Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Firade Julian Casablancas nya singel med att göra en liten... bild. Du måste vara inloggad på deviantart för att kunna se bilden, orkar inte hosta den någon annanstans...PS: Det finns ingen ny singel. : rolleyes

Nejdå, det behövde man inte. Hur som helst, skön bild!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har börjat leka lite i Photoshop CS2 igen, fick en klassisk fem i tre-idé förut, The Wombats är motivet.

2yoy6xc_1177015_0.jpg

Ramarna var inte tilltänkta från början, men tvingades dit.

Här är en annan sak, jag höll på att lära mig att klippa ur saker och detta var första försöket, därav den kassa urklippningen. Sen hade jag laddat ner nya Vektor Brushes som jag ville testa. Och det är Anna Friel förresten.

f9o1w9_1177015_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat leka lite i Photoshop CS2 igen, fick en klassisk fem i tre-idé förut, The Wombats är motivet.

%7Boption%7Dhttp://i29.tinypic.com/2yoy6xc.jpg[/'img]

Ramarna var inte tilltänkta från början, men tvingades dit.

Här är en annan sak, jag höll på att lära mig att klippa ur saker och detta var första försöket, därav den kassa urklippningen. Sen hade jag laddat ner nya Vektor Brushes som jag ville testa. Och det är Anna Friel förresten.

%7Boption%7Dhttp://i31.tinypic.com/f9o1w9.jpg[/i'mg]

Tyckt' allt såg bra ut jag, ramarna var däremot inget vidare. Urklippningen på andra bilden fungerade bra, huvudsaken är att du klarade håret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckt' allt såg bra ut jag, ramarna var däremot inget vidare. Urklippningen på andra bilden fungerade bra, huvudsaken är att du klarade håret.

Yeah, skulle va utan, men grejen var att jag inte orkade klippa ut killarna, så cuttade istället orginalbilden (där de tre står bredvid varandra) i tre delar. Och blev tvungen att lägga på ram för att dölja kanten.

Lite nya grejer:

rhqqs1_1178244_0.jpg

Höll på och lattjade med lager på rendern.

l9n5z_1178244_1.jpg

Wallpaper till mig själv. The White Stripes på bilden, och texten är från låten Icky Thump (som alla borde lyssna på).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Kommer med en liten annorlunda request :D

Jag och ett gäng polare startade en guild i WoW, och vi behöver en cool ikon för en eventuell hemsida. Ikonen är klar, men vi vill att det ska stå "Mulgore Motorcycle Club Kalimdor Originals" runt den, "bikerstyle"

Flipprade ihop en bild hur jag vill att det ska se ut, men paint känns lite fjuttigt så jag undrar om någon kan shoppa till texten så den ser riktig bikeraktig ut.

Jag vill att det ska stå "Mulgore Motorcycle Club" där uppe, och "Kalimdor Originals" där nere. Säkert en easy task för ni Photoshoppare, gör erat bästa!

post-4374-050191000 1290708523.jpg

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag hade velat ha lite hjälp med att redigera en bild. Eller, bygga om den lite, typ. Den föreställer dock mig och några vänner jag inte vill outta här. Berättar vad jag vill ha gjort med den, och den som blir intresserad får ett PM med bilden.

Alltså, det enda jag vill ha gjort med den är en sådan där bild som det finns massor av. En bild på ett par personer där någon gör ett roligt ansiktsuttryck. Så zoomar man in på den personen mer och mer, och ger alla andra människor i bilden det ansiktsuttrycket med. Ni vet väl säkert vad jag menar.. Jag hittar inget exempel, bara. Hohiho. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...