Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Haha, tack. Men det var ju bara en liten justering av en font. Om det är allt du behöver kan jag givetvis hjälpa dig, men annars rekommenderar jag dig att du spanar in http://99designs.com/logo-design där du kan beskriva hur du vill ha logotypen och sedan få en mängd förslag av olika designers! :)

Då förstår jag! Jag tackar och bockar för tipset och ångar vidare ut i cyberrymden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag överväger att söka in till Beckmans högskola i Stockholm, men dom kräver hela 6 olika inträdesprover som alla är ganska saftiga. En utav uppgifterna kräver i princip att man besöker ett jävla museum i Stockholm, vilket jag definitivt inte kommer kunna göra. Här är den fullständiga listan på uppgifter:

http://www.beckmans.se/files/482/VK-180-hp-2015.pdf

Är det värt att lägga så mycket tid tror ni? Jag tvivlar på att jag kommer komma in oavsett, eftersom den verkar så åtråvärd. Samtidigt blir jag lite taggad på vissa uppgifter, typ bokomslaget till Främlingen.

Har ni läst den? Hur hade ni illustrerat den? Personligen tycker jag att boken har noll underhållningsvärde och med min personliga livsåskådning drog jag slutsatsen att snubben i boken är en deprimerad och empatistörd person med en bristande moralisk kompass, som i sin cynism och solsting sköt en arab och sedan ältade sig igenom en halv bok om sitt liv i en fängelsehåla.

Många tycker dock att den psykologiska synvinkeln är felaktig, och att man skall använda andra perspektiv för att syna den. För mig var det dock en sjukt provocerande bok vilket får mig att falla tillbaka på den psykologiska vinkeln.

Oavsett vad den handlar om så såg bokomslaget ut såhär på min version av boken:

9789174291278_1264472_0.jpg

Jag vet inte vem dom försökt illustrera på omslaget för jag föreställde mig ingen i boken med det utseendet. Känner inte igen författaren i bilden heller. Därav var det för mig ett obegripligt omslag och därav kanske jag kan göra ett bättre jobb. Kanske. Här är ytterligare några versioner av boken.

Hur tycker ni att ett bra bokomslag skall se ut överlag? Har haft liknande uppgifter i skolan tidigare, men har aldrig fått något teoretiskt underlag att utgå från.

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Tjena, fina forumiter!

 

Jag har en fråga, samt en request. Vi börjar i rätt ände med frågan: Jag har en bild på 960x960 pixlar som jag skulle behöva ha förstorad till 1400x1400. Frågan är om det är möjligt att göra utan att på något vis kompromissa kvalitén på bilden? Förslag?

 

Och requesten: Jag ska strax släppa två singlar på Spotify, iTunes osv. innan skivan släpps, för att göra lite reklam för skivan. Jag skulle kunna behöva en snygg cover till singeln, är det någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med detta?

 

Puss på er alla!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga, samt en request. Vi börjar i rätt ände med frågan: Jag har en bild på 960x960 pixlar som jag skulle behöva ha förstorad till 1400x1400. Frågan är om det är möjligt att göra utan att på något vis kompromissa kvalitén på bilden? Förslag?

Nej, det finns ingen 1-knappstryckslösning som fixar det. Däremot kan man motverka kvalitetsförlusten på olika sätt genom att retuschera bilden efteråt (sudda ut pixelering, skarpa till bilden överlag etc).

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...