Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Nu är det här rykten iofs men AC/DC har sagt att dom ska spela i Europa under sommaren och ett turnèschema cirkulerar på olika sidor.

4-May-2010 - Sofia, Bulgaria - Vassil Levsky Stadium

16-May-2010 - Bucharest, Romania - Piata Constitutiei

19-May-2010 - Udine, Italy - Stadio Friuli

22-May-2010 - Wels, Austria - Air Field

25-May-2010 - Hannover, Germany - Messe

27-May-2010 - Warsaw, Poland - Bermov Airfield

30-May-2010 - Tallinn, Estonia - Song Festival Ground

1-Jun-2010 - Tampere, Finland - Ratina Stadium

3-Jun-2010 - Stockholm, Sweden - Olympic Stadium

5-Jun-2010 - Horsens, Denmark - Horsens Stadium

8-Jun-2010 - Zurich, Switzerland - Letzigrund Stadion

11-Jun-2010 Donnington, UK - Download Festival

13-Jun-2010 - Stuttgart, Germany - Cannstatter Wasen

15-Jun-2010 - Nice,France-Parc des Sports Charles Ehrmann

18-Jun-2010 - Paris, France - Stadt De France

20-Jun-2010 - Dresden, Germany - Ostrahege

22-Jun-2010 - Berlin, Germany - Olympic Stadium

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost nu då men wth, var ju på Europe igår! (eller ja, i förrgår) på Hovet i Stockholm

Hade väl ingen superförväntning på det egentligen, men vart ärligt talat väldigt positivt överraskad.

Grym entré med introt och första-låten Last Look at Eden från deras senaste album med samma namn. Stod längst fram och hade köat med riktiga jävla hardcore-fans som röjde järnet konstant och verkade kunna varenda låttext :)

Anyway, låtlistan var riktigt bra balanserad med låtar i ett brett spann över hela deras karriär, dock kanske en låt för mycket äldre än -00, hade gärna hört någon till från Wings of Tomorrow. Mycket fokus på skivorna Out of This World och Prisoners in Paradise, och självklart senaste Last Look at Eden, men också de obligatoriska klassikerna ;)

Joey Tempest hade imponerande bra publikkontakt (lyckades skaka hand med honom och krama han :rolleyes: ) och de övriga musikerna skötte sitt helt okej (noterade dock lite slarvigt gitarrspel av Norum på låtarna som Europe spelade in med Kee Marcello, och Ian Haugland körde fel komp i refrängen på Scream of Anger, men var i övrigt riktigt vass). Till skillnad från de lite större banden jag sett så var denna på det relativt lilla Hovet bra mycket mer intimt

En rolig anekdot var att min polare Amanda fick Norums öl i slutet när bandet samlat gick fram och bockade och bugade, dock tog securitysnubben ölen från henne. Och så var det mer eller mindre trängselkrig där jag stod längst fram, och efter mycket irritation lyckade vi knuffa bort nån brud som stod och trängde mig från sidan (vilket i sin tur resulterade i att hon eller hennes polare fick stå med brösten pressade mot min högerarm resten av konserten) samt att ett gäng fjortisar konstant, och förhoppningsvis oavsiktligt, stod och torrjuckade mot mig och mitt sällskap :)

EDIT:

Filmer

Bilder

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Nu är det här rykten iofs men AC/DC har sagt att dom ska spela i Europa under sommaren och ett turnèschema cirkulerar på olika sidor.

3-Jun-2010 - Stockholm, Sweden - Olympic Stadium

Bekräftat nu.

Biljetter till 2ManyDj's, och vad som verkar vara en rätt fet klubbkväll, på Babel i Malmö bokade!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Är det någon som har varit på konserterna i Berwaldhallen i Stockholm där de spelar klassisk musik förut? Funderar på att gå i veckan för att se violinisten Sergei Chatjatrjan. Spelade själv violin ett tag när jag var yngre, så det kan vara coolt o se sånt live! Försökte läsa lite mer om artisterna o så på SR's hemsida, tydligen så är det gratis inträde för alla som är tom. 23 år gamla då Berwaldhallen vill locka till sig en yngre publik. Lyckades också hitta ett klipp med Sergei på youtube :unsure:

Sergei på youtube

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Dom två senaste jag var på.

Ian Brown på Göta Källare, körde sin egna grej, drog igenom en "best of"-spelning, och endast Fools Gold från Stone Roses tiden.

Helt klart en bra spelning, lite kasst ljud men är jävligt glad över att ha sett honom live.

Depeche Mode på Globen...mycket bättre än Arvika i somras, på Arvika spelades det mycket nytt vill jag minnas, på Globen var det mycket äldre låtar, men trots detta så är det en seg inledning som på Arvika först efter fjärde låten Walking in my shoes som gubbarna och publiken kommer igång på riktigt, sen kommer hitsen, en efter en, It’s no good, Precious, I feel you, Enjoy the silence, Never let me down again (där alla händerna i Globen var i luften), Stripped, Behind The Wheeloch avslutningen Personal Jesus

Riktigt bra konsert.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg 2ManyDjs på Babel i Malmö i lördags. Helt jävla galen spelning. De gick på runt 01.15 och lade av strax efter 03. Efter typ halva spelningen såg jag folk hoppa upp på scenen varpå jag och 5-6 vänner hakade på och sen var sceninvasionen ett faktum, vakterna försökte förgäves hålla folk borta men en jävla massa folk hoppade upp. :D Dansade på scenen resten av kvällen, skakade hand med David och Stephen och höll oss borta från vakterna som då och då drog ner någon (två kompisar blev utslängda).

Höjdpunkter var Pon De Floor, Kids, Bonkers, Riverside och kanske bäst av allt, Insane in the Brain.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg 2ManyDjs på Babel i Malmö i lördags. Helt jävla galen spelning. De gick på runt 01.15 och lade av strax efter 03. Efter typ halva spelningen såg jag folk hoppa upp på scenen varpå jag och 5-6 vänner hakade på och sen var sceninvasionen ett faktum, vakterna försökte förgäves hålla folk borta men en jävla massa folk hoppade upp. :D Dansade på scenen resten av kvällen, skakade hand med David och Stephen och höll oss borta från vakterna som då och då drog ner någon (två kompisar blev utslängda).

Höjdpunkter var Pon De Floor, Kids, Bonkers, Riverside och kanske bäst av allt, Insane in the Brain.

Hah, galet! :cry: Låter stört coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trots denna vargavinter så gå vi mot ljusare tider, så en liten uppdatering vore väl på sin plats, över vad som komma skall i konsertväg under våren och sommaren.

Jag tar inte med Svenska band som är ute över hela landet, detta är mest större och mindre utländska akter, dom svenska band/artister som är med gör fåtal spelningar i Sverige.

Februari:

Ons 24 Feb, The Temper Trap (AUS) + Du Pacque, Debaser Slussen, Sthlm.

Tors 25 Feb, Miike Snow with special guests, Berns, Sthlm.

Fre 26 Feb, Tallest Man On Earth + MUXIKA77, Debaser Slussen, Sthlm.

Fre 26 Feb, Jamie T (UK) + Frantic Sunday, Debaser Medis, Sthlm. (framflyttad konsert)

Lör 27 Feb, Beach House (US) Club Fritz's Corner, Debaser Slussen, Sthlm.

Mars:

Tis 2 Mar, Florence + The Machine (UK) + Sian Alice Group (UK), Debaser Medis, Sthlm.

Tis 2 Mar, Beach House (US), Pusterviksbaren, Göteborg.

Ons 3 Mar, La Roux (UK), Berns, Sthlm.

Tors 4 Mar, Yeasayer (US), KB, Malmö.

Fre 5 Mar, Lamb Of God (US) + Job For A Cowboy, August Burns Red, Between the Buried and Me, Arenan, Sthlm.

Fre 5 Mar, Yeasayer (US), Debaser Medis, Sthlm.

Ons 10 Mar, 30 Seconds to Mars (US), Arenan, Sthlm.

Ons 10 Mar, Girls (US), Pusterviksbaren, Göteborg.

Tors 11 Mar, Girls (US), Debaser Slussen, Sthlm.

Fre 12 Mar, The Antlers (US) +Sleep Party People, Debaser Malmö, Malmö.

Lör 13 Mar, The Antlers (US) + Sleep Party People, Debaser Slussen, Sthlm.

Lör 13 Mar, Josh Rouse (US) + Steso Songs, Sticky Fingers, Göteborg.

Mån 15 Mar, Josh Rouse (US) + Steso Songs, KB, Malmö.

Tis 16 Mar, Josh Rouse (US) + Steso Songs, Debaser Slussen, Sthlm.

Tors 18 Mar, Mika (UK), Annexet, Sthlm.

Ons 24 Mar, The Magnetic Fields (US), Filadelfiakyrkan, Sthlm.

Tors 25 Mar, R. Kelly (US), Arenan, Sthlm.

Fre 26 Mar, Saxon (UK), Mejeriet, Lund.

Sön 28 Mar, The Avett Brothers (US), Debaser Slussen, Sthlm. (INSTÄLLT, nytt datum kommer)

Tis 30 Mar, Opeth, Cirkus, Sthlm.

April:

Tors 1 Apr, Crystal Antlers (US), Debaser Malmö, Malmö.

Fre 2 Apr, Crystal Antlers (US), Debaser Medis, Sthlm.

Sön 4 Apr, Crystal Antlers (US), Parken, Göteborg.

Fre 9 Apr, Crookers (IT), Debaser Medis, Sthlm.

Mån 12 Apr, Mumford & Sons (UK), Debaser Slussen, Sthlm.

Lör 17 Apr, Jethro Tull (UK), Lisebergshallen, Göteborg

Lör 17 Apr, Band of Horses (US), Trädgår'n, Göteborg.

Sön 18 Apr, Jethro Tull (UK), Annexet, Sthlm

Tors 29 Apr, You Say Party! We Say Die! (CAN), Strand, Sthlm.

Tor 29 Apr, The Sounds + Street Fighting Man, Debaser Medis, Sthlm. (Exklusiv klubbspelning)

Fre 30 Apr, You Say Party! We Say Die! (CAN) + Bad Hands, Debaser Malmö, Malmö.

Maj:

Mån 3 Maj, She & Him (US), Kägelbanan, Sthlm.

Ons 5 Maj, Editors (UK), Berns, Sthlm.

Lör 8 Maj, Brian Jonestown Massacre (US), Debaser Slussen, Sthlm.

Tis 18 Maj, Cold Cave (US), Debaser Medis, Sthlm.

Tors 27 Maj, Black Rebel Motorcycle Club (US), KB, Malmö.

Fre 28 Maj, Black Rebel Motorcycle Club (US), Nalen, Sthlm.

Lör 29 Maj, Black Rebel Motorcycle Club (US), Brew House, Göteborg.

Juni:

Tis 1 Jun, Chris Isaak (US), Filadelfiakyrkan, Sthlm.

Tors 3 Jun, Chris Isaak (US), KB, Malmö.

Tors 3 Jun, AC/DC (AUS), Stockholms Stadion, Sthlm.

Lör 5 Jun, Chris Isaak (US), Trädgår'n, Göteborg.

Lör 5 Jun, Green Day (US), Ullevi, Göteborg.

Tis 8 Jun, Whitney Houston (US), Ericsson Globe, Sthlm.

Lör 12 Jun, Kiss (US) + Europe, Mustasch, Stockholms Stadion, Sthlm.

Sön 13 Jun, Kiss (US) + Europe, Mustasch, Malmö Stadion, Sthlm.

Tors 17 Jun, Rod Stewart (UK), Ericsson Globe, Sthlm.

Fre 18 Jun, Rod Stewart (UK), Malmö Stadion, Malmö.

Juli:

Fre 23 Jul, Pink (US), Ullevi, Göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schysst lista, bra jobbat! Dock lite jobbigt eftersom jag inser..

Ons 24 Feb, The Temper Trap (AUS) + Du Pacque, Debaser Slussen, Sthlm.

Tors 25 Feb, Miike Snow with special guests, Berns, Sthlm.

Fre 26 Feb, Jamie T (UK) + Frantic Sunday, Debaser Medis, Sthlm. (framflyttad konsert)

Lör 27 Feb, Beach House (US) Club Fritz's Corner, Debaser Slussen, Sthlm.

.. att sportlovet borde spenderats på hotell i Stockholm. Hade velat se allt det där. Förhoppningsvis korsar man vägar med något av det i sommar istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Tweak :P

Dinosaur Jr. tillsammans med Built To Spill kommer till Sverige, sedan tidigare var det klart med en spelning på Siestafestivalen, nu lägger dom även till Stockholm på sin turnè, 26 Maj på Tyrol.

Kanadensarna The Hidden Cameras kommer även dom till Sverige.

2 april - Malmö, KB

23 april - Stockholm, Debaser Medis

24 april - Göteborg, Brew House

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...