Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Adam Tensta spelade på gymnasiefest här igår. Vi var nästan längst fram bland massa hiphopare som kunde alla texter och det var sjukt dåligt, men jag spelade med och lekte 8 Mile. Under My Cool var det galet. :) Mina vänner var på efterfest med Adam Tensta sen, haha.

Något, och det enda, som var fett var att han samplade Justice på en av låtarna.

Hans spelning po Arvika var nästan en av festivalens höjdpunkter. Fast do körde han nästan bara po Familjen-beats. En av de bästa hiphopspelningarna jag har sett i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Illa att dom ger Dylan Globen varje gång han är här, senast spelade han ju dock på Debaser Medis och Globen, han har ju inga som helst problem med att sälja ut, men ge han 3-4 kvällar på Annexet eller Cirkus och det hela skulle genast bli lite mer intressant.

Det skulle bli väldigt intressant om han fick ett par kvällar på mindre lokaler, men tyvärr är det väl pengar som styr - Globen rymmer fyra gånger så mycket folk som Annexet, och om biljettpriset skulle vara samma för båda lokaler, skulle han tjäna en fjärdedel på att hänga i Sverige i fyra dagar, än vad han skulle tjäna på att spela en gång i Globen. Men det är ju ändå "Dylan and his band" vilket nog kan bli en rätt bra show - även om hans glansdagar har varit - och inte bara en introvert Dylan med en akustisk gitarr och munspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle gärna vilja ha sett Dylan live "bara för att", men man blir ju lite avskräckt av allt snack och de dåliga recensionerna. Men vad jag förstod så var i alla fall spelningen på Debaser förra året över genomsnittet?

Edit: Ligger nog en del i vad Kiedis skriver. Bobban kanske är obekväm med att uppträda i denna gigantiska sfär. :whistling: Någon borde fråga vad han tycker.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh shit, det kan bli en riktigt bra konsert - Stadion, med dess rustik, storlek och öppenhet, och svensk sensommarkväll. Så länge vädret är okej, och bandet är på bra humör, kan det bli hur bra som helst.

Tänkte också på det, ångrar att jag inte såg dom när dom spelade i Globen, såg lite medans jag jobbade och det var jävligt bra.

Och kolla datumet, veckan innan är det Way Out West, dom är ju i krokarna av Sverige då, 14:e och 15:e är dom lediga, sen spelar dom i Bergen i Norge och i Tyskland sen Stockholm.

Man ska ju inte hoppas på för mycket, men en festivalspelning i Sverige borde ju inte vara helt omöjlig, även om jag tror att vi får nöja oss med Stadion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En annan artist som man nu troligtvis kan avskriva från Svenska festivaler i sommar är Morrissey, den 24 juni spelar han på Hovet i Stockholm.

And in other news, enligt diverse musiksidor så ska Caesars agera förband åt Oasis.

Fan, synd.

Och haha, synd om alla som sitter och hoppas på Kasabian och The Enemy, även om det aldrig varit särskilt aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...