Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Kom hem från Iron Maiden på stadion nyss. Grymt bra konsert, scenshowerna var riktigt bra och låtvalen var bra. Ljudet var riktigt dåligt, dock. Det lät som man spelade upp en inspelning på mobilen men grymt bra spelning i övrigt >_<

Ähh tyckte ljudet var rätt bra för att vara stadion.

Annars var det faktiskt en ball konsert, undrar hur det känns för dom när publiken står och klappar oavbrutet och skriker Maiden i tre minuter när dom bara står där , med tanke på deras leenden så måste det känns väldigt bra, allsången på Fear of the dark var riktig mäktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Min konsertsommar vart inte alls som jag tänkt, allt som jag tänkt åka på gick åt helvete, allt utom Where The Action Is som jag inte skulle missa om så min tjej låg på BB och skulle föda.

Tänkte åka ner på Torsdagen till hultsfred då gick bilen sönder, tänkte åka till Arvika då fick jag inte ledigt, tänkte gå på accelerator då vart det två dagar och jag fick inte ledigt bägge, hoppade Roskilde helt i år, hade fått biljetter till Way Out West men då skulle min polare som bor i Göteborg åka upp till Stockholm så då kunde vi inte bo där plus att jag är tvungen att jobba, så biljetten gav jag bort.

Men vad gör det? hösten är snart här och med det kommer det en mängd med bra konserter till Stockholm, tur att man bor i en världsmetropol.

Urval av det jag tänkte gå på och funderar att gå på i höst.

19/8: Weeping Willows, Mosebacke

29-30/8: Popagandafestivalen

31/8: The Hives, Gröna Lund

5/9: Millencolin, Gröna Lund

7/9: REM, Globen

8/9: The Faint, Debaser Medis

17-18/9: Coldplay, Globen

9/10: The Wombats, Debaser Medis

11/10: Primal Scream, Berns

15/10: The Last Shadow Puppets, Cirkus

29/10: Amy Macdonald , Debaser Medis

4/11: Mogwai, Cirkus

7/11: Monster Magnet, Annexet

21/11: MGMT, Debaser Medis

Så bara för att festivalsommaren snart är slut betyder det inte att det slutar komma bra band till Sverige, och listan fylls bara på.

Utöver detta så har jag fått pass till Snoop Dogg (2/9) på Berns, Disturbed (31/10) Arenan, Slipknot (12/11) Hovet och Bullet For My Valentine (3/12) Arenan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Urval av det jag tänkte gå på och funderar att gå på i höst.

29-30/8: Popagandafestivalen

31/8: The Hives, Gröna Lund

17-18/9: Coldplay, Globen

9/10: The Wombats, Debaser Medis

11/10: Primal Scream, Berns

15/10: The Last Shadow Puppets, Cirkus

7/11: Monster Magnet, Annexet

Oj...

Men vi kanske syns på Primal Scream då i alla fall. Annars är det dom som jag lät vara kvar som jag själv var hyfsat sugen på. Men som vanligt finns det vissa problem. Popaganda har man troligtvis inte råd med, trots att man vill se i alla fall en del. The Hives tror jag var DIF-match samtidigt eller så var det någonting annat ivägen, hursomhelst var det något. Coldplay skulle ju vara coolt men shit vad dyrt. The Wombats kommer jag troligtvis inte in på plus att det kanske inte är så intressant trots allt. Primal Scream, ja ptjuuu, jag är där och jag är som galnast, hoppas vi ses. The Last Shadow Puppets känns coolt men ändå nja, om man fick boka om en månad eller två. Monster Magnet kommer jag säkert gå på bara för att, trots att jag bara hört en låt eller något.

Annars ser jag Alter Bridge på Fryshuset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj...

Men vi kanske syns på Primal Scream då i alla fall. Annars är det dom som jag lät vara kvar som jag själv var hyfsat sugen på. Men som vanligt finns det vissa problem. Popaganda har man troligtvis inte råd med, trots att man vill se i alla fall en del. The Hives tror jag var DIF-match samtidigt eller så var det någonting annat ivägen, hursomhelst var det något. Coldplay skulle ju vara coolt men shit vad dyrt. The Wombats kommer jag troligtvis inte in på plus att det kanske inte är så intressant trots allt. Primal Scream, ja ptjuuu, jag är där och jag är som galnast, hoppas vi ses. The Last Shadow Puppets känns coolt men ändå nja, om man fick boka om en månad eller två. Monster Magnet kommer jag säkert gå på bara för att, trots att jag bara hört en låt eller något.

Annars ser jag Alter Bridge på Fryshuset.

Hoppas vi ses på Primal Scream, men du vet om att det är 20 års åldersgräns?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min konsertsommar vart inte alls som jag tänkt, allt som jag tänkt åka på gick åt helvete, allt utom Where The Action Is som jag inte skulle missa om så min tjej låg på BB och skulle föda.

Tänkte åka ner på Torsdagen till hultsfred då gick bilen sönder, tänkte åka till Arvika då fick jag inte ledigt, tänkte gå på accelerator då vart det två dagar och jag fick inte ledigt bägge, hoppade Roskilde helt i år, hade fått biljetter till Way Out West men då skulle min polare som bor i Göteborg åka upp till Stockholm så då kunde vi inte bo där plus att jag är tvungen att jobba, så biljetten gav jag bort.

Men vad gör det? hösten är snart här och med det kommer det en mängd med bra konserter till Stockholm, tur att man bor i en världsmetropol.

Urval av det jag tänkte gå på och funderar att gå på i höst.

19/8: Weeping Willows, Mosebacke

29-30/8: Popagandafestivalen

31/8: The Hives, Gröna Lund

5/9: Millencolin, Gröna Lund

7/9: REM, Globen

8/9: The Faint, Debaser Medis

17-18/9: Coldplay, Globen

9/10: The Wombats, Debaser Medis

11/10: Primal Scream, Berns

15/10: The Last Shadow Puppets, Cirkus

29/10: Amy Macdonald , Debaser Medis

4/11: Mogwai, Cirkus

7/11: Monster Magnet, Annexet

21/11: MGMT, Debaser Medis

Så bara för att festivalsommaren snart är slut betyder det inte att det slutar komma bra band till Sverige, och listan fylls bara på.

Utöver detta så har jag fått pass till Snoop Dogg (2/9) på Berns, Disturbed (31/10) Arenan, Slipknot (12/11) Hovet och Bullet For My Valentine (3/12) Arenan.

Funderar på Last Shadow Puppets jag med

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag såg Alice Cooper i somras, fy fan vad han var bra alltså :(

Synd bara att de enda låtarna men kunde sjunga till var "School's out" och "Poison"..

Han körde en "Welcome to My Nightmare-show" med äckliga gubbar och tjejer på scenen som var ute efter honom, sedan hängde han sig och jag blev skiträdd! Han klarade sig iallafall.. :whistling:

Det sämsta med showen var att det var något FRUKTANSVÄRT lite folk! Runt 4000 pers på hans enga gig i Sverige -08 :unsure:

Förband var April Divine, H.E.A.T samt Thin Lizzy som var riktigt bra, speciellt Thin Lizzy som rockade loss. April Divine hade några sköna ballader men H.E.A.T gillade jag inte sådär ÖVERMYCKET eftersom sångaren mest var som en kopia av rockkungen Jack Black.

Men det var en kanonkväll, det tjöt härligt i öronen när man kom hem :mellow:

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min storebror är leadgitarrist i H.E.A.T <:

NO shit! :whistling: Jag gillade gitarrsolona iallafall :mellow:

Fan vad coolt, är det han som liknar Per Svartvadet litegrann?

Btw, då måste han ha en MoDo-tröja hemma, vad? Eftersom de tog på sig sådana innan sista låten :unsure:

(Fast med långt hår?)

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NO shit! :whistling: Jag gillade gitarrsolona iallafall :D

Fan vad coolt, är det han som liknar Per Svartvadet litegrann?

Btw, då måste han ha en MoDo-tröja hemma, vad? Eftersom de tog på sig sådana innan sista låten :unsure:

(Fast med långt hår?)

Han är nog mest lik Per Svartvadet av de i bandet, men fortfarande väldigt olik, imo! Klick

De spelar här i Kalmar snart, såg jag. :mellow:

Oj, wow! Om du inte har något bättre för dig, och trånar efter en dos fartfylld, välproducerad åttiotalsrock tycker jag du helt klart ska gå! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...