Jump to content

Våld


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Behöver du eller någon annan här lite goda råd så vet ni vart jag finns. Jag har gett tips förr.

Hahahah!1 :)

Själv har jag varit i slagsmål en gång. Personen är ett år äldre än mig och lite starkare.

Först slog han väldigt hårt mot ansiktet på mig, och ögonen svartnade för mig och jag blev yr och föll ihop och låg på marken, så vaknade jag, tog närmsta sak (en cykel) och kastade den på honom. Han kommer tibak, slår några slag mot ansiktet igen. Och slutar.

Sen for han ut i bil med någon, då kastade jag hans moped i en snöhop.

Så när han kom tillbaks blev han arg över det och skulle börja slå mig igen, så vred ja runt armen på honom, och slog honom i bakhuvudet. Han fick omkull mig och satt åvanpå mig då, å skulle typ slå sönder mig, men då tog jag ett hårt tag med min vänstra hand om hans högra arm, lade upp min högra hand till hans axel och tryckte på något undeligt sätt där, och vred armen. PANG, hans arm var ur led. så satt han och skrek på marken, skulle ha kunnat slå sönder honom då

men jag sade istället att vi slutar.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Nog har man slagits, men aldrig i sådant där "riktigt" ursinne så att man vill döda personen och dunkar huvudet i asfalten osv. Utan bara lite oskyldigare :P

En gång i livet vill jag nog dock hamna i vredesslagsmål med en okänd man för att testa mig, helt enkelt.

Tänk er scenariot: Pub, alkohol, man stöter till någon och byter några icke välvilliga ord, frasen "You, me, outside!" kommer från någon av slagskämparna, åskådarna hejar och bryter in när någon spelar oschysst, priset består av: näsblod, blåtira(, en utslagen tand), samt skadade knogar.

Hur sjukt det än kan låta så tror jag det är en viktig erfarenhet som alla behöver. Häftigt! :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nog har man slagits, men aldrig i sådant där "riktigt" ursinne så att man vill döda personen och dunkar huvudet i asfalten osv. Utan bara lite oskyldigare :P

En gång i livet vill jag nog dock hamna i vredesslagsmål med en okänd man för att testa mig, helt enkelt.

Tänk er scenariot: Pub, alkohol, man stöter till någon och byter några icke välvilliga ord, frasen "You, me, outside!" kommer från någon av slagskämparna, åskådarna hejar och bryter in när någon spelar oschysst, priset består av: näsblod, blåtira(, en utslagen tand), samt skadade knogar.

Hur sjukt det än kan låta så tror jag det är en viktig erfarenhet som alla behöver. Häftigt! :mf_doof:

Synd för dig att det inte är 1900-tal längre. Schyssta slagsmål existerar inte nu för tiden. ^_^

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahah!1 (w00t)

Själv har jag varit i slagsmål en gång. Personen är ett år äldre än mig och lite starkare.

Först slog han väldigt hårt mot ansiktet på mig, och ögonen svartnade för mig och jag blev yr och föll ihop och låg på marken, så vaknade jag, tog närmsta sak (en cykel) och kastade den på honom. Han kommer tibak, slår några slag mot ansiktet igen. Och slutar.

Sen for han ut i bil med någon, då kastade jag hans moped i en snöhop.

Så när han kom tillbaks blev han arg över det och skulle börja slå mig igen, så vred ja runt armen på honom, och slog honom i bakhuvudet. Han fick omkull mig och satt åvanpå mig då, å skulle typ slå sönder mig, men då tog jag ett hårt tag med min vänstra hand om hans högra arm, lade upp min högra hand till hans axel och tryckte på något undeligt sätt där, och vred armen. PANG, hans arm var ur led. så satt han och skrek på marken, skulle ha kunnat slå sönder honom då

men jag sade istället att vi slutar.

Rätt snyggt av dig ändå att vrida hans arm ur led i ditt första slagsmål måste jag säga >_<

Edit: Jaa alla nedanför här, detta blev oavsiktligt min första post, och inte blev den särskilt speciell heller.

Hade ju tänkt ligga stabilt på 0 posts hela tiden ;) Och eftersom denna tråd först låg i Loungen så tänkte jag inte på att den hade flyttats när jag skrev :( Men men, YEEEY MIN FÖRSTA POST!! :D :D :teehee:

Redigerad av Myrcht
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slår aldrig om det finns andra utvägar, men jag backar inte heller om någon väl vill slåss mot mig. Jag använder dock så lite våld som möjligt, och försöker använda takedowns, ledlåsningar med något enstaka slag/spark mot känsliga punkter, etc. i stället för att bara veva på för allt vad tygeln håller. Jag använder inte all min styrka om inte nöden verkligen kräver det.

Det som skulle få mig att slåss, det är väl ett direkt angrepp mot mig, jag måste skydda någon som blir angripen och nöden kräver det, etc.

Jag skulle nog inte se mig som våldsam. Jag har en klar uppfattning om rätt och fel och var gränsen för övervåld går.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig så beror min våldstrappa på situationen. Förut var jag mer omogen än vad jag är nu och ibland räckte det med att någon tittade snett på mig för att de skulle åka på en käftsmäll. Nu har jag dock mognat rejält, slåss enbart i självförsvar och går säkerhetslinjen på S:t Eskils Gymnasium i Eskilstuna, vilket betyder att jag kommer att bli väktare ^_^

De som kan min lilla livshistoria ser detta som ett slag av rejäl... Ironi :) Men någon gång måste man ju ta tag i sitt liv, eller hur? :lol:

Efternotis: Dockblir jag rätt våldsam när jag boxas tre gånger i veckan. Men då är det inte meningen att lösa saker med ord :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen är ju våld mycket tillfredsställande och säkerligen något som ligger i oss biologiskt (som man såklart bör undertrycka i nästan alla fall), men visst vore det tillfredsställande att utöva lite ultimate fighting på någon kaxig jävel en sen utekväll? Visst ångrar man sig lite på busen hem om man diplomatiserat sig ur en aggresiv situation och gått därifrån istället för att tagit en fight?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen är ju våld mycket tillfredsställande och säkerligen något som ligger i oss biologiskt (som man såklart bör undertrycka i nästan alla fall), men visst vore det tillfredsställande att utöva lite ultimate fighting på någon kaxig jävel en sen utekväll? Visst ångrar man sig lite på busen hem om man diplomatiserat sig ur en aggresiv situation och gått därifrån istället för att tagit en fight?

Ja, även om jag vet att det nog var bäst att sköta det snyggt, så brukar jag ibland ångra att jag inte klippte till den stereotypa ett år äldre översittarkillen som alltid kommer med något nedlåtande och spottade på honom när han låg ner. Dock vet jag att jag nästa utgång blivit nerslagen så det sjöng om det av ett gäng adrenalinstinna 90-killar om jag så mycket som rörde någon av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen är ju våld mycket tillfredsställande och säkerligen något som ligger i oss biologiskt (som man såklart bör undertrycka i nästan alla fall), men visst vore det tillfredsställande att utöva lite ultimate fighting på någon kaxig jävel en sen utekväll? Visst ångrar man sig lite på busen hem om man diplomatiserat sig ur en aggresiv situation och gått därifrån istället för att tagit en fight?

Absolut.

Vart ett par tillfällen då jag ångrat något otroligt att jag låtit personen säga eller göra en viss handling utan att ta ställning och bara gått ifrån. Hade vart underbart att istället slagit till den personen på käften och hävdat sig så han hade fått äta upp sina ord eller handlingar.

Dock är det ju så att det även vart bra att man bara gått ifrån istället, då det har varit tillfällen då man egentligen inte hade en anledning att slå men bara varit förbannad på den personen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte våldsam till naturen, för feg för att sätta mig i sådna situationer. Försöker in i det längsta lösa konflikter verbalt, eller så springer jag iväg. Skulle antagligen få rejält med däng om nu någon var sugen på att slå ner mig. :) Iof vet jag nog inte riktigt hur jag skulle reagera, kanske nedvärderar mig själv lite väl också.

Edit: Om det gäller att försvara andra skulle jag nog vara lite modigare.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...