Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Han är nog mest lik Per Svartvadet av de i bandet, men fortfarande väldigt olik, imo! Klick

Oj, wow! Om du inte har något bättre för dig, och trånar efter en dos fartfylld, välproducerad åttiotalsrock tycker jag du helt klart ska gå! >_<

Hade kunnat gå bara för din skull om det inte hade varit 18+ på stället. Missar även Timbuktu med Damn! som hade varit kul att se. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var på The Hives på Gröna Lund i söndags, det var bra, men inte den bästa Hives spelning jag sett, dom verkade lite trötta, sega, men ändå fanns det flesta saker som Hives är kända för med där, kaxigheten bla.

Låtvalet var som alltid gammalt och nytt, Main Offender, Walk Idiot Walk, Hate To Say I Told You So, Try It Again, You Got It All... Wrong, Two-Timing Touch and Broken Bones. Osv....

Så nu vill jag se en "riktig" konsert med dom, a la Cirkus och Annexet, trött att stå på festivaler och tivolin och trängas med folk som troligtvis aldrig skulle betala inträde för att se dom.

Så efter deras stundande USA, Syd-Amerika och Australien turne (tillsammans med bla Eagles of Death Metal) så hoppas jag att dom gör en spelning i Sthlm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhh! Jag hade velat gå. Nu får inte Axel gå heller? :mellow:

Jag gjorda samma ljud som jag gjorde förut, men det betydde något annat. Bajs :)

MGMT på Debaser är också 20. Och M83. Och Someone Still Loves You Boris Yeltsin.

Men Wolf Parade är arton! Och The Wombats! Och Okkervil River! Och Of Montreal!

http://www.debaser.se/kalender/stockholm/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nån som var på Coldplay?

Har ett fåtal bilder och ett flertal videoklipp (tyvärr mobilkamera) därifrån, men just nu orkar jag inte lägga upp nåt. Massa krångel med kablar som inte funkar osv.

Chris tänkte köra Amsterdam och började också med det, sen spelade han fel nån gång vid första versen, sa "förlåt" och började om, failade på nytt, ursäktade sig på nytt med "this is really embarrassing, you know, we DID write this song a few years ago but now it's just gone" eller nåt liknande. Till slut skippade han hela grejen och började på The Hardest Part istället. FAIL! :D

De låtklimax jag hade väntat mig kom aldrig på och i de låtar jag trodde skulle vara stora; The Hardest Part kördes bara på piano lite halvengagerat, nån extrem peak i Fix You kom aldrig (kan bero på att det var inomhus, allt sånt blir bättre utomhus), The Scientist som jag trodde skulle göra folk helt sjuka i huvudet framfördes från parkett ( :) ) med akustiska gitarrer och utan trummor men med tamburin. Hans röst gick nästan aldrig upp i den där sköna falsetten heller, det hade jag väntat mig skulle utgöra en jäkla stor del av hans sång. Att Yellow skulle vara den (som det verkade) största låten de gjort var väldigt oväntat, folk blev tokigare till den än till nästan alla andra tillsammans. Inte heller hade jag väntat mig att Politik skulle vara ett så bra extranummer; förr var den ju öppningslåten till alla deras konserter.

Sjukaste, härligaste känslan jag haft på länge var fjärilsregnet i Lovers In Japan. Jag har aldrig känt nåt egentligen för den låten, aldrig nåt jättestarkt för varken sångmedlemmarna eller musiken i sig och inte riktigt begripit varför folk är galna i Coldplay. Men fuck, scenshowen till Lovers In Japan fick mig helt omvänd. Jäkla insane. Hade jag varit tjej hade jag gråtit sönder :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...