Jump to content

GTA Online


DizzY
 Share

Recommended Posts

Jag testar göra en ny karaktär, förhoppningsvis stannar den kvar. Så jag är nog med ikväll också.

Min level 12 gubbe försvann också, gjorde en ny och är level 6 för stunden!

Ett tips är att hålla alla pengar på banken, för pengarna där verkar sparas när gubbarna försvinner och alla dina gubbar delar bank.

Är också på ikväll!

Redigerad av comfy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle också gärna vara med men tycker det strular. Blir skickad till en session där det inte är någon inne samt att det inte går att joina eller invita. Har någon mer samma strul eller är det bara jag? Jag har heller inte fått "bad sport" så det kan det ju inte bero på. Kan tillägga jag är på rank 17. Köpte en lägenhet. Gutt o ha garage och ett ställe att starta på när man kommer in.

Redigerad av dahojds
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Olika, men oftast är jag inne någon gång mellan 18:00 - 00:00 och ibland spelar jag vidare långt efter kl 12.:rolleyes:

Ah, attans, vi får köra imorgon!

Jag är bara level åtta och sitter på drygt 50k... har inte köpt några vapen (behövs ju inte) och moddat min bil väldigt lite... vet inte riktigt vad jag ska med pengarna till.

Det känns ju som om man kan grinda ganska bra i survival mode, är man två personer (lirade med en random snubbe ganska mycket nyss) får man runt 10k varje gång man kommer till våg åtta, nio, vilket i genomsnitt tar typ 10 minuter. Det lär ju gå fortare om man är fler men då är det kanske mindre att dela på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, attans, vi får köra imorgon!

Jag är bara level åtta och sitter på drygt 50k... har inte köpt några vapen (behövs ju inte) och moddat min bil väldigt lite... vet inte riktigt vad jag ska med pengarna till.

Det känns ju som om man kan grinda ganska bra i survival mode, är man två personer (lirade med en random snubbe ganska mycket nyss) får man runt 10k varje gång man kommer till våg åtta, nio, vilket i genomsnitt tar typ 10 minuter. Det lär ju gå fortare om man är fler men då är det kanske mindre att dela på?

Wait whats this youre speaking of?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt kul spel att lira online med polare!

Satt fyra i en helikopter, stannade till på ett skyskrapstak och lät två av dom hoppa ut, flög sedan därifrån och dumpade dem därmed på taket. Dom blev lagom glada.

Sen har vi kört race i typ en halvtimme vilket resulterade i 16k typ. Asgött

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur skaffar man pengar egentligen? Jag har inte kört så mycket men det enda jag ser som ger nåt hittills är att råna affärer, vilket bara ger två-tre tusen åt gången. Race och sånt tycks inte ge några större summor. Vilka uppdrag ger pengar att tala om?

Igår cashade jag in ca 4000 varje gång jag vann ett race. Sen får man ju runt 3000 för dem flesta uppdrag jag kör. Att sno bilar och sälja till Los Santos Costums genererar mellan 1000-7000.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur skaffar man pengar egentligen? Jag har inte kört så mycket men det enda jag ser som ger nåt hittills är att råna affärer, vilket bara ger två-tre tusen åt gången. Race och sånt tycks inte ge några större summor. Vilka uppdrag ger pengar att tala om?

Är det inte så att ju högre rang man får, mer uppdrag låser man upp som genererar mer pengar? jag är bara på rank 9 eller nått och gjorde nått man fick 30k för, sen kan man ju leverera bilar till Simone, bättre skick du lämnar dom i ju mer pengar får du.

Igårkväll var vi några från Crewet inne på samma server, Wu Zi Mu, Mark och sen såg jag en till, jag och dahojds åkte runt och rånade, gjorde en gang war och körde en Survival.

Vi skulle gått ihop och plockat dom där Tyskarna eller vad det var, dom som satt och dryga sig i mickarna hela tiden och åkte runt och försökte döda allt och alla som åkte förbi, till slut tröttna jag och körde över två :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte så att ju högre rang man får, mer uppdrag låser man upp som genererar mer pengar? jag är bara på rank 9 eller nått och gjorde nått man fick 30k för, sen kan man ju leverera bilar till Simone, bättre skick du lämnar dom i ju mer pengar får du.

Kommer de uppdragen inte förrän senare?

Det är lite konstigt, för jag har hållit mig undan från online tack vare att jag läst mycket om karaktärer som försvinner och så vidare. Så jag bestämde mig för att inte spela online förrän det fungerar som det ska, eftersom jag inte vill spela när det strular och på så vis bli trött på onlineläget och sedan kanske aldrig mer ta upp det igen.

Men i helgen så testade jag att lira lite en stund när de flesta rapporterade att onlineläget var stabilt.

Det första som hände då var att spelet inte kunde ansluta till molnet och att jag därför inte kunde spela med min karaktär. Så jag ombads att skapa en temporär karaktär om jag ville spela, en karaktär som jag inte kunde spara med. Jag tänkte först skita i det eftersom det kändes måttligt roande att sitta och spela och veta att ingenting jag gjorde skulle sparas. Men jag skapade ändå en för jag ville trots allt känna på hur det var att lira online.

Det första jag gjorde (Fick inte se introduktionen och kom aldrig till det där race:t som man gör vanligtvis) var att sno en bil, varpå jag fick ett meddelande om att jag kunde lacka om bilen och lämna den till Simone. Jag tänkte aldrig på vilket level jag fick starta på, men antar att det var från ruta ett.

Kanske var det så att jag fick uppdrag upplåsta eftersom det bara var en temporär karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan. Under en biljakt i freeroam lyckades polisen få mig att åka av vägen och in i en stolpe. Min personliga bil gick inte längre att åka med så jag övergav den, tog en polisbil och åkte vidare. Efter ett tag så blev jag klippt av någon tomte under tiden jag stod och gömde mig i en gränd från polisen och när jag kom ut från sjukhuset stod det att min bil var beslagtagen av polisen. Nu får jag inte upp någon ikon på kartan vart min bil befinner sig och jag har även varit vid en polisstation och förgäves försökt lösa ut bilen. Det gick inte heller att ringa försäkringsbolaget. Vart farao har min bil tagit vägen?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan. Under en biljakt i freeroam lyckades polisen få mig att åka av vägen och in i en stolpe. Min personliga bil gick inte längre att åka med så jag övergav den, tog en polisbil och åkte vidare. Efter ett tag så blev jag klippt av någon tomte under tiden jag stod och gömde mig i en gränd från polisen och när jag kom ut från sjukhuset stod det att min bil var beslagtagen av polisen. Nu får jag inte upp någon ikon på kartan vart min bil befinner sig och jag har även varit vid en polisstation och förgäves försökt lösa ut bilen. Det gick inte heller att ringa försäkringsbolaget. Vart farao har min bil tagit vägen?

Haha. Älskar att det här lika gärna skulle kunna vara en historia från IRL.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...