Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Jo, det är det jag menar. Det är lätt att tro att inte en så stor yta av vårt huvud täcks av hår som det faktiskt är. Kolla här, minst såhär mycket bör det vara:

Ögonen brukar sitta i mitten av ansiktet, så för lättast resultat, gör hjässan lika hög som det är till hakspetsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det här rätt tråd att fråga om tips angående fotoredigering? I alla fall testar jag: Hur förlänger man hår (på tjejer) utan att resultatet blir alltför katastrofalt? Fjortisbloggare är bevisligen mästare på det, men jag failar ganska stor på just den formen av manipulering. Hur skulle ni gjort (alt. hur GÖR ni)? Aningen irrelevant, men jag använder mig av Photoshop CS3 (mestadels) men då och då även CS4 om det är till någon nytta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En uppgift i skolan för några veckor sedan då vi skulle göra en affisch för ett påhittat företag och tänka lite på saker som slogan, position och lite sådant bullshit...

Ni skulle kunna ha "Gör det omöjliga mjöligt" som slogan. Hursomhelst - snygg, jag gillar den! Rent typografiskt så skulle affischen kunna förbättras, om ni jobbade lite med copyn. Personligen tycker jag det är lite för många ord per rad, och lite för komplicerad text för att vara tryckt på en affisch. Färgerna gillade jag, den var neutral och bra! Den röda 'stämpeln' attraherar blicken, snygg touch. Gubben ger trovärdighet!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en request, en väldigt simpel sådan. Kan någon designa, i Photoshop eller vad som helst, en snygg faktaruta, som en bild alltså? Vi gör en film i skolan, och skulle helt enkelt behöva en snygg "mall" att skriva information i. Man har rätt fria händer, men den behöver verkligen inte vara flott eller överdådig, mest en simpel ruta med en schysst ram eller så, att skriva saker i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en request, en väldigt simpel sådan. Kan någon designa, i Photoshop eller vad som helst, en snygg faktaruta, som en bild alltså? Vi gör en film i skolan, och skulle helt enkelt behöva en snygg "mall" att skriva information i. Man har rätt fria händer, men den behöver verkligen inte vara flott eller överdådig, mest en simpel ruta med en schysst ram eller så, att skriva saker i.

Någon? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slängde ihop denna snabbt - kan lätt ändras om du/ni vill!

Sjukt snällt, Axel.

Jag kan tyvärr inte öppna hela bilden - fönstret blir bara helt vitt - men från miniatyren ser det bra ut. Tänkte om färgerna kan bytas bara? Nu är jag verkligen ingen designkille, men jag har på något vänster fått för mig att det skulle passa bra med gult där det nu är svart, någon slags blekgul typ. Vet inte vad färgen i mitten isåfall skulle bli, där får du hjälpa hjälpa. Tack igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...