningar kommer du se tror du?

fake-edit: Hade förstått bokat Pete-biljett för längesen om det inte var för att jag ser honom i Berlin på fredag.

Det som är så gott som säkert är Joshua Radin, Muse, White Lies, Phoenix, Placebo och Pete Doherty.

Det som är ett kanske på är Passion Pit, The Datsuns, Green Day (brukar få biljetter från jobbet till såna spelningar) och Massive Attack, sen vet man aldrig, kommer säkert sitta på en bar på Gröna Lund och lyssna på Håkan, Coldplay hade jag velat se, samma med Frida Hyvönen.

Sen ska jag jobba hårt för att få tag på biljetter till The Killers som spelar i Las Vegas när jag är där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eagles of Death Metal kommer till Sverige igen.

10 oktober - Stockholm, Göta Källare

11 oktober - Malmö, KB

Kommer som vanligt bli tungt, men varför pisshaket Göta juck? dom blir större hela tiden, dom spelar i Sverige väldigt ofta, då går man väl inte ner sig? från Debaser Medis från den näst största scenen på Arvika till Göta Källare som tar in på konsert 500-600? det kanske är en mindre klubbturne dom är ute på, det vet inte jag, men även om det är det så finns det bättre ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eagles of Death Metal kommer till Sverige igen.

10 oktober - Stockholm, Göta Källare

11 oktober - Malmö, KB

Kommer som vanligt bli tungt, men varför pisshaket Göta juck? dom blir större hela tiden, dom spelar i Sverige väldigt ofta, då går man väl inte ner sig? från Debaser Medis från den näst största scenen på Arvika till Göta Källare som tar in på konsert 500-600? det kanske är en mindre klubbturne dom är ute på, det vet inte jag, men även om det är det så finns det bättre ställen.

För att inte glömma näst största scenen på wow07. De är i Sverige lite för ofta nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att inte glömma näst största scenen på wow07. De är i Sverige lite för ofta nästan.

Och dessutom Debaser slussen, Siesta, trägårn och KB så har vi nämnt alla gånger dom vart här, men ja det börjar bli lite ofta, börjar nästan bli som Springsteen eller Iron Maiden.

Ska du gå?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gnälliga ni är om Eagles of Death Metal. Nu är man över 18 och får fan äntligen se dom första gången. Jag är fan skitglad. Jag är riktigt jävla glad. En jävla pisshöst annars med ett gäng riktigt sega band som kommer, Phoenix är kul men åldersgränsen mindre kul. Så detta var ett litet ljus för mig. TUUT TUUT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mew, Trädgårn i Göteborg den 22 november och Cirkus i Stockholm den 23 november

Juliette Lewis, Berns den 31 oktober

Rockstar Energy Drink Taste of Chaos featuring In Flames, Killswitch Engage , Fredag 11 december på Hovet, Lördag den 12 december på Scandinavium och Måndag den 14 december på Malmö Arena.

Depeche Mode Måndag den 25 Januari på Malmö Arena, Tisdag den 26 Januari på Scandinavium och Söndag den 31 Januari på Globen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

post-343-1251500073_thumb.jpg

Blev helt otippat meddragen till Popaganda i afton för att se MGMT. Anlände vid 20-snåret lagom till Lykke Lis spelning vilken var nice. Kul också hur Andrew uttalde artistnamnet, "licki li" :) Ganska vackert när regnet föll, strålkastarna riktades ut mot publiken medan Time to Pretend betades av. Kul att höra låten It's Working från kommande plattan också. Är nöjd med kvällen, men känns som inälvorna pressats ihop hårt.

Har precis avnjutit lite saft och bullar efter resan hem i regnet. Å imorrn är det skivmässa så man får inte fastna framför skärmen så länge till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på Kulturens hus i Luleå och såg Raj-Raj Band: Galen i tornedalen i lördags.

Väldigt rolig, och musikerna är grymma, inte min musikstil bara. Sångaren är min f.d. musiklärare btw.

Det var väl mer en "musikal", skämt, sketcher med bildspel osv, det mesta var iofs ganska internt, Överkalix, pajala osv.

Låter kanske lite b, men jag var road. Tror det pågick i ca 2 timmar + 30 minuter paus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...