Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Enligt Aftonbladet så är Muse klara för en utomhusspelning i Stockholm i mitten av Juli.

Nu brukar ju inte AB vara den mest pålitliga källan men det kan ju faktiskt ligga en stor sanning bakom detta, bandet spelar i både Norge och Danmark och har inget inbokat efter den 15 Juli.

Zinkensdamms IP den 21 juli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nyss hemkommen från en spelning med Hoffmaestro. Vilken jävla show alltså. :confused: Det var så skitkul att bara stå och kolla på vad fan de hade för sig på scenen att jag knappt kunde koncentrera mig på horderna med sjukt snygga tjejer som stod i publiken. :whistling:

Det var ett sjukt ös på de ösiga låtarna så att säga, jädrar i lådan. :confused:

Annat inplanerat under våren är Hoffmaestro i Norrköping och Johnossi i Göteborg - fokus på svenskt alltså.

Ooh, hade jag sett det tidigare så hade jag spejat efter dig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyss hemkommen från en spelning med Hoffmaestro. Vilken jävla show alltså. :confused: Det var så skitkul att bara stå och kolla på vad fan de hade för sig på scenen att jag knappt kunde koncentrera mig på horderna med sjukt snygga tjejer som stod i publiken. :whistling:

Det var ett sjukt ös på de ösiga låtarna så att säga, jädrar i lådan. :confused:

Ooh, hade jag sett det tidigare så hade jag spejat efter dig. :D

Jag visste inte att du var där, men när jag var där såg jag en snubbe som såg ut precis som dig. Nu i efterhand är jag helt säker på att det var du (du stod ganska långt till vänster i lokalen, från ingången sett).

Jag tycker att Hoffmaestro har en del dåliga låtar, men under de mer tempofyllda var det ett härligt drag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visste inte att du var där, men när jag var där såg jag en snubbe som såg ut precis som dig. Nu i efterhand är jag helt säker på att det var du (du stod ganska långt till vänster i lokalen, från ingången sett).

Jag tycker att Hoffmaestro har en del dåliga låtar, men under de mer tempofyllda var det ett härligt drag!

Ja, det var jag! Stod och försökte se tuff ut, men kände mig mest stel eftersom jag inte var full. :confused:

Håller med om det sistnämnda. Det jag gillar är att de fixade bra ös i låtar som är ganska tråkiga på skivan. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det var jag! Stod och försökte se tuff ut, men kände mig mest stel eftersom jag inte var full. :confused:

Håller med om det sistnämnda. Det jag gillar är att de fixade bra ös i låtar som är ganska tråkiga på skivan. :whistling:

Jag känner att det perfekta hade varit att gå med några kompisar och vara skapligt full, då hade det varit grymt roligt. Att gå med flickvännen var kul det med, men inte perfekt.

Exakt. Låtar som jag i vanliga fall gillar lät inte så bra live, medan låtar som jag inte gett så mycket lyssnande hemma funkade hur bra som helst live.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Var såklart på Brian Jonestown Massacre igår, det var helt sjukt. Över 2 timmars konstant spelande, crunked up deluxe, mongon i publiken, 1000 grader varmt, fick flera blodtrycksfall så att jag bara såg ett vitt laggande skimmer mitt i publiken.

Det var kul när någon snubbe sprang upp på scenen och vakterna kom på att de inte kunde dra av honom bakom/vid sidan av scenen, så de puttade helt enkelt honom framåt till ett smärre stagedive.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Muse ställer in sin spelning i Stockholm pga "oförutsedda omständigheter".

Tråkigt, jag hade tänkt att gå på den, undrar varför? det är bara den som är inställd enligt deras hemsida.

Enligt de flesta rapporter var det för få biljetter sålda så de kände att det inte var värt det. Tråkigt värre, då kanske de inte är så överdrivet pepp nästa gång en konsert i Sverige kommer på tal...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...