Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Ber er/någon om hjälp!

Skulle vara så enormt uppskattat.

Har nämligen fått i uppgift av en släkting att fixa till en bild åt henne, jag sa givetvis ja tills jag nu kom på att jag installerat om windows och inte har photoshop kvar. Bilden ska vara klar till imorgon men helst ikväll om det är möjligt.

Det som ska göra är att helt enkelt göra den lite julig, på med tomteluvor och kanske kruxa till något mer.

Visste inte riktigt vart jag skulle vända mig och att starta en ny tråd känns lite overkill.

Vore verkligen GULD om någon har ork och tid.

post-8609-088238300 1292862646.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag kommer behöva photoshophjälp inom en snar framtid. Det handlar om att skapa en header, förmodligen helt från scratch, låta kreativiteten flöda så att säga.

Jag hade mer än gärna gjort det själv, men min dator har ju pajat som ni kanske vet, och den jag sitter på nu har verkligen fläktproblem, så jag antar att jag inte kommer kunna sitta och skapa bilder i photoshop med den här. Försökte att spela ett flashspel häromdagen och den tvärdog direkt.

Så om någon känner att han vill vara involverad i ett projekt, som photoshopare, och tror sig ha tillräckligt med kunskaper så kontakta mig.

Eller ja, involverad och involverad, projekt och projekt. Jag ska skapa en design till en föreningsblogg och jag har inga möjligheter att använda photoshop, så jag behöver någon som har tid, ork och lust att hjälpa mig med den biten.

Kontaktas via PM, MSN, mobil (SMS), email eller vanlig brevpost.

Tack, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Vet inte helt vart jag ska posta, så vi kör här! Håller på att fixa hemsida åt farsans företag.http://www.ljudgaragen.se

Så ser den ut just nu! Tycker ni det ser bra ut? Vad är bra/dåligt? Hur skulle man kunna förbättra den? :)

Är förövrigt mitt första försök på en hemsida, så är inte något proffs direkt! :>

Den kändes lite tråkig nästan. Lite färger, eller åtminstone en behaglig och diskret bakgrund skulle nog göra susen. Sedan diggade jag inte skrivstilen så mycket. Fonter ska vara lätta att läsa, den skrivstilsfonten var inte jättelätt att bara skumma förbi med ögonen, utan man fick verkligen läsa på texten. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Jag gillar din kreativitet, P-C. Då menar jag inte specifikt den här utan dina tidigare verk, ofta både originella och med god kvalitet. :)

EDIT: Har jag skrivit en liknande post förut? Kändes lite som det nu när jag postade den. Isåfall får jag be om ursäkt för rövslickeriet.. :ermm::lol:

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar din kreativitet, P-C. Då menar jag inte specifikt den här utan dina tidigare verk, ofta både originella och med god kvalitet. :)

EDIT: Har jag skrivit en liknande post förut? Kändes lite som det nu när jag postade den. Isåfall får jag be om ursäkt för rövslickeriet.. :ermm::lol:

Tack, sånt värmer verkligen jättemycket. Jag har ingen om vad jag sysslar med riktigt eller för vem jag gör det men det är oftast kul och så även om jag aldrig känner mig särskilt kreativ nuförtiden. Men som sagt, sånt värmer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 7 months later...

livar upp!

Behövde lite paus från arbetsproverna, gjorde en pellefant.

Tuff!

Lite konstruktiv kritik:

- Du borde kanske ha lagt en färgkorrigering på rubbet i slutet för att få allt att smälta ihop bättre? Själv älskar jag att avsluta med en gradient map + något blending mode.

- Gräset som möter elefantryggen kanske kunde haft en ojämnare/mindre feathrad kant så att det mer sett ut som det växer på hans rygg

- Jag gissar på att du har flippat parabolen men kanske borde NOKIA-texten flippas tillbaka?

Edit: Överdrivet exempel på vad jag gör med gradient maps: http://i.imgur.com/GM9J0.jpg

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...