Jump to content

Våld


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Hejsan, jag skulle tycka det var ganska intresant att ta reda på hur pass våldsamma forumiterna är. Gillar du att slåss? Hanmnar du ofta i slagsmål? Slåss du i fyllan eller när du är nykter? Har du deltagit i en misshandel? Har du blivit misshandlad? Ta allt sånt snack här, ska bli intressant att se hur ni ser på våld. Själv slåss jag nästan aldrig, jag ser liksom ingen mening i det och jag tror att jag endast en gång i hela mitt liv har slagit en annan person till marken.

Så, hur ser ni på det hela? Ta och berätta för oss andra hur pass kort\lång stubin du har och om det får dig att börja slåss när den har brunnit ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Jag är väldigt snäll och from som ett lamm. Kan bara minnas en gång jag har velat spöa på någon

( http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=935720 ).

Eller nej, en gång på högstadiet klämde mina vänner upp mig mot väggen och gjorde turbotuttar på mig ( :mf_doof: ). Det var ju helt okej, men sedan kom en annan klasskamrat som jag alltid har lite svårt för och slog mig med en knytnäve på kinden. :) Klart man taggade till, och han hade inte en chans kan jag säga. B) Jag bara grep tag i honom och slängde runt honom mellan skåpen några gånger tills han föll ner på marken. Då satte jag mig på honom och slog honom i ryggen. yes_1046272_0.gif

Alla mina vänner blev helt tysta, för jag hade aldrig gjort något liknande innan. :(

Edit: Okej, samma kille sprutade en gång Axe (Africa till på köpet!) på mig i korridoren, ganska mycket dessutom. Då greppade jag honom, vred runt på Axe-burken och sprutade honom rakt i ögonen. yes_1046272_0.gif

Så två gånger har jag varit våldsam.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag slogs och bråkade rätt mycket under låg och mellanstadiet men efter det har jag aldrig varit i slagsmål på riktigt. I högstadiet var det förstås rätt mycket vänskapliga fighter för att bli av med all överskottsenergi.

Är inte våldsam på fyllan men det är kanske för att jag aldrig satts i en situation där jag har behövt vara det...

I Kebabs situation som du länkade till så hade jag t.ex. tagit tag i jäveln och tryckt ner honom på golvet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt snäll och from som ett lamm. Kan bara minnas en gång jag har velat spöa på någon

( http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=935720 ).

Eller nej, en gång på högstadiet klämde mina vänner upp mig mot väggen och gjorde turbotuttar på mig ( :mf_doof: ). Det var ju helt okej, men sedan kom en annan klasskamrat som jag alltid har lite svårt för och slog mig med en knytnäve på kinden. :) Klart man taggade till, och han hade inte en chans kan jag säga. B) Jag bara grep tag i honom och slängde runt honom mellan skåpen några gånger tills han föll ner på marken. Då satte jag mig på honom och slog honom i ryggen. yes_1046272_0.gif

Alla mina vänner blev helt tysta, för jag hade aldrig gjort något liknande innan. :(

Edit: Okej, samma kille sprutade en gång Axe (Africa till på köpet!) på mig i korridoren, ganska mycket dessutom. Då greppade jag honom, vred runt på Axe-burken och sprutade honom rakt i ögonen. yes_1046272_0.gif

Så två gånger har jag varit våldsam.

De gånger du varit våldsam har inte varit roliga. Inget halvhårt slag på axeln och en sur blick utan här kör vi med polisgrepp, brinnande ögon och folk som flyger som en liten boll i ett flipperspel mellan skåpen. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slåss är onödigt. Har aldrig slagit någon på allvar eller blivit slagen på allvar. Eller jo, slog till en dryg jävel på min förra skola, men det var över fort, så det blev aldrig "jätteallvarligt".

Men i allmänhet så tycker jag att slåss är helt onödigt, går att lösa saker på andra sätt. :mf_doof:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att alla inte här kan dra sina jävla "Jag är en teletubbie" skitsnack.

Jag har varit i slagsmål, både som offer och förövare. Kan dock hålla med om att jag inte är för våld, men om någon jag tycker behöver en omgång så är jag ingen som springer med svansen mellan benen.

Alla borde få sig lite stryk, för det kommer hända. Det är ett stadie som ska igenom och man får en annan syn på saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla borde få sig lite stryk, för det kommer hända. Det är ett stadie som ska igenom och man får en annan syn på saker.

Ord på det. och det är inte så farligt ändå (om det inte är sjukhus seriöst), det gör ont att få en smäll och ganska äckligt att känna blodsmaken i munnen och du kanske är lite öm någon dag efter efter ett tag kommer du nästan vara glad att du fick spö.

Har varit på båda sidorna och jag tycker inte våld behöver vara sista utvägen beroende på hur situationen ser ut, liksom om jag som kan slåss och jag börjar bråka med en snubbe som också kan slåss så varför inte ha en liten showdown och möjligtvis gå därifrån som vänner. it's a male bonding thing!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...