Jump to content

Våld


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Nej, jag är inte våldsam. På fyllan kan det dock hända grejer, men jag har väl ganska lång stubin där också. Ber alltid personen att sluta ett antal gånger innan jag tänder till riktigt.

Bäst exemplet på detta var väl Sweden Rock i sommar där en kille stod och spruta vatten på mig (hade varit full i ungefär 3 dar konstant) och jag bad honom sluta ett antal gånger men det gjorde han inte.. så jag tog hans jävla sak och drämde i skallen på honom och puttade till honom så han ramlade, sen gick jag därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir nog bara våldsam när jag failar på tv/dator-spel.

Särskilt på senare tid när man lirar GTA IV online och nått förjävligt händer. Sparkade sönder en dörr förra veckan tack vare en incident. Sen har väll ett antal saker flugigt i väggen också. Hittar jag inget passande att kasta iväg så slår jag i väggen. :P

Bör jag söka hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inte våld alls. Har aldrig slagit något. Möjligt brottats som man gjorde när man var liten.

Men inte med sparkar och slag.

Har blivit slagen engång i stan. Jag passade väll inte in när jag kom där och gick. Någon wannabe casual kom och skrek emo jävel och sa att jag skulle gå där ifrån.

Vilket jag gjorde också, men endå så fick man sparkar och slag.

Gjorde inget tillbaks för det är bara onödigt, bara vända andra kinden och gå vidare :P

Sånna personer är inte ens värda ett slag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir nog bara våldsam när jag failar på tv/dator-spel.

Särskilt på senare tid när man lirar GTA IV online och nått förjävligt händer. Sparkade sönder en dörr förra veckan tack vare en incident. Sen har väll ett antal saker flugigt i väggen också. Hittar jag inget passande att kasta iväg så slår jag i väggen. :P

Bör jag söka hjälp?

Jag blir också skitsur på spel! Jag var nära att slå sönder min Guitar Hero-gitarr en gång. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir nog bara våldsam när jag failar på tv/dator-spel.

Särskilt på senare tid när man lirar GTA IV online och nått förjävligt händer. Sparkade sönder en dörr förra veckan tack vare en incident. Sen har väll ett antal saker flugigt i väggen också. Hittar jag inget passande att kasta iväg så slår jag i väggen. :P

Bör jag söka hjälp?

Bättre det än att du blir lack på folk istället.

Vet inte hur många PS-dosor och tangentbord som man fått köpa nytt av för man är dum nog att slå sönder dom när man failar på något. Det är ju inte sakernas fel, men ändå är det dom man tar ut sin ilska på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bättre det än att du blir lack på folk istället.

Men jag tänker att, tänk om någon människa gör mig så uppretad som jag blir när jag failar på spel. Det känns som att jag skulle kunna slå ihjäl honom i ruset då, för att sedan ångra mig.

Ungefär som jag ångrar mig när jag sparakt sönder dörren, men när jag väl gör det känns det underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag tänker att, tänk om någon människa gör mig så uppretad som jag blir när jag failar på spel. Det känns som att jag skulle kunna slå ihjäl honom i ruset då, för att sedan ångra mig.

Ungefär som jag ångrar mig när jag sparakt sönder dörren, men när jag väl gör det känns det underbart.

Och där har du anledningen till hustrumisshandel - alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har varit med i ett par slagsmål och fått stryk på nästan alla, är jätte kass på att slåss så försöker hålla mig borta, men när några väl börjar slåss så känner jag mig ganska peppad och hoppar in, men jag tror att det är stor skillnad på ett sånt slagsmål och misshandel, eftersom alla dom bråken jag har varit med i så har alla egentligen varit med på att slåss och dom som inte har känt för att slåss har stått och tittat på samt att dom som redan fått stryk och försöker komma därifrån rör man inte, det är mest bara fylle-slagsmål för skojs skull utan några större skador eller hur man ska säga. men för 2 veckor sen på väg hem från puben så blev vi överfallna och mina vänner fick råbank, själv höll jag mig undan men en av mina vänner bröt knäet. det är misshandel och bara onödigt och sånt våld bör inte finnas, jag vet inte om han hadde gort något mot dom, men att gå på 3 mot 1 och sparka knäet av honom hör inte hemma nånstans, nä det ska vara fyllebråk då alla är med på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig varit i slagsmål någon gång, däremot i "bråk" eller vad man ska säga, ni vet när nån rolig jävel ska komma fram och mucka med en!

Jag är inte direkt nån som slåss, det är sånt jag håller mig undan, bråk har jag hamnat i flera gånger pga att jag är en skyddande person (varenda gång har det varit pga att nån varit på en kompis till mig)

Så jag är inte direkt en särskilt våldsam person, däremot kan jag stå och ordbajsa utav helvete tills personen i fråga försvinner!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag slog till en kille i magen och ansiktet och slängde in han i skåpen en gång, eftersom han började med att slå till mig och vara allmänt dryg.

Annars har jag inte slagits förutom att jag gav samma kille en knytnäve i magen på idrotten, men det var för att under fotbollen när jag sprang och tog bollen intill vägen kommer han med full fart i ryggen på mig, så höll i han sa åt han att lugna ner sig, slog han och släppte han.

Och sen alla skojslagsmål när man var liten.

Kommer ihåg i femman det var tider, hade slagsmål min klass mot paralellen, det var kul, kommer ihåg att jag brottade ner två killar och gav dom lite slag, sen sluta med att alla gick på det 1.75 långa cp-barnet. (För övrigt hände samma sak varje snöbollskrig också).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har slagits endel i högstadiet, fick en väldigt tjock bok kastad i ansiktet, jag ryckte en brandsläckare och kastade i ryggen/nacken på han som hämnd. Men jag är den typen som får väldigt stor lust att slå ner någon för att dom ger mig en blick, typ att dom tycker jag ser ful ut eller liknande, men för det mesta kan jag lugna ner mig. Muckar någon springer jag inte därifrån, är gärna med på lite stryk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är oftast en snäll person men mycket kan få mig att bli irriterad... Små saker som störande ljud och sånt kan få mig att brinna på insidan... Jag har slagits några gånger men oftast hittat en bättre utväg. Gör någon mig förbannad med mening, då smäller det... Blir jag irriterad på en person efter hur han/hon beter sig som tex en kille som är otroligt jobbig med frågor så då håller jag det på insidan så oftast är jag snäll... Hoppas jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...